Proč paradoxně, snad logicky, ne? Vždyť jde o suspenzi.westikkrystof píše:...saze paradoxně zvyšují viskozitu...
olej a saze
Moderátor: Colommbo
Re: olej a saze
Re: olej a saze
Jo. Měl jsem obrácený pojem viskozita.Návštěvník píše:Proč paradoxně, snad logicky, ne? Vždyť jde o suspenzi.westikkrystof píše:...saze paradoxně zvyšují viskozitu...
Re: olej a saze
Máte recht Ale vždyť v tom odkaze v článku ing. Černého je to všechno podrobně popsáno
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej a saze
Jinak chápu nervozitu autora tématu. Ve svém tématu jsem se ptal podobně.
Když vidím vzhled oleje v mém dieselovém focusu, nejraději bych ho hned vyměnil. A to na ten olej má najeto asi 5tis. Srovnám li to s fábií, která ma najeto na olej o něco více a barva krásně hnědá.
Když vidím vzhled oleje v mém dieselovém focusu, nejraději bych ho hned vyměnil. A to na ten olej má najeto asi 5tis. Srovnám li to s fábií, která ma najeto na olej o něco více a barva krásně hnědá.
Re: olej a saze
Jenže to bychom srovnávali principiálně nesrovnatelné, což určitě není fér. Ostatně už samotné rozšíření dieselových motorů v osobácích není fér - vůči zdraví spoluobčanů.
Re: olej a saze
....tak toho zas až tak moc nepoznáš. Nejsou v něm jen saze a to, že je olej tmavý znamená, že dělá v motoru kromě mazání i další svoji důležitou povinnost. Udrží nečistoty ve vznosu a čistí tím motor.westikkrystof píše: ....Když vidím vzhled oleje....
V nafťáku sice olej tmavne dřív jak v benziňáku, ale když zůstane olej dlouho čistý, je "něco" špatně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej a saze
Může být, ale taky nemusí...Pitris píše: ...ale když zůstane olej dlouho čistý, je "něco" špatně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej a saze
Jasně, u nového auta ten olej zůstane čistý déle, ale i tak by měl po několika tisících začít tmavnout, protože i u nového motoru do oleje prolíná palivo, vlhkost a vznikají saze a úsady. Pomaleji, to ano, ale přesto - a olej má za úkol to rozpouštět a odplavovat. A když to nedělá, je "něco" špatně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF