Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Moderátor: Colommbo
Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Dobrý den,
mám Cadillac Seville 4.9V8 (1992), kde je pro naše podmínky předepsán olej 10w30 "SG". V manuálu píšou, Nepoužívat olej 10W40.
Dále v manuálu píšou, že v chladných podmínkách až +16°C může být použit 5w30, ale nevím, co by to s motorem udělalo, motor má najeto cca 250t.km.
Jakým olejem bych měl tento nahradit? Nemohu 10w30 nikde sehnat.
Díky moc
mám Cadillac Seville 4.9V8 (1992), kde je pro naše podmínky předepsán olej 10w30 "SG". V manuálu píšou, Nepoužívat olej 10W40.
Dále v manuálu píšou, že v chladných podmínkách až +16°C může být použit 5w30, ale nevím, co by to s motorem udělalo, motor má najeto cca 250t.km.
Jakým olejem bych měl tento nahradit? Nemohu 10w30 nikde sehnat.
Díky moc
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
To jsou zase moudra!mrhornet píše:...předepsán olej 10w30 "SG". V manuálu píšou, Nepoužívat olej 10W40. ...
Oleje v SAE 10W-30 se snad v Evropě nikdy neprodávaly a norma API SG je už hodně dlouho překonaná. Prostě si kup jakýkoli olej v SAE 10W-40 a bude to OK. Hlavně se vyhni 5W-30, protože bys mohl sáhnout po něčem v ACEA A1/B1 či A5/B5 a motor tvého vozu by se brzy odebral do věčných lovišť.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Tak olejů ve viskozitě 10w30 je celkem dost a to néjen v Evropě,ale i u nás Spíš bych viděl problém v API SG. Ta norma není výkonově špatná,ale spíš už nesehnatelná. Navíc je tu API SH,SL,tak není třeba se pídit po SG. Co se té viskozity týká,tak s klidným svědomím bych použil 10W40 popřípadě 5W40. Už jen proto,že studená 10W30 bude mít 8x vyšší viskozitu,než teplá 10W40 popř. 5W40 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Když už o nich víš, tak sem šoupni nějaký odkaz (znáš mě, jsem líný hledat...).Durex píše:Tak olejů ve viskozitě 10w30 je celkem dost a to néjen v Evropě,ale i u nás
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Tady je třeba olej ve viskozitě 10W30 dostupný u nás
http://maziva.heureka.cz/motorex-top-sp ... 0w-30_1-l/
http://maziva.heureka.cz/motorex-top-sp ... 0w-30_1-l/
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
A pokud budu narčen z toho,že je to motoolej (mimochodem nevidím důvod,proč ho do auta nenalít) Tak třeba tady ...
http://www.eneos.cz/motorovy-olej-c14/e ... 0w30-i134/
http://www.eneos.cz/motorovy-olej-c14/e ... 0w30-i134/
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Někdy je ta lenost opravdu mrcha ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Lenost je sice mrcha, ovšem všeobecný přehled a historické zkušenosti mají své nesporné výhody.
Tak tedy:
1/ V době, kdy v Evropě byl nejběžnějším olejem API SG 10W-40, byl v Americe nejběžnějším olejem API SG 10W-30. Podotýkám, že obojí se týká právě té doby, ze které pochází tazatelův vůz. A proč ten rozdíl? Inu proto, že tehdejší evropská prdítka nucená fungovat v podmínkách štvané zvěře pracovala za podstatně vyššího tepelného namáhání, než velkoobjemové americké mnohaválce bublající si v podmínkách šibeničních rychlostních limitů.
2/ Odtud můj komentář
4/ Objem olejové náplně tazatelova vozu bude nemalý.
5/ Základem zdravého provozu motoru je včasná výměna oleje. A na tu se v Americe přinejmenším v té době hodně dalo (výměnný interval tehdy nepřesahoval 3000 mil.).
Pročež:
1/ Neshledávám sebemenší důvod, proč do daného motoru nenalít ten u nás stále ještě nejběžnější olej, tedy v SAE 10W-40 (jsme se nějak zpozdili, nezdá se vám ).
2/ Netuším, odkud se vzal "zákaz" použití SAE 10W-40 (považuji ho za naprostou zhovadilost).
3/ Použil bych jakýkoli, třeba i ten úplně nejlacinější olej v SAE 10W-40.
4/ Ale měnil bych ho často, tj. nejpozději po roce a/nebo 5 tis. km.
Jasné?
Tak tedy:
1/ V době, kdy v Evropě byl nejběžnějším olejem API SG 10W-40, byl v Americe nejběžnějším olejem API SG 10W-30. Podotýkám, že obojí se týká právě té doby, ze které pochází tazatelův vůz. A proč ten rozdíl? Inu proto, že tehdejší evropská prdítka nucená fungovat v podmínkách štvané zvěře pracovala za podstatně vyššího tepelného namáhání, než velkoobjemové americké mnohaválce bublající si v podmínkách šibeničních rychlostních limitů.
2/ Odtud můj komentář
3/ Tazatelův vůz má již něco najeto, tudíž bude nejspíše vhodné zvednout horní viskozitu.Návštěvník píše:To jsou zase moudra!
4/ Objem olejové náplně tazatelova vozu bude nemalý.
5/ Základem zdravého provozu motoru je včasná výměna oleje. A na tu se v Americe přinejmenším v té době hodně dalo (výměnný interval tehdy nepřesahoval 3000 mil.).
Pročež:
1/ Neshledávám sebemenší důvod, proč do daného motoru nenalít ten u nás stále ještě nejběžnější olej, tedy v SAE 10W-40 (jsme se nějak zpozdili, nezdá se vám ).
2/ Netuším, odkud se vzal "zákaz" použití SAE 10W-40 (považuji ho za naprostou zhovadilost).
3/ Použil bych jakýkoli, třeba i ten úplně nejlacinější olej v SAE 10W-40.
4/ Ale měnil bych ho často, tj. nejpozději po roce a/nebo 5 tis. km.
Jasné?
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Mě to jasné je a i tuto delší odpověď sem přesně očekával
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
tiez mi rozum neberie z kade vzali zakaz pouzivania oleja 10w-40,
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
Díky moc za Vaše rady. Dám do toho TOTAL QUARTZ 7000 10W40, snad to bude ok. V právě v tom manuálu k vozu píšou, že se ta 10w40 nemá používat. Kdyby mi sem šla vložit fotka, tak jí sem z toho manuálu vložím, ale nejde...
Ještě k tý náplni. Na to, že je to necelých 5L obsah, tak to má náplň na 5,2L.
Ještě k tý náplni. Na to, že je to necelých 5L obsah, tak to má náplň na 5,2L.
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
5,2 litra na tak veľký objem je dosť málo. V mojej 1.2-ke sa mení 3,9 litra.
Re: Olej 10w30 SG - čím ho lze nahradit?
to mrhornet: Autoolej 10w30 se dá sehnat i tady http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 4-2-10W-30 ale s Petro-Canada opatrně, protože "ameriky" sice můžou olej "fuel economy", ale to se už "moc nemusí" s 250tkm....Ta 5w30 (ale A3: právě kvůli těm kilcům) by se na krátké jízdy s hodně starty sice použít dala taky, ale i za mě by neměl být sebemenší problém s běžným olejem 10w40.... A MĚNIT
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF