Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Přihodím svůj poznatek z nových pneu, kdyby náhodou někdo kupoval :)

Koupil jsem nové Dunlop Sport Maxx RT2, rozměr 225/45 R17 94Y a spokojenost.

Originální rozměr mám 205/50 R17, tak porovnání je trošku zkreslené.

Nicméně, kdybyste chtěl někdo koupit tyto pneu tak je mohu doporučit a není se čeho bát. :wink:

Na suchu super, drží stopu, jsou zesílené, takže bočnice i v zatáčce velmi dobré. Podle testu jsou dobré i na mokru. Pravda, tam se držím zpět, ale i na mokru jsem nepociťoval horší trakci, byla tam taková ta jistota.

Hlučnost OK. Proti předchozím 205 je cítit více co je za asfalt pod koly, ale na novém jsou absolutně tiché.

Spotřeba podle palubáku na stejných trasách stejná jako na 205/50.

Tak kdyby někdo přemýšlel nad Sport Maxx RT2, není se čeho bát. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pedro »

Trochu siroky na hento auto,ne? Ubiras si trochu mozna koniky,nevim,jestli 8cm na sirku vykompenzuje nizsi profil. V TP to asi mas povoleny. Taky posilani do zatacek,na mokru...
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od PavelRS »

Zapsané to mám, bohužel se to muselo řešit přes typovou zkušebnu, jelikož se jednalo o zápis na originální disky výrobce. Nebylo to nejlevnější, ale radši to mít zapsané, kdyby něco... A nerad bych platil pojištění zbytečně. :wink:

Zbytečné? Neřekl bych. Má to více proti než pro.

Ano akcelerace bude asi decentně horší, ale proti standardním pneu, které by měly třeba vyšší valivý odporem se to vykompenzuje.

Do zatáček to asi nebude tak ochotné, ale já nejezdím hraniční situace a i když občas zatáčku vemu, tak mi nepřijde proti 205, že by to zatáčelo hůře. Pocitově to drží možná i lépe.

Guma více přesahuje přes ráfek, což mi nedávno zachránilo disk při parkování.

Další věc je pak ta, že 225/45 je typický 17" rozměr a v některých značkách podstatně levnější než atypický 205/50.

Takový výrazný rozdíl mezi těmi rozměry to nebude.

A v neposlední řadě to i lépe vypadá.

Za mě radši lehce horší výkon, ale více pneu pro styk s vozovkou. :wink:

Výhledově plánuji čip pro lepší pružnost na 5ku, takže výkonu méně nebude. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pedro »

Lepsi akci na 5ku? Co podradit...,130kw uz malo??
Takze vice kw,pripsani sirsich gum do TP,hmmm...,
Jeste bych pochopil ubrani par kw za ucelem kroutaku,aby teda 5ka lip tahla odspodu.
Jinak uz nemam dotazu.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od PavelRS »

Věděl jsem, že popíchnu.

Nevím, co je špatného na tom dát na auto o 2 cm sirší pneu, když jsou na originálních discích a ty disky jsou i s tímto rozměrem otestované jejich výrobcem a schválené na dané auto. Plus jsou otestované typovou zkušebnou a zapsané v TP. Navíc ty pneu nelezou z podběhů a jejich vliv na vlastnosti vozu jsou spíše pozitivní? K tomu jsou levnější.

Podřazování? Ano to dělám, trojka super na předjížení, dá se vytočit do 170 km/h. :wink:

Výkonu málo není a RS jsem si nekupoval abych jí roztřelil. Nicméně má to velmi dlouhé rychlosti ten krouťák není tak vysoký, takže na čtyřku pětku to nezrychluje tak ochotně.

Pokud se čipuje pro zlepšení pružnosti a méně řazení, tak je to jenom ku prospěchu věci a pro lepší komfort jízdy. Pokud někod má rád krátké rychlosti a neustálé řazení jako na okruhu, tak jeho výtky chápu. :wink:

Pokud někdo čipuje aby blbnul na silnicích a honil jsi ego, tak je to špatně a je to kokot. :wink:

Na čipování, pokud k tomu jsou normální důvody, a je to pro komfort, nevidím nic špatného. :wink:

Spíš než čip mám v plánu v první řadě dodělat ještě 6. kvalt, který tomu autu chybí podstatně více.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pedro »

6ty qalt? ? Na 4,5 ti blbe zrychluje a co dal ? 6ka? Ze chybi? Tomu vubec nerozumim. Co zmena st.prevodu?
No vidim,i dle kol,ze chybi praxe s auty. Zda se ze beres info z Skodawebu,pandy,virtu ap.,
Ale jo,ja zamlada taky vymejslel kokotiny s nejen sadovkama.
Toz jo teda.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od lefort »

PavelRS píše:Výhledově plánuji čip pro lepší pružnost na 5ku, takže výkonu méně nebude. :wink:
To je naprostý nesmysl, jak už psal Pedro. :roll:
Jinak co se týče pneu, moc tu změnu nechápu - širší rozměr, než povolený = větší valivý odpor, vyšší neodpružená hmotnost, horší akcelerace, horší ochota k zatáčení, vyšší spotřeba, možná vyšší hladina hluku, ale hlavně větší náchylnost k aquaplaningu a horší přilnavost za mokra. Nemusí tomu samozřejmě vždy skutečně být, ale je to více než pravděpodobné. Snad jediným plusem, který by přicházel v úvahu, je větší grip za sucha. Ale pokud by mi šlo hlavně o ten grip, nebudu to řešit širšími pneu, ale jiným typem pneu, respektive směsí (předpokládám samozřejmě bezvadný stav tlumičů, silentbloků atd.)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od PavelRS »

Víš, nechápu tvé výtky.

To auto netuzinguji a ani to není můj cíl. Žádné spoilery a nějaké ničení vzhledu.

Nevím, co je špatné na širších pneu, navíc v poměru 205/50 vs 225/45 ve velikosti 17"


Kdyby to byl přechod z 14" kol, nebo klasických 15" tak neřeknu, ale tohle. Navíc vy s tím nejezdíte, ale já ano. Takže já to mohu posoudit. Zásadní rozdíl tam není. Navíc sport maxi vyšly v testech velmi dobře na vodě a Aquaplaning? Myslím, a to jsem měl možnost zkusit, že v rozměru 205 a 225 už to zásadní rozdíl nebude a také ani není. Navíc tam kde je stojící a hluboká voda přizpůsobím jízdu podmínkám, ne? :wink:
Horší spotřeba na nich není, zůstala stejná, té jsem se sice bál, ale trasy, které jezdím mám za stejnou spotřebu jako na 205. A jestli bude vyšší, tak max 0,1 litru? Původní pneu tam byly vpředu Hankook ventus Prime 2 a vzadu Lassa Impectus.

Navíc jak jsem říkal, ty pneu jsou levnější v tomto rozměru.

Co se týče čipu ten pomůže o tom není sporu a zejména ve středním spektru otáček, kde se zvýší kroutící moment. To auto bude lépe ty ty delší převody zrychlovat. Pokud se to čipne dobře. Nebo proč se auta čipují? Kvůli tomu, že to nepomůže?

Co se týče 6. kvaltu, zase něco špatně? To že ten motor 6. rychlost utáhne je bez debat, a změnou stálého převodu? Ne, díky.

6. rychlost se dá dodělat přímo na převodovku, takže zůstává původní převodovka a i odstupňování převodů a nemusím jít do loterie s jetou, kde navíc Leon Cupra točí na 6ku stejně jako já na 5ku?

A k čemu to je dobré, no přece k snížení otáček zejména na dálnici a tím i spotřeby. A jestli něco RSu chybí, tak je to právě za 6. rychlost. Nebo dnes auta nemají 6 rychlostí už skoro převážně něž 5. rychlostí?

S tou 6kou souvisí i ten čip. Ta je samozřejmě těžší, proto ta lepší pružnost ve středním spektru otáček 2500 až 4000 ot.. Opravdu nechápu co je špatně s čipem? Nebo mám teda výkon snížit aby to lépe zrychlovalo? :wink:

Jinak Pedro, nemyslím to osobně, ale když tedy blbnu, tak to mi nechci říct vytýká, ale poukazuje na mojí nerozvážnost člověk co má v popisu EGR off atd.? :)

Chápu, že to možná není podle Vás jak byste to vy dělali a co byste na svém autě udělali, ale všechno hanit hnedka, že to je špatně protože bych to já takto neudělal? :wink:

Bylo by vůbec dobře brzdy značky ATE? Nebo to je špatná značka? Co plné silenbloky ramen? Kravinam, že? Je to přece Vochávka jenom. :) To je už řečnická otázka :wink:

Ještě dodatek: 6. rychlost jsem tam chtěl ještě než jsem jí kupoval a když jsem se o ní začínal teprve zajímat. Na fora typu škodahome, octaviaclub.cz chodím. leč nepřispívám a místní rady beru s velkou rezervou. Nicméně pomohlo mi xkrát pročíst návody, jak co měnit atd. A ty 225/45 bylo moje vlastní rozhodnutí, kterého nelituji. Klidně Vám přiznám, že jsem o tom pochyboval, zda to byl dobrý nápad je tam dávat, ale ujetí cca 3000 km s nimi bych se k 205 už nevracel. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pedro »

...z auta odstranuju,co motoru skodi,z kastle to,co nepotrebuju a taham zbytecne. Muzu si to dovolit,bo jezdim sam,nejsem na aute moc zavislej,neb mi zivot naucil-poucil.
Navic,kun je jednou hribetem,clovek dvakrat ditetem.
Nazory ti nevnucuju,jen par rad za par desitek let vrtani se a jezdeni s kde cim. Nic vic.
A Leforte,napsals to ,,zkusene,,.
Toz konec k thematu a hura do prirody.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od PavelRS »

V pořádku.

Vše je otázka preferencí. Pro mě je to i komfort, což mi čip a 6. rychlost dodají. :wink:

A souhlas. Konec. Je třeba dosekat zahradu. :D
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pitris »

Pavle, jak Jerry, tak i Pedro a lefort to nemyslí špatně. Já Ti rozumím - chceš to vylepšit, bo a to máš pravdu i Ty - RS není čistokrevný sporťák ale svižný cesťák. Chceš chip? Dej, ale fyziku nepopře ani ten nejlepší "chipman". Ano, když se to umí dá se optimalizovat výkon i krouťák, ale trhat asfalt asi ne. Snad i na pětku změnu poznáš ale nečekej ji razantní. Jen Pedro má s koncovým převodem pravdu - píšeš že na trojku 170.... Jo, to je hezký ale kdyby ta trojka dala "jen" 150, tak to tam bude rychleji a zabere líp pak i čtyřka. A těma 225/45 si tu akceleraci oproti 205/50 i nepatrně zhoršil bo na otočku kola ujedeš o trošku víc. A nedávno si tu psal pohotovostní hmotnost: je to kolem 1400kg. To není moc. Jasně že na suchu budou 225-ky držet, a dobře, a Dunlopky jsou super, ale prosím Tě na mokru a vodě dej bacha: čím širší gumy tím dřív poplavou bo si vem že Okta může mít na svou hmotnost i "jen" 195-ky. A proč? Aby se ty gumy hmotností auta "prořízly" vodou. Ano, ty 225-ky jsem na Tvém autě viděl - je to hezký, ale jen na suchu.
A aspoň zimáky si nechej užší (a vyšší)....
Od ničeho Tě nezrazuji - Tvé autí je už svým stavem tak trošku raritka - a pěkná, ale postupuj s rozumem. I když z toho co jsme se bavili na srazu tak to máš "dobře spočítané".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od PavelRS »

Ahoj, Pitrisi.

Měl jsem možnost vidět graf (Můžu ho tu postnout) čipu od jednoho nejmenovaného člověka, podle mě jeden z mála co umí 1.8T a čipuje je jako benzin ne jako nafťák. Samozřejmě s motorovou brzdou před a po čipu. To jest lineární náběh kroutícího momentu, a žádný kopanec od spodu.. cca od 2400 ot. nad sériovým. plný kolem 3000 ot. otáček a konstatní do 5000 ot. min. Pak už mírně padá, ale stále nad sériovým až po 6200 kde končí měření. Max. výkon také posunutý na 6200 ot. Zde se jednalo o úpravu na 165 kW a 307 nm. Což není můj cíl, jelikož bylo to auto upravené i po HW stránce. Rozumné je kolem 150 - 154 kW s krouťákem kolem lehce pod 300, kvůli životnosti komponentů.

Viděl jsem i jak RS zrychluje na 4. převod před čipem. z rychlosti 80 na 160. po čipu to nebylo 15,5 vteřiny, ale "jenom" 11,5 vteřin, takže i na vyšším převodovém stupni to znát je. ten vyšší kroutící moment i výkon musí být znát i tady, i když určitě méně než na nižší rychlosti. :)

170 km je už skoro v červeném. reálně to bude kolem 155-160 před červeným polem kolem 6500 ot.

Ta převodovka, to je věc do které půjdu. Chci zachovat délku rychlostí a přidaná 6ka sníží otáčky při 130 km z 3250 na 2780 ot. Což u mého vozu udělá o litr menší spotřebu.

Kdyby se změnil stálý převod tak se zkrátí všechny rychlosti, pokud tomu rozumím dobře, když jsem si propočítával ko klik by klesly otáčky 5 vs 6. A kratší 5ku rozhodně nechci. To už bych radši nechal původní stav převodovky. Tedy na pětku při 90 km - 2200 ot. při 130 km - 3250 ot. Navíc ta šestka bude použitelná i při 90 km, kdy bude točit přes 2000 ot.

Ano s pneu souhlasím, budou méně odolné vůči aquaplaningu, zase takový analfabet nejsem :) , a mám alespoň něco načteno teoreticky a i zimu jsem si s RS zkusil a rozhodně na 205 pneu to více tahalo než s Felicií se 165 pneu. A bylo to i nepříjemné. V tomto souhlas širší pneu horší na vodě.

A neboj Pitrisi, mám pud sebezáchovy a odvahu mám tak maximálně na suchu, na vodě mám respekt, ale i když bylo napršeno, čili vozovka mokrá, bez stojící vody to auto drželo, rozhodně jsem ale nejel přes své schopnosti a ty jsou pod tím autem, jelikož to nechci rozstřelit a sebe zabít. :wink:

Já vím, že to nemyslí špatně, ale ten rozdíl skutečně není tak markantní a to auto funguje i na nich dobře. Samozřejmě jsem i zjišťoval, zda to nebude špatné, i znám osobně pár kluků co na RS mají 225/45 a i jsem byl rozhodnutý, pokud by to byl problém a nebylo by to ono, tak by šly po sezoně pryč a vrátil bych 205/50.

Leč je to v pohodě. Zdály se mi hlučnější, ale tím jak se zajeli tak ztichly, pravda i tak je více cítit asfalt, ale to já beru naopak jako pozitivum, protože přesně vím co ty kola mají pod sebou. Proti 205 i tak budou mírně hlučnější, ale na novém povrchu jsou krásně tiché a rozdíl je zanedbatelný. Navíc ty dva cm navíc pomohou při brždění. A vzhledem k té vodě a širší pneu, která se s ní hůře vyrovnává jsem šel právě do Dunlopů, které v testech na vodě obstály výborně a i několik testů v kategorii mokré vozovky vyhrály. :wink:

Samozřejmě roli hrálo i to, že to vypadá lépe a také cena, která je u 225 nižší. Nicméně pokud by to byla totální kravina a sám bych cítil, že to auto se chová hůře a je hůře ovladatelné tak bych je dal pryč.

Věci co tu chlapy popisují, že to bude méně ochotné zatáčet a ne tak agilní do zatáček, jsou pravda a souhlasím s nimi, nicméně tohle jsou situace, které nastanou při extrémní jízdě hlavně a na silnici by člověk měl hlavně myslet hlavou a neohrožovat sebe a už vůbec ne ostatní.

Na to jak jsem z toho měl strach, tak mě ty 225 příjemně překvapily i na vodě, pravda aquaplanning jsem ještě neměl. Nicméně budu se mu snažit vyhnout přizpůsobením jízdy a případně pokud se mi přihodí,tak jej zvládnout a pak poreferovat. Ale na vodě ani ty Dunlopy 225 špatné nejsou a ani nebudou. :wink:

Jak jsem psal výše, zimu jsem s ní už absolvoval a koupil standardní rozměr co mohu podle TP mít tzn. - 205/55 R16 a na plechách. Tam jsem o ničem jiném ani nepřemýšlel. :wink: . 15" pneu na auto kvůli brzdám ani nejdou.

A díky za pochvalu. Já to auto nechci zkazit a zničit tuzingem. V sérii bude mít vždy největší hodnotu.
Když pominu ty pneu, tak čip, který se využívá s rozumem a tehdy když je třeba, motoru neublíží, pokud je dobře udělaný. To samé ten 6.kvalt. To jsou všechno pro mě věci, které chci kvůli komfortu a to auto mít zase o kousek lepší. :wink:
Naposledy upravil(a) PavelRS dne pon kvě 01, 2017 15:57, celkem upraveno 1 x.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:....Samozřejmě s motorovou brzdou před a po čipu....
Aspoň že tak.
PavelRS píše:....zimu jsem s ní už absolvoval a koupil standardní rozměr co mohu podle TP mít tzn. - 205/55 R16....
Ano, to si vlastně říkal :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od PavelRS »

Bez brzdy bych do toho nešel.

Nebudu říkat název firmy ani majitele, ale jedná se o člověka, který si sám stavěl speciály závodní a jezdil soutěže. Je mu 58 let, takže zkušenosti má. I si upravoval své 1.8T a na tento motor je to nejlepší úpravce. Opravdu jeden z mála lidí co to umí, a kteří řeší i problémy, které způsobil nekvalitní čip. ;)

Má jednu z nejlepších motorových brzd MAHA LPS 3000 4x4 a také měří pro odborné časopisy atd.

V létě mám v plánu zajet alespoň na měření, zajímal by mě sériový výkon. ten čip je stejně otázka příštího roku. :wink:

Tady ten graf. takhle by měl vypadat benzín. Samozřejmě, nevím, zda si majitel přál mít takový průbeh, ale za mě ok. :wink:

http://dieselpower.cz/forum/userpix/883 ... 4964_1.jpg
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od tonny »

PevelRS, koupil jsi si pěknou škodovečku, co se ti líbí, chceš dělat na ní, co se ti líbí, ale nelíbí se Ti kritika, kterou se Ti snaží zkušení kluci poradit. Ty ale asi chceš slyšet jen chválu na to, co děláš. Máš toho dost nastudované ale.., je to tví autí, koupil jsi to pro sebe a Tobě se to tak líbí, tak je vše v pořádku. Zkušenost přijde časem.
Pokud je rozměr pneu povolen, není co řešit. Pokud Ti budou vyhovovat, koupíš je znovu. Ale zimní viz Pitris výše.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět