Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Ano chodím sem a čtu to :wink: nicméně do diskuze v tomhle téma se zapojovat nebudu. Nemám náladu ani chuť se zapojovat do nějakých hádek a toho, kdo má větší pravdu. Co se týče olejů tam určitě rád podiskutuji. Víc nemám co bych k tomu řekl. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Když ona ta pravda je pouze jedna: žena buď těhotná je, nebo není. A dojem, že může být těhotná jenom trochu, je mylný.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od bjukemen »

tak tak :) trosku krute ale je to pravda
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od bjukemen »

ps: kludne nacni debatu o olejoch ktore chces jazdit do buducna
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Pitris píše:Jestli má motor fakt 130tkm tak by to (vzhledem k tomu že tento byl jeden z nejlepších a ještě od motorářů Audi pod vedením Ulricha Hackenberga) mohlo být zajímavé :wink:
No já jsem tomu nájezdu věřit moc nechtěl, ale kupovali jsme to v Německém Bosch car service, tam to celou dobu jezdilo, dříve to byl autorizák škodovky (zkrátka jeden servis). Interiér na to vypadá. Teď byla v lakovně kvůli pátým dveřím a sám lakýrník (renovuje přes 15 let veterány) říkal, že lak je krásně zachovalý.

Pak v deskách se serviskou byly i papíry z STKček německých a nějaké faktury za opravy, kde byly stavy km, tak jsem si to porovnával se serviskou a sedělo to. Jasně, ani to není nikdy jistota, ale věřím tomu, že to tak je :D

Každopádně, až bude po brzdě, tak graf ukážu. Sám jsem zvědavý.

A jinak nejeden mechanik mi říkal, že 1.8T je to nejlepší co se v koncernu ve své době montovalo. :wink:

A svět motorů o OI včetně OI RS jsem kupoval :)
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:A jinak nejeden mechanik mi říkal, že 1.8T je to nejlepší co se v koncernu ve své době montovalo. :wink:
Ten motor byl skládán v Maďarsku. Občas někdo nedotáhl setrvačník ke klice, a ten pak nedobrovolně (moment sertvačnosti je sviňa :mrgreen: ) opustil útroby motorového prostoru za jízdy, jindy zase nenamontoval síto sacího koše, resp. použil sací koš "náhodou bez síta", a zároveň zapomněl v olejové vaně nějakou matičku, která si časem našla cestu až mezi zuby olejového čerpadla... :twisted: No nic, tohle se konkrétně motoru tvého vozu určitě netýká, poněvadž by se to již dávno projevilo. :lol:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Ano o Maďarsku vím :wink:

První závada naštěstí nebyla a snad nebude :D

Druhá by určitě být neměla. Sundavala se vana a sací koš se čistil od bordelu, aneb ať žije longlife :wink:

Jinak olej jsem měnil před měsícem po cca 3500 km, a tekl z toho relativně tmavý olej, ve dvojce kelímku by se dalo říct škoro černota. Teď po měsící co tam je Valvoline, tak už ztmavl lehce, ale ok je to. Tak ještě párkát budu měnit takhle, aby se ten bordel pořádně vyplavil...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Já bych skutečně byl rád poslem dobrých zpráv, bohužel realita tomu stále nějak nepřeje.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od PavelRS »

No motor šlape dobře a olej nežere, víc pro něj udělat nemůžu, rozhodně to je ale lepší než po první výměně a výplachu. To by humel nejvyššího kalibru. :wink:

Tenhle motor prý jako jeden z prvních u VW dostával LL intervaly...

PS: Ale možná mě pochválíš Jerry. Příští měsíc po cca 4 měsících užívání opouštím rozměr pneu 225/45R17 a budu dávat origo 205/50 R17 :D :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Já to myslel zcela obecně, nešlo o narážku na tvůj motor, třebaže i on je ukázkovým příkladem "kolenovrtství" Němců. Ostatně dokonce i mně vyrazilo dech, na kolika hodně drahých autech jsem v Německu zahlédl čínské gumy. Ta zbývající zřejmě ještě měla původní obutí a čínské gumy teprve dostanou...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:PS: Ale možná mě pochválíš Jerry. Příští měsíc po cca 4 měsících užívání opouštím rozměr pneu 225/45R17 a budu dávat origo 205/50 R17 :D :wink:
Velká chvála!!! :lol: :D
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Když jsme u těch pneu.

Já měl při koupi na zadku značku Lassa, levnější variantu Bridgestone, vyráběno v Turecku, v předu byly Hankooky. Jinak ale když jsme měnili oleje filtry atd, tak všechno bylo měněný už :wink:

Nebudu zastírat třeba, že co se týče zimáků, tak tam jsem šel do kompromisu a řešil jsem hlavně cenu, ovšem s tím, že jsem nechtěl levnou čínu a nějakou s prominutím "sra..." Tam jsem šel do Nexenu. V testech nebyly nejhorší a Škodovka je i občas dává do prvovýroby. Nejlepší nebudou, ale i s touhle relativně sněhovou zimou neměly problém. Já teda s RS jezdil jak připosrany v zimě, to řeknu rovnou. :)

Jinak k návratu k 205/50 mě vedlo několik věcí. Po diskuzi zde na fóru jsem početl na internetu. Měl jsem možnost s bavit s jedním slovákem, který se věnuje podvozkům obecně a pak měl jsem možnost jet s jiným kamarádem co má RS na klasickém rozměru a v zátačce mi to přišlo lepší.

Když se pak kouknu ze předu na kola, tak stejně na straně dost pneu je vyboulené a nemá kontakt s vozovkou.

Prostě jsem zjistil, že chytřejší než ve Škodovce nejsem a nebudu, takže díky alespoň za podmět se zamyslet. Jinak značku dám stejnou tedy Dunlopy Sport Maxx RT2. :)

Kdyby jste jinak někdo měl zájem o 225/45R17 sadu, mají všechny od 7,7 mm do 7,9mm budu mít k mání :D
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Když se pak kouknu ze předu na kola, tak stejně na straně dost pneu je vyboulené a nemá kontakt s vozovkou.
Tuším, co tím chceš naznačit, ale mohu tě ujistit, že tohle důležité není. Kromě toho platí, že "norma na šířku", resp. deklarovaná šířka pneu, se vztahuje k šířce "v rameni" a o šířce běhounu toho moc neříká. :idea:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

No po konzultaci s tím Slovákem, který i prodává pneu a podle mě tomu rozumí, vyzná se v Dunlopu, tak mi nejen on potvrdil, že na 7" disk je ideální šířka pneu 205. A mluvil i o tom, že Dunlop dává trošku měnší zpětnou vazbu z ramen pneu a je proto důležitý volit tuhle pneu spíš na širší než užší disk, samozřejmě poměrem šířky pneu a disku. Naznačoval i něco jako zvýkačkové chování 225 na 7" disku, že se ta pneu více hýbe do stran. A to mi právě přišlo v razantnějším průjezdu zatáčkou...

Každopádně pro to auto bude 205/50 nejlepší volba. Neříkám, že ve Škodovce jsou géniové, ale na OI je to více než dostatečný rozměr a vzhledem k disku šíře 7" :wink:

PS: Chtěl jsem tím říct, že nemělo cenu zkoušet něco jiného, protože to nakonec nemělo cenu, jak jsem zjistil. Nehledě na to, že i některá výkonnější auta, třeba BMW měla dost často právě 205/50 R17 a taky na disku 7" :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Každopádně pro to auto bude 205/50 nejlepší volba. Neříkám, že ve Škodovce jsou géniové, ale na OI je to více než dostatečný rozměr a vzhledem k disku šíře 7" :wink:
Tak o tom už to vůbec není! Vždyť šířku disku mohli klidně zvolit i úplně jinou... :idea:
Odpovědět