Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Co se týče svíček, ty NGK fungují a jsou kvalitní. Lidi co mají 1.8T tak s nimi neměli problém. Tudíž jsem neměl potřebu dávat jinou značku, když tohle funguje.
Nezlob se, ale to, co píšeš, je v příkrém rozporu s tvým uvažováním ohledně preventivní výměny lambda sond. A pokud jde o zapalovací svíčky, přirovnal bych tvé vyjádření k tomu, co jsem kdysi zažíval doma: ač jsme měli automatku už v době, kdy rozhodně nebyla standardní výbavou domácnosti, maminka prala, tedy dokud to sama zvládala, na valše. Funguje to, je to kvalitní, lidé s tím neměli problém...

Závěrem - protože tuto názorovou výměnu považuji za ztrátu času - si dovolím konstatovat, že lidé jako ty si nezaslouží než "originál Bosch". Bylo to dostatečně pejorativní vyjádření?
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Vyjádřil ses jasně. Nicméně to "slavné Denso" např. tu lambda sondu před katem nedělá. NGK je kvalitní značka. Auto funguje s nimi naprosto normálně. V čem by na svíčkách bylo to Denso o tolik lepší? Jakou značku lambda sond bych měl tedy případě dát, když ne Bosch?

Ptal jsem se jednoho kluka, co má taky RS, má nalítáno podstatně víc než já. Lambdy měnil před rokem a půl, opět za Bosch, který tam byl původně z výroby. Co to vyměnil najel 20 tisíc km a auto funguje naprosto normálně.

Jak jsem psal, můj mechanik je velmi slušný chlap a auta opravuje přes 20 let, vlastní kamionovou dopravu, takže není jenom opravář ale má to i jako koníček a asi mi nebude doporučovat něco, co nefunguje. :wink:

K té valše bych řekl, že já nemusím auto se svíčkami NGK roztláčet z kopce aby vůbec nastartovalo. Typnul bych, že s Denso by to bylo to samé... :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Špatná lambda může kat oddělat díky příliš bohaté směsy na kterou to jede

...Můj mechanik opravuje auta víc jak 20 let, já jsem u něj neměl problém a on nemá problém s tím, že mu dodám své díly. Já mu věřím. :wink:
Jerry3 píše:Žiješ v omylu, neboť bohatou směsí se katalyzátor chladí. :idea:
PavelRS píše:Jak jsem psal, můj mechanik je velmi slušný chlap a auta opravuje přes 20 let, vlastní kamionovou dopravu, takže není jenom opravář ale má to i jako koníček a asi mi nebude doporučovat něco, co nefunguje. :wink:

Víra, nejsilnější to pouto všech koncerňáků. :(


P.S.: Příznačné je, že to byl právě a jen koncern, kdo si dovolil chladit katalyzátor pod zatížením extrémně bohatou směsí, čehož důsledkem byly emise CO vysoko nad tím, co uměla dobrá auta bez katalyzátorů ještě před jejich nástupem.

P.P.S.: I já znám dost lidí, kteří se něčím živí, aniž by měli povědomost o tom, kam se posunul vývoj. Svou práci sice odvádějí dobře, na úrovni požadavků doby - bohužel však té "jejich" doby...
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

V čem jsou ty Denso konkrétně lepší než NGK? Koukl jsem a pro můj motor nejsou ty iridiové, ale platinové jako NGK. Když máš ty vědomosti Jerry, tak poraď. Kopat umíš vždy a za všech okolností :D

Denso lambdu před kat u mě nedělá? Jakou bys tedy doporučil případně jinou značku a proč? :wink:

PS: Můj mechanik mi dělal dutiny a spodek voskem a to myslím dříve nebylo bežné, narozdíl od gumoasfaltu atd. Jezdí na školení a vzdělává se. Není, jak se snažíš podsunout, "zmrazený v čase." Další věc je, že ho neznáš a tak bych se zdržel komentářů a hodnocením někoho, koho jsi v životě nepotkal a tudíž nemůžeš vědět, jak dobře či špatně svoji práci dělá.

Vševědoucímu to ale píšu zbytečně, ten to ví nejlépe. Vždy a všechno. :wink:
Naposledy upravil(a) PavelRS dne stř kvě 09, 2018 10:02, celkem upraveno 1 x.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Kopat umíš vždy a za všech okolností :D
A ty hledat (použít funkci hledání) umíš?
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Umím. I jsem googlil, představ si to. Jediné co jsem se zběžně dočetl, že to lidem startovalo dobře a fungovalo dobře. :wink:

Teď nemám čas číst 20 stran o svíčkách. Přečtu si později. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Jestli ti připadá nezajímavým snížení průměru spotřeby o litr, klidnější a přitom nižší volnoběh, žádné zaváhání při rozjezdu za studena, měkčí chod motoru a nižší hlučnost, ale hlavně jak to jede :D , pak OK, vždyť i ty originální NGK fungovaly v Moto Guzzi dobře. :mrgreen:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Další věc je, že ho neznáš a tak bych se zdržel komentářů a hodnocením někoho, koho jsi v životě nepotkal a tudíž nemůžeš vědět, jak dobře či špatně svoji práci dělá.
Pokud mi sdělíš, že na tu blbost s bohatou směsí jsi přišel sám a nemáš to od něho, pak moje hodnocení jeho osoby částečně odvolám. Snad je ti jasné, proč jen částečně...
PavelRS píše:Vševědoucímu to ale píšu zbytečně, ten to ví nejlépe. Vždy a všechno. :wink:
Ne, jen to, k čemu se vyjadřuji. A vyjadřuji se pouze k tomu, o čem něco vím. Jenže dnes už se "něco vědět" jaksi nenosí, vždyť víra a velkohubost jsou mnohem důležitější. :(
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Tohle mi neříkal. Řešili jsme pouze zda ta výměna má cenu, případně jako značku. Četl jsem to na netu v článcích o lambdách.

Co když to palivo pak ale hoří v katalyzátoru, když se nespálí ve válci? To už pak je problém ne, díky teplotě? Ptám se protože všechny články jsou skoro na jedno brdo, ať jde o jakýkoliv web.

Tvoje vědomosti a zkušenosti nezpochybňuji, ale přijde mi to, že ty "víš vše nejlépe." Pokud to tak není, beru zpět taky.

Nicméně jak jsem řekl, toho člověka neznáš, takže bych se zdržel komentářů na něčí adresu, to není moc košér. :wink:

PS: Doporuč tedy jinou značku lambda sondy, když Denso není, Bosch je sračka... :D
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:Ptal jsem se jednoho kluka, co má taky RS, má nalítáno podstatně víc než já. Lambdy měnil před rokem a půl, opět za Bosch, který tam byl původně z výroby....
Pavle. Jen dotaz.... Proč ty lambdy Bosch, které tam byly z výroby, teda měnil :?:
Na Lexusu měl mladej 260 tkm a emise byly gut, já na Civicu 240, a Accord má těch 240 taky a s lambdama jsem nikdy nic nepotřeboval řešit. To měl na té RS-ce 300, 400 tkm :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:Četl jsem to na netu v článcích o lambdách.

Co když to palivo pak ale hoří v katalyzátoru, když se nespálí ve válci? To už pak je problém ne, díky teplotě? Ptám se protože všechny články jsou skoro na jedno brdo, ať jde o jakýkoliv web.
Tohle je přímo ukázkový příklad dnešní neschopnosti pracovat s informacemi a uplatňovat přitom kritické myšlení. Nenapadlo tě treba, že to, co jsi četl, je jen recyklátem nelogické hlouposti? S rostoucí bohatostí směsi totiž teplota klesá, ale hlavně - v katalyzátoru není dostatek kyslíku pro klasické hoření. :idea:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Měnil je v 280tkm. Teď má lehce přes 300 tkm.

Začalo mu to o dost víc žrát palivo, pak i kontrolka motoru svítila a po smazání se zase po krátký chvíli objevila. Na diagnostice bylo víc chyb co souvisely s přední lambdou. Detaily uź si přesně nepamatuju. Proměřoval jí i podle dilensky příručky

Kupoval jí s 220tkm na tacho. Co se tam lilo za palivo a zda někdo aditivoval to samozřejmě neví.

U té před katem se udává interval 250tkm, za katem 160tkm pro výměnu.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

A ani Pavel neocenil pro změnu mou odpověď. :mrgreen:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Psal jsem přes telefon a jsem práci. Čtu pořádně až teď ;-)

Díky za vysvětlení, alespoň vím něco nového. ;-)
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

Rádo se stalo!

Jinak nejnebezpečnější pro katalyzátor je trvale příliš chudá směs (vysoká hodnota lambdy = vysoká teplota) anebo také stav, kdy někdo dojíždí nádrž do dna, až motor vynechává, a najednou si čerpadlo cucne pár posledních kapek benzínu, které ovšem v motoru již nechytí a proletí až na rozpálenou mřížku katalyzátoru, kde je však v daném momentě pro předchozí "nečinnost" motoru dostatek kyslíku. A nemusí to ani nutně "střelit do výfuku", aby se mřížka katu propálila.
Odpovědět