Na takto položenou otázku existuje jediná správná odpověď: spa! Francouz(ka) bohužel nepochopí...Colommbo píše:... ne spa...?
oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Moderátor: Colommbo
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Ano, původně jsem napsal "ne spa...?" (Hercule Poirot ), ale nejsa franštinář zapochyboval jsem o lingvistické správnosti a vrátil se raději k rodné řeči... A tvoje vysvětlení záležitosti týkající se použití vyššího o.č. je tak jednoduché a průzračné, že si je budu pamatovat snad i já, děkuju!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Foneticky ne spa? = n'est-ce pas? Moje fonetická odpověď "spa" by se dala napsat asi takto - c'est pas - nicméně to není přesné a navíc nic takového v tomto smyslu neexisuje.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Spa? Leda Francorchamps.
Monamí,Pojróti.
Monamí,Pojróti.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Přiliji trochu vysokooktanového benzínu do diskuze. Když jsem řešil přechod z 91 na 95 oktanů z důvodu dostupnosti, tak jsem se vyptával kolegů škodovkářů, jestli je tam nějaký rozdíl. Dostávalo se mi odpovědi, že klesne spotřeba. Jeden mi dokonce tvrdil, že o litr Samozřejmě to v sobě nese úpravu předstihu zážehu. Zatím žádné měřitelné hodnoty nemám a nevím, zda-li kdy budu.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Tu úsporu o litr můžu potvrdit. Míval jsem Š 120 GLS a ta papala benzín super. Párkrát jsem zkusil natankovat tehdejší speciál a pokaždé byla spotřeba o litr větší. Takže nula od nuly pošla. Navíc to jelo hůře.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Mě to na MB1000 na super dělalo o 60 km na nádrž více, ale při natankování jsem musel trochu pohnout rozdělovačem na již z dřívějška odzkoušenou rýsku.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Nemusel, jen by to nepřineslo kýžený efekt.Hombre píše:... při natankování jsem musel trochu pohnout rozdělovačem ...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Já to dělal na Vaz 03. Jenže ten měl štelovací kolečko. Třeba F 125p 1,5 speciál vůbec nesnesl. Muselo se hodně ubrat ale rozdíl ve výkonu byl jako bejk. A žral ještě víc.
Na 1000 mb jen special,ale sneslo vyšší zákl.nastavení,bo neměl ten malej rozdělovač podtlak. Po mnoha letech jsem ho používal pro sportovní účely v š 136 (s upr.odstř.)
Na 1000 mb jen special,ale sneslo vyšší zákl.nastavení,bo neměl ten malej rozdělovač podtlak. Po mnoha letech jsem ho používal pro sportovní účely v š 136 (s upr.odstř.)
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Mělo to i další účinek, roura výfuku ABART neměla žádnou sazi, jen krásný světle šedý nádech na stěnách.Návštěvník píše:Nemusel, jen by to nepřineslo kýžený efekt.Hombre píše:... při natankování jsem musel trochu pohnout rozdělovačem ...
Jak došlo STK, s kastlou již nešlo nic dělat, tak si kámoš vzal motor do Š105. Pochvaloval si, jak mu najednou jeho škodověnka jede jak z praku. Bodejť, když na motoru byly dělány nějaké menší úpravy o kterých nevěděl.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
šedivka trubka= mechanicky dobrý a seřízený motor a hlavně Pb .
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Zajimavé je to, že 100okt bez Pb, ve Feldě 1,6 směr Chorvatsko měla koncovka podobný nádech. Spíš bych se přikláněl ke kvalitě benzínu a delší době práce motoru ve vyšších otáčkách, ky je optimálnější spalování.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
V Rumunsku benzín taky dobrý. Pamatuju si s porevoluční dovolené, že výfuk Š-120L chytil takovou šedožlutou patinu...
Ale odbočím a teď před zahrádkářskou sezónou se mi vkrádá myšlenka, jestli je vhodné do sekačky a křoviňáku používat 100okt Maxx. Nejde mi o nějaký výkon, ale benzín bez lihu nežere těsnění, gumičky, neseparuje se voda v karbecu (vždy po práci vyjedu benzín do zastavení motoru), ale zase nevím jestli to neva motoru.
Přiznám se, že jsem taková lama, ze nevím jestli vyšší OČ jen oddaluje samozápaly nebo s sebou nese i vyšší výhřevnost a namáháhí motoru a třeba dohořívání ve výfuku (tepelná zátěž pro ventily...).
Kdo mi dá rozřešení?
Ale odbočím a teď před zahrádkářskou sezónou se mi vkrádá myšlenka, jestli je vhodné do sekačky a křoviňáku používat 100okt Maxx. Nejde mi o nějaký výkon, ale benzín bez lihu nežere těsnění, gumičky, neseparuje se voda v karbecu (vždy po práci vyjedu benzín do zastavení motoru), ale zase nevím jestli to neva motoru.
Přiznám se, že jsem taková lama, ze nevím jestli vyšší OČ jen oddaluje samozápaly nebo s sebou nese i vyšší výhřevnost a namáháhí motoru a třeba dohořívání ve výfuku (tepelná zátěž pro ventily...).
Kdo mi dá rozřešení?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Ničeho se neboj. Žádné negativní následky nehrozí.