oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:... ne spa...? :)
Na takto položenou otázku existuje jediná správná odpověď: spa! Francouz(ka) bohužel nepochopí... :mrgreen:
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo, nástřel platí! :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Colommbo »

Ano, původně jsem napsal "ne spa...?" (Hercule Poirot :P ), ale nejsa franštinář zapochyboval jsem o lingvistické správnosti a vrátil se raději k rodné řeči... :oops: A tvoje vysvětlení záležitosti týkající se použití vyššího o.č. je tak jednoduché a průzračné, že si je budu pamatovat snad i já, děkuju! 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Foneticky ne spa? = n'est-ce pas? Moje fonetická odpověď "spa" by se dala napsat asi takto - c'est pas - nicméně to není přesné a navíc nic takového v tomto smyslu neexisuje. :lol:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pedro »

Spa? Leda Francorchamps.
Monamí,Pojróti.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od skodovkar »

Přiliji trochu vysokooktanového benzínu do diskuze. Když jsem řešil přechod z 91 na 95 oktanů z důvodu dostupnosti, tak jsem se vyptával kolegů škodovkářů, jestli je tam nějaký rozdíl. Dostávalo se mi odpovědi, že klesne spotřeba. Jeden mi dokonce tvrdil, že o litr :| Samozřejmě to v sobě nese úpravu předstihu zážehu. Zatím žádné měřitelné hodnoty nemám a nevím, zda-li kdy budu.
v.vilik

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od v.vilik »

Tu úsporu o litr můžu potvrdit. Míval jsem Š 120 GLS a ta papala benzín super. Párkrát jsem zkusil natankovat tehdejší speciál a pokaždé byla spotřeba o litr větší. Takže nula od nuly pošla. Navíc to jelo hůře.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Hombre »

Mě to na MB1000 na super dělalo o 60 km na nádrž více, ale při natankování jsem musel trochu pohnout rozdělovačem na již z dřívějška odzkoušenou rýsku. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Hombre píše:... při natankování jsem musel trochu pohnout rozdělovačem ...
Nemusel, jen by to nepřineslo kýžený efekt. :)
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pedro »

Já to dělal na Vaz 03. Jenže ten měl štelovací kolečko. Třeba F 125p 1,5 speciál vůbec nesnesl. Muselo se hodně ubrat ale rozdíl ve výkonu byl jako bejk. A žral ještě víc.
Na 1000 mb jen special,ale sneslo vyšší zákl.nastavení,bo neměl ten malej rozdělovač podtlak. Po mnoha letech jsem ho používal pro sportovní účely v š 136 (s upr.odstř.)
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Hombre »

Návštěvník píše:
Hombre píše:... při natankování jsem musel trochu pohnout rozdělovačem ...
Nemusel, jen by to nepřineslo kýžený efekt. :)
Mělo to i další účinek, roura výfuku ABART neměla žádnou sazi, jen krásný světle šedý nádech na stěnách.
Jak došlo STK, s kastlou již nešlo nic dělat, tak si kámoš vzal motor do Š105. Pochvaloval si, jak mu najednou jeho škodověnka jede jak z praku. :mrgreen: Bodejť, když na motoru byly dělány nějaké menší úpravy o kterých nevěděl. :?
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pedro »

šedivka trubka= mechanicky dobrý a seřízený motor a hlavně Pb .
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Hombre »

Zajimavé je to, že 100okt bez Pb, ve Feldě 1,6 směr Chorvatsko měla koncovka podobný nádech. Spíš bych se přikláněl ke kvalitě benzínu a delší době práce motoru ve vyšších otáčkách, ky je optimálnější spalování.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od rousini »

V Rumunsku benzín taky dobrý. Pamatuju si s porevoluční dovolené, že výfuk Š-120L chytil takovou šedožlutou patinu...
Ale odbočím a teď před zahrádkářskou sezónou se mi vkrádá myšlenka, jestli je vhodné do sekačky a křoviňáku používat 100okt Maxx. Nejde mi o nějaký výkon, ale benzín bez lihu nežere těsnění, gumičky, neseparuje se voda v karbecu (vždy po práci vyjedu benzín do zastavení motoru), ale zase nevím jestli to neva motoru.
Přiznám se, že jsem taková lama, ze nevím jestli vyšší OČ jen oddaluje samozápaly nebo s sebou nese i vyšší výhřevnost a namáháhí motoru a třeba dohořívání ve výfuku (tepelná zátěž pro ventily...).
Kdo mi dá rozřešení?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od skodovkar »

Ničeho se neboj. Žádné negativní následky nehrozí.
Odpovědět