oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pedro »

LUKu,co zivocisny uhli nebo naopak Saratice...
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od kornel »

kornel píše: Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličiny :?:
Návštěvník píše:
Nejjednodušší možný případ - tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru). Částečné zatížení = částečně přivřená škrticí klapka = velký podtlak v sání = plné otevření EGR ventilu = velký podíl výfukových plynů ve spalovacím prostoru. Dnes je EGR ventil obvykle ovládán ŘJ motoru. První elektronicky ovládaný EGR ventil měly motory GDI od MMC: jen na tomhle ventilu svého času viselo 5 patentů.
..u elektronicky ovl. EGR predpokladám do toho majú čo hovoriť aj otáčky motora.. je tomu tak?
Jens

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Jens »

Návštěvník píše:
kornel píše:...
Návštěvník píše: pokud motor běží pod částečným zatížením
Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličiny :?:
Nejjednodušší možný případ - tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru). Částečné zatížení = částečně přivřená škrticí klapka = velký podtlak v sání = plné otevření EGR ventilu = velký podíl výfukových plynů ve spalovacím prostoru. Dnes je EGR ventil obvykle ovládán ŘJ motoru. První elektronicky ovládaný EGR ventil měly motory GDI od MMC: jen na tomhle ventilu svého času viselo 5 patentů.
Nějak mně to nejde dohromady s tvrzením o přehřívání turba při zaslepení EGR. :?: :idea:
drak

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od drak »

Co krevní tlak, Návštěvníku? Uklidni se a běž to ven mimo ČR rozdejchat,tady bys mohl potkat nějakýho blbce. Okopíruj kam chceš a co chceš, stejně tam kde žiješ i tady je možné si dělat co chceš, nikdo tě neomezuje. I když ty bys rád velitelem, co? U čeho jsi byl, nebo ne je diskutabilní, všude o tom určitě hodně píšou a vyčíst toho jde. Co jsem já tady předvedl? To je jedno, hlavní předváděčku tady máš ty a já si nemusím, na rozdíl od tebe nic dokazovat. Brouk Pytlík taky všude byl a všechno znal. :lol: :lol: :lol: :lol: Trochu kolem sebe kopeš, kdo ti nepřitakává toho se snažíš zesměšnit a tak se uklidni, nebo tě klepne pepka. :lol: :lol:
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:...u elektronicky ovl. EGR predpokladám do toho majú čo hovoriť aj otáčky motora.. je tomu tak?
Tam už to může být úplně cokoli, otáčky, poloha plynu, teplota toho či onoho, zapnutá/vypnutá klima atd. atd.
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Jens píše:Nějak mně to nejde dohromady s tvrzením o přehřívání turba při zaslepení EGR. :?: :idea:
V čem konkrétně? A zaregistroval jsi vůbec tohle?
Návštěvník píše:... tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru).
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

drak píše:Co krevní tlak, Návštěvníku? Uklidni se a běž to ven mimo ČR rozdejchat,tady bys mohl potkat nějakýho blbce.
Blbců je všude plno (nežiji v ČR, tak to mohu odpovědně prohlásit), mně ale vadí právě ti v ČR. Proč? Inu proto, že jsem hrdý na své češství a že doma se množství blbců utěšeně rozrůstá. :cry:
drak píše:Okopíruj kam chceš a co chceš, stejně tam kde žiješ i tady je možné si dělat co chceš, nikdo tě neomezuje.
Díky alespoň za to! :wink: Dělám to, co mne baví, mj. rád nastavuji zrcadlo lidské hlouposti. A neberu si přitom servítky.
drak píše:I když ty bys rád velitelem, co?
Jestliže já jsem byl tam, kde se tvoří technické předpisy pro konstrukci silničních kolových vozidel, pak jsem nepochybně byl přinejmenším u kormidla, když už třeba ne přímo na velitelském můstku, zatímco ty, jako automechanik, jsi utahoval šrouby někde hluboko v podpalubí, pod čárou ponoru. :twisted:
drak píše:U čeho jsi byl, nebo ne je diskutabilní, všude o tom určitě hodně píšou a vyčíst toho jde.
Představ si, že mi ke štěstí úplně stačí to, u čeho jsem byl, a nemám potřebu, čas ani náladu cokoli vyhledávat, natož ještě ověřovat, co kdo kam zase naslintal. To je ostatně výhoda a zároveň prokletí internetu, přinejmenším tedy jeho otevřené části.
drak píše:Co jsem já tady předvedl? To je jedno, hlavní předváděčku tady máš ty a já si nemusím, na rozdíl od tebe nic dokazovat. Brouk Pytlík taky všude byl a všechno znal. :lol: :lol: :lol: :lol: Trochu kolem sebe kopeš, kdo ti nepřitakává toho se snažíš zesměšnit a tak se uklidni, nebo tě klepne pepka. :lol: :lol:
Nastavuji zrcadlo výhradně těm, kdož se velkohubě pletou do věcí, o kterých mají jen velmi mlhavou a k tomu ještě mylnou představu. Ale chápu, že jim to není po chuti. Možná, tedy kdyby nebyli tak moc omezení svým "průměrným češstvím" (v tom nejpejorativnějším slova smyslu), by se něco i dozvěděli. Ale takhle si nezaslouží nic jiného, než se nechat podvádět od šmejdů. Ovšem "průměrný Čech" se opět zlobí na mě, ne na ty šmejdy: viz můj starší příspěvek o anténním systému u staroušků na vesnici... Jak typicky české! :(
Toni

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Toni »

Pitris píše:To mě se zase líbí jeho Češtin Hopsálek :mrgreen:
Toni píše:....Tento pocit vede, jak již bylo řečeno ,,jet pylu"....
....Tvrzení ,že se úspora nesníží při zaslepení EGR je naprosto milné....
A ty jeho příspěvky a odpovědi formou Ctrl+C a Ctrl+V :? taky ukazují na úroveň jeho intelektu :x

Ale Pitrísku :P , myslel jsem si , že se u loví někdo jiný, ale nevadí :lol:
Zanechal jsem pravopisné chyby, abych ti mohl říct, že češtinu ovládáš dokonale, ale o daném tématu víš leda tak kulový. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Toni

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Toni »

Jezevcik píše:
Pitris píše:To mě se zase líbí jeho Češtin Hopsálek :mrgreen:
Pokud se jmenuje Antonín, tak má zcela nepochopitelně chybu i ve vlastním jméně.

Drahý Jezevčíčku, Toni je přezdívka z Rakouska, v Rakousku se ( y ) nevyskytuje... :lol: :lol: :lol: :lol:
Toni

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Toni »

[ Pokud jde o ferrocen, nepochybně funguje jako zpomalovač hoření. Jenže tím zároveň zvyšuje teplotu ve spalovacím prostoru a tím pádem i produkci NOx pod zatížením.


Ovšem tohle je naprostý výherce.. :lol: :lol: :lol:

Náčelníčku....ty jsi vůbec nestudoval co jsem ti o ferrocenu poslal, to by jsi potom nemohl přirovnat ferrocen k LPG... :lol: :lol: :lol:

Náčelníčku, tak ještě jednou a naposledy. Ferrocen nevyrábí Šmejdi, ale vědci. Ferrocen je (katalyzátor)
urychlovač spalování.
Palivo začíná hořet dříve, při nižších teplotách.
Rychlejší shoření = vyšší výkon.
Vyšší výkon snižuje spotřebu.
Snižuje prostupnost tepla, a tak zvyšuje účinnost procesu spalování.
Při teplotách dosahovaných při spalování funguje také jako mazivo.
Dochází k hladšímu chodu motoru a odstraňuje se tzv. klepání.
Rychlejší hoření = nižší tvorba emisí.
S Ferrocenem se výrazně omezí tvorba sazí a dalších exhalátů (CO, NO, HC)
Snižuje se i znečišťování motorového oleje.
Toni

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Toni »

Návštěvník píše:
Pedro píše:By mi zajimal vykon a kdy byl Nm dosazen. Protoze u takoveho nadupance 2.0 atm,to musi byt vysoko a blizko Vmax.
Výkon si už nepamatuji (graf na displeji ukazoval jen krouťák), ale počítám přes 200 PS, vrchol krouťáku v nějakých 6000. Motor se kousl těsně poté, co se křivka zlomila. Pro pořádek podotýkám, že šlo o holý motor na laboratorní brzdě (pronájem hodin), tj. nikoli nepřímé měření na autě přes kola. Ten motor byl určen pro amatérské závody mezi kužely v Rakousku a šlo o Mitsubishi 1,8 MPI, původně 1843 ccm převrtaný na těsně pod hranici 2000 ccm. Většina dílů pocházela od specializovaných úpravců MMC Evo z USA, včetně komplexně programovatelné ŘJ (na brzdě se mělo pouze doladit její nastavení).

Ladič, původně automobilový závodník, následně spolumajitel garáže Mitsubishi ve Vídni, nyní v důchodu, se jmenuje Tallian. Na stará kolena jezdil ty amatérské závody s Mitsubishi Coltem a Daihasu (snad) Coure. Možná se dá ještě dnes něco najít na netu, ale uplynulo již 15 let...

Jéžiš, jde pouze o Turbo-Kit z ebay. Takových to blbostí jsme už, vytvořili... :lol: :lol: :lol: :lol:
Raději řekni, co do toho motoru nalil...? :lol: :lol: :lol:
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Toni píše:Ferrocen je (katalyzátor)
urychlovač spalování.
Palivo začíná hořet dříve, při nižších teplotách.
Rychlejší shoření = vyšší výkon.
Vyšší výkon snižuje spotřebu.
Snižuje prostupnost tepla, a tak zvyšuje účinnost procesu spalování.
Při teplotách dosahovaných při spalování funguje také jako mazivo.
Dochází k hladšímu chodu motoru a odstraňuje se tzv. klepání.
Rychlejší hoření = nižší tvorba emisí.
S Ferrocenem se výrazně omezí tvorba sazí a dalších exhalátů (CO, NO, HC)
Snižuje se i znečišťování motorového oleje.
Úplně jsem odpadl smíchy! :twisted: Tušíš vůbec přinejmenším, co je to oktanové číslo (když už jsme v příslušném vláknu) a jak souvisí s rychlostí hoření? :mrgreen:
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Toni píše:Náčelníčku....ty jsi vůbec nestudoval co jsem ti o ferrocenu poslal, to by jsi potom nemohl přirovnat ferrocen k LPG... :lol: :lol: :lol:
Pacientka: "Pane doktore, já už jsem to tři měsíce nedostala."
Lékař: "Vždyť jsem vám také nic neposílal."

Tedy hlásím, že jsem nic neobdržel. A dokonce jsem ani nepřirovnával ferrocen k LPG. :P
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Toni píše:Jéžiš, jde pouze o Turbo-Kit z ebay. Takových to blbostí jsme už, vytvořili... :lol: :lol: :lol: :lol:
Vy možná (že by vás bylo víc :?: ), ale žádného turba jsem si nějak nevšiml.
Toni píše:Raději řekni, co do toho motoru nalil...? :lol: :lol: :lol:
No od šmejdů s ferrocenem určitě nic! :lol:
Toni

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Toni »

Jezevcik píše:
drak píše:Já ty tablety koupil protože jsem k tomu tady byl v podstatě vyprovokován. Nebavilo mne poslouchat teorii a číst chemické poučky.

Kdyby Tě to bývalo bavilo, tak by sis přečetl tuto stať z e - panolinova odkazu již na straně 6 tohoto vlákna a pak by sis nemusel dát do nádrže něco tak pofidérního a ještě za to zaplatit.

Jako další organokovové sloučeniny zvyšující oktanové číslo je možné uvést pentakarbonyl železa, ferocen, karbonyl niklu a tetraethylcín. Žádná z těchto látek se z důvodu toxicity, ceny a nežádoucích vedlejších vlivů v praxi neuplatnila, mimo jiné také proto, že produkty spálení některých typů způsobují abrazivní opotřebení motoru. Přesto i v současné době se lze ještě na evropském trhu setkat s přípravkem obsahujícím sloučeninu železa, jehož nabídka vyzdvihuje hlavně čistící účinek popsaný později, ale "zapomíná" se zmínit o škodlivosti pro motor.





Toni by se možná uplatnil na dvoře Rudolfa II. Třeba by se po aplikaci ferrocenu do čelní jamky golem rozpohyboval i bez šému.
Jezevčíčku.... :D

Bacha na ten ctrl + v někteří to nemají rádi... :lol:

Toto už jsme probírali. Pánové napsali pravdu pouze :
Jako další organokovové sloučeniny zvyšující oktanové číslo je možné uvést pentakarbonyl železa, ferocen

Žádná z těchto látek se z důvodu toxicity,
To si spletli pánové s tetraethylolovem... :lol:

ceny
Zeptej se Pedra kolik zaplatil za ten jeho koktejl, aby si mohl odtlačit na plný plyn vozík... :lol:

že produkty spálení některých typů způsobují abrazivní opotřebení motoru.

Ano, proto jsme probírali, že Ferrocen je Lékařský
Průmyslový
Chemický

To je jako kdybych napsal, dal jsem benzín do auta a motor to nevydržel.
Proč to nevydržel? Protože jsem použil čistý benzín s nízkým oktanovým číslem :lol:
I benzín se musí nejdříve chemicky upravit, aby byl možný k použítí. :lol:

Měl bys raději číst zprávy z laborky a né to co někdo sesmolil a ani neví o čem píše... :lol:
Odpovědět