Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

šulda

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od šulda »

Hlásím se taky k rebelům, palivovej bych při tankování dobré nafty neměl měnit vůbec :mrgreen: Vzduchový měním s olejem, palivovej co třetí výměna a kabinovej dokonce dvakrát za rok. Doufám že mě neprásknete :mrgreen: Turbo nepíská, v autě se to nemlží a nesmrdí :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od skodovkar »

Ty jeden rebele! Ve VAGu nebudou mít co žrát :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Pitris »

šulda píše:....Vzduchový měním s olejem, palivovej co třetí výměna a kabinovej dokonce dvakrát za rok....
Ty brďo :o Aby se nám z toho tady Itall neosypal :P Taková přehnaná péče.... :shock: :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mike

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Mike »

vzduchový, olejový, kabinový
samo nový olej
každých 15tkm
ale u zde uvedeného motoru je to stejně jedno
doporučuji kod motoru zadat na dieselpower foru :cry:
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od ka-spel »

e-panolin.cz píše:Nebo se projevil fenomén, který nastává po každé výměně oleje v motoru - to jede jinak, to nedělalo, to má jinou spotřebu, to je olejem, to jste pokazili / v servisu / atd.
Tak to mám po výměně vždy k lepšímu. Znatelné zklidnění chodu motoru.
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od ka-spel »

Itall píše:Nemění se zde airfiltr po 60000 km?
Ty můžeš, já takové prase nejsem. Viděl si filtr po 60000?
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od ka-spel »

Návštěvník píše:Papíráky, na rozdíl od filtrů z netkané textilie a olejované bavlny, mají několik nepříjemných vlastností: jednou z nich je to, že po dosažení určitého stupně zanešení začnou nečistoty masivně propouštět, případě se na určitém místě protrhnou. I proto je dobré dát přednost netkané textilii, pokud je k mání.
Bavlněné a podobné tuning filtry u tohoto motoru nemají co dělat. Mají jinou propustnot vzduchu a totálně to rozhodí váhu.
byloObrázek
je Obrázek
Návštěvník

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Návštěvník »

ka-spel píše:... totálně to rozhodí váhu.
V tom případě je někde chyba, ve filtru ale asi ne. Uplatnit Itallův recept: pro sichr měnit až v úplně nejdelším termínu, který si výrobce troufnul zapsal do "chytré" knihy. Majitel nic nerozhodí a ještě ušetří! :wink: :mrgreen:
Návštěvník

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Návštěvník »

Teď zase trochu vážně: filtrboxy dieselových škodovek nejsou dostatečně bytelné, aby dokázaly čelit mechanickému namáhání vlivem průtoku vzduchu za situace, kdy už filtr nemá dostatečnou propustnost. Pak se začnou dynamicky deformovat natolik, že pod zatížením propouštějí vzduch mimo filtr, bez čištění. Jaký vliv to má při dopadu třeba jen zrníčka písku rychlostí přes 200 km/h na roztočenou vrtulku rotoru turba, to ať si každý představí sám.
NOP

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od NOP »

ka-spel píše: Bavlněné a podobné tuning filtry u tohoto motoru nemají co dělat. Mají jinou propustnot vzduchu a totálně to rozhodí váhu.
Já jsem tedy nic takového nikdy nepozoroval. Naopak. Naprosto jednoznačně to lépe akcelerovalo. Chod motoru beze změn, úspora nula (ale to bylo možná tím, že jsem si dost často užíval tu akceleraci). Jednalo se o motory oba TDi PD 74 kW a 77 kW a filtry zn. Green (ten jsem dal časem pryč, protože špatně seděl v airboxu - netěsnil) a potom K+N. Rozdíl byl také znát při hodně vysokých rychlostech :oops: (samozřejmě, že na dálnicích našeho západního souseda :mrgreen: ). A když jsem ty filtry čistil, než se usušily, tak jsem i několik dní jezdil opět na "papíráky", ale žádné rozdíly, řekl bych. :roll:
NOP

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od NOP »

NOP píše:...tak jsem i několik dní jezdil opět na "papíráky", ale žádné rozdíly, řekl bych.
Co jsem to proboha zase napsal za blbost :shock: :oops: Myšleno tak, že jsem nepozoroval žádné "rozhození" váhy vzduchu, pouze to hůře akcelerovalo a z toho důvodu, jediné, co bylo "rozhozené", jsem byl já :cry:
Návštěvník

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Návštěvník »

@NOP: :wink: :lol:
Itall

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Itall »

ka-spel píše:
Itall píše:Nemění se zde airfiltr po 60000 km?
Ty můžeš, já takové prase nejsem. Viděl si filtr po 60000?
A ty? Já samozřejmě ano, když ho měním po 60000 km. Viděli ho také všichni, kdož byli na srazu v Dobřichovicích, rovněž svíčku po 60000 km. Neslyšel jsem tam názor, že je filtr nadměrně zanesený, dokonce ani od modeláře. Spíše někdo nevěřil, že má těch 60000 km. Ale měl je a byl tak, jak vyndán z auta. Bez čištění a úprav. Možná, že ho ještě někde v krabici mám, kdybys ho třeba, ze studijních důvodů, chtěl vidět :) .
Itall

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Itall »

Pitris: Netvrdím, že se starám o to, kdo si po mě auto koupí a jakou s ním bude mít zkušenost. Na druhé straně, i kdybych si chtěl auto nechat jakkoliv dlouho, měním airfiltr v intervalu dle návodu výrobce. Prostě proto, že si myslím, že mu to nijak neškodí. A nikdo mi ani náznakem nedokázal opak. Ani filtr po 60000 km, který jsi ostatně viděl.
Interval 90000 km už mě zaráží, třeba bych po 90000 km také uznal, že tohle už dělat nebudu. Ale takový filtr po 90000 km jsem nikdy neviděl. A také by musel být z mého auta, abych věděl, v jakých podmínkách se jezdí.
Itall

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Itall »

Např. interval výměny svíček u Splashe je 105000 km. Sice jsem překvapen, ale vůbec to neznamená, že je nastaven špatně.
To si pište, že ho dodržím :D .
Odpovědět