Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Itall

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Itall »

Tady je hned vidět, proč já radši nebrzdím...
Itall

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Itall »

A proto bych se šel pro zajímavost podívat na "jiný stejný" airfiltr do krámu. Že by ho někdo měnil za čínský v krámu nebo skladu mi nepřipadne pravděpodobné, i když stát se může všechno. Třeba to byl takový nějaký padělek.
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od renal »

Asi tak...v žádném případě se nepovažuju za odborníka přes vz. filtry do vozidel :-) čínský vz. filtr nebyl nijak označen...(vložka). Ale co vím na 100% je to, že tam už budu dávat filtry, které jsou určeny pro prvovýrobu do vozů koncernu VW...v ČR se dávají BOSCH A FILTRON...a v SRN prej jen BOSCH...
Jasně, že je možné si vybrat v prodejně filtr i si ho pořádně prohlédnout (vložku). A to je to co budu příště dělat i já :-)
Itall

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Itall »

Nemění se zde airfiltr po 60000 km?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Pitris »

Jo, s každou druhou výměnou oleje v motoru. A olej v převodovce a chladicí kapalinu vůbec :( :oops: :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od skodovkar »

Tak to bych opravdu nečekal. Hlavně nezanevřít na výměny, u turbomotoru je to ještě naléhavější :idea:
Návštěvník

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Návštěvník »

Papíráky, na rozdíl od filtrů z netkané textilie a olejované bavlny, mají několik nepříjemných vlastností: jednou z nich je to, že po dosažení určitého stupně zanešení začnou nečistoty masivně propouštět, případě se na určitém místě protrhnou. I proto je dobré dát přednost netkané textilii, pokud je k mání.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Pitris »

Anebo se vyprdnout na nesmyslně dlouhé (byť předepsané) intervaly výměn a měnit ho po 15-ti tkm....
V lepším případě při "plném" filtru stoupne spotřeba paliva a klesne výkon motoru, v tom horším, když začne propouštět nečistoty, se ze směsi nasátého prachu a oleje v motoru stane brusná pasta :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:... když začne propouštět nečistoty, se ze směsi nasátého prachu a oleje v motoru stane brusná pasta :(
U motoru s turbem se hlavně poškodí lopatky rotoru dmychadla, což se mj. projeví pískáním: někdo z toho má radost... :mrgreen:
Itall

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Itall »

renal: Já jen že ti bylo pomoženo vyřešit problém, který jsi ještě 30000 km (u mě jsou to např. 2 roky života) nemusel mít, kdybys tam nechal filtr 60000 km. Domnívám se oprávněně, že žádný problém, způsobený dodržením výměnného intervalu, by nenastal. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:....kdybys tam nechal filtr 60000 km....
A kdybys tam nechal olej z fabriky, tak se to taky nestalo. No comment :roll:
I když - pro tebe jako pro správného českého šetřílka by mohlo být zajímavé, kdyby sis na PP změřil spotřebu na motoru s novým airfiltrem, a potom když ten vzducháč bude mít za sebou těch 60 tkm !
Ale s tou brusnou pastou si hlavu lámat nemusíš, ty to auto pak přece stejně prodáš.... :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše:renal: Já jen že ti bylo pomoženo vyřešit problém, který jsi ještě 30000 km (u mě jsou to např. 2 roky života) nemusel mít, kdybys tam nechal filtr 60000 km. Domnívám se oprávněně, že žádný problém, způsobený dodržením výměnného intervalu, by nenastal. :idea:
Obrázek
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od renal »

jj v knize údržby u Octávek je výměna vz. filtru po 90.000 km !!! Ale asi tak po 20.000 km jsem se na ten filtr podíval jen tak ze zvědavosti a málem mě šlo vomejvat, jak byl zasranej !!! Od té doby měním vz. filtr i s olejem...vůbec si nedovedu představit, jak by vypadal po 90.000... :( :( :(
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Pitris »

Vidíš - Itall by ho tam těch 90tkm nechal. Když to říká výrobce motoru, tak to tak přece musí byť :|
Kazeň je to hlavni :mrgreen: Jak by to vypadalo, když by si každý měnil filtry a oleje jak se mu zachce :evil: :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE

Příspěvek od Mick 1 »

Pitris píše:Vidíš - Itall by ho tam těch 90tkm nechal. Když to říká výrobce motoru, tak to tak přece musí byť :|
Kazeň je to hlavni :mrgreen: Jak by to vypadalo, když by si každý měnil filtry a oleje jak se mu zachce :evil: :P
Nejhorší je že v autorizáku (ve škodovce jsem tři roky dělal) tam ty filtry takhle mění.. a ze služebních octávek bylo kolikrát člověku špatně ze všeho :roll:
Odpovědět