Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Moderátor: Colommbo
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Tady je hned vidět, proč já radši nebrzdím...
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
A proto bych se šel pro zajímavost podívat na "jiný stejný" airfiltr do krámu. Že by ho někdo měnil za čínský v krámu nebo skladu mi nepřipadne pravděpodobné, i když stát se může všechno. Třeba to byl takový nějaký padělek.
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Asi tak...v žádném případě se nepovažuju za odborníka přes vz. filtry do vozidel čínský vz. filtr nebyl nijak označen...(vložka). Ale co vím na 100% je to, že tam už budu dávat filtry, které jsou určeny pro prvovýrobu do vozů koncernu VW...v ČR se dávají BOSCH A FILTRON...a v SRN prej jen BOSCH...
Jasně, že je možné si vybrat v prodejně filtr i si ho pořádně prohlédnout (vložku). A to je to co budu příště dělat i já
Jasně, že je možné si vybrat v prodejně filtr i si ho pořádně prohlédnout (vložku). A to je to co budu příště dělat i já
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Jo, s každou druhou výměnou oleje v motoru. A olej v převodovce a chladicí kapalinu vůbec
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Tak to bych opravdu nečekal. Hlavně nezanevřít na výměny, u turbomotoru je to ještě naléhavější
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Papíráky, na rozdíl od filtrů z netkané textilie a olejované bavlny, mají několik nepříjemných vlastností: jednou z nich je to, že po dosažení určitého stupně zanešení začnou nečistoty masivně propouštět, případě se na určitém místě protrhnou. I proto je dobré dát přednost netkané textilii, pokud je k mání.
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Anebo se vyprdnout na nesmyslně dlouhé (byť předepsané) intervaly výměn a měnit ho po 15-ti tkm....
V lepším případě při "plném" filtru stoupne spotřeba paliva a klesne výkon motoru, v tom horším, když začne propouštět nečistoty, se ze směsi nasátého prachu a oleje v motoru stane brusná pasta
V lepším případě při "plném" filtru stoupne spotřeba paliva a klesne výkon motoru, v tom horším, když začne propouštět nečistoty, se ze směsi nasátého prachu a oleje v motoru stane brusná pasta
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
U motoru s turbem se hlavně poškodí lopatky rotoru dmychadla, což se mj. projeví pískáním: někdo z toho má radost...Pitris píše:... když začne propouštět nečistoty, se ze směsi nasátého prachu a oleje v motoru stane brusná pasta
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
renal: Já jen že ti bylo pomoženo vyřešit problém, který jsi ještě 30000 km (u mě jsou to např. 2 roky života) nemusel mít, kdybys tam nechal filtr 60000 km. Domnívám se oprávněně, že žádný problém, způsobený dodržením výměnného intervalu, by nenastal.
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
A kdybys tam nechal olej z fabriky, tak se to taky nestalo. No commentItall píše:....kdybys tam nechal filtr 60000 km....
I když - pro tebe jako pro správného českého šetřílka by mohlo být zajímavé, kdyby sis na PP změřil spotřebu na motoru s novým airfiltrem, a potom když ten vzducháč bude mít za sebou těch 60 tkm !
Ale s tou brusnou pastou si hlavu lámat nemusíš, ty to auto pak přece stejně prodáš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Itall píše:renal: Já jen že ti bylo pomoženo vyřešit problém, který jsi ještě 30000 km (u mě jsou to např. 2 roky života) nemusel mít, kdybys tam nechal filtr 60000 km. Domnívám se oprávněně, že žádný problém, způsobený dodržením výměnného intervalu, by nenastal.
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
jj v knize údržby u Octávek je výměna vz. filtru po 90.000 km !!! Ale asi tak po 20.000 km jsem se na ten filtr podíval jen tak ze zvědavosti a málem mě šlo vomejvat, jak byl zasranej !!! Od té doby měním vz. filtr i s olejem...vůbec si nedovedu představit, jak by vypadal po 90.000...
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Vidíš - Itall by ho tam těch 90tkm nechal. Když to říká výrobce motoru, tak to tak přece musí byť
Kazeň je to hlavni Jak by to vypadalo, když by si každý měnil filtry a oleje jak se mu zachce
Kazeň je to hlavni Jak by to vypadalo, když by si každý měnil filtry a oleje jak se mu zachce
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Octavia 1.9 TDI PD (bez DPF) motor BXE
Nejhorší je že v autorizáku (ve škodovce jsem tři roky dělal) tam ty filtry takhle mění.. a ze služebních octávek bylo kolikrát člověku špatně ze všehoPitris píše:Vidíš - Itall by ho tam těch 90tkm nechal. Když to říká výrobce motoru, tak to tak přece musí byť
Kazeň je to hlavni Jak by to vypadalo, když by si každý měnil filtry a oleje jak se mu zachce