Ochrana auto laku
Moderátor: Colommbo
Ochrana auto laku
Docital som sa o priesvitnych foliach na olep celeho auta. Pouzitie na ochranu pred poskodenim laku - kamienky, oderky, buchnutia od dvery a podobne. Su aj na svetlomety a celne skla. Ma niekto skusenost?
Je to dost draha vec a ci to ma vobec ten ochranny efekt.
Je to dost draha vec a ci to ma vobec ten ochranny efekt.
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ochrana auto laku
Na čelní sklo to určitě nepatří, na přední světlomety se taky nic dodatečně lepit nesmí a na zbytek káry to určitě zkus. Ale už sem raději nepiš, jak to nakonec dopadlo/skončilo...
P.S. Starý Ezop byl moudrý muž, tož mu nedělej ostudu...
P.S. Starý Ezop byl moudrý muž, tož mu nedělej ostudu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ochrana auto laku
Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
Re: Ochrana auto laku
Tyto fólie mají smysl snad jen na nové auto, neboť jakékoli poškození laku pod nimi dělá neplechu.
A jen tak mimochodem, většina firemních vozů, tzv. "v barvách firmy", je dnes řešena právě fóliemi: při vyřazování vozu z firemní flotily se fólie odstraní a málokdo pozná, že auto jezdilo jako služební. Typický příklad? Vozy O2.
A jen tak mimochodem, většina firemních vozů, tzv. "v barvách firmy", je dnes řešena právě fóliemi: při vyřazování vozu z firemní flotily se fólie odstraní a málokdo pozná, že auto jezdilo jako služební. Typický příklad? Vozy O2.
Re: Ochrana auto laku
Asi tak. Pro Tebe bych řekl že by to byly vyhozené peníze....ezop píše:Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ochrana auto laku
1200€ za celolak?? Tak to ani náhodou, snad (jednovrstevný) garážolak za materiál bez předchozí přípravy. Podle toho vypadá výsledek, známý též jako krupice či záclona...ezop píše:Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
O nandání průhledných folií na nový lak taky uvažuju, společně s nějakými silikonovými lištami tam, kam otvírají ostatní uživatelé motorových vozidel...kameny nevadí tolik, jako záseky...
Re: Ochrana auto laku
Co sa tyka ceny polepu tak mal som aj ponuku za 1500e. To zalezi aky si dava kto zisk. A 1500 pytali aj za lakovacku. Nemyslim si, ze cena odrza kvalitu.
Neviem ake mas auto ale 1200e je oficialna ponuka ( demontaz a montaz v cene) na stranke a je to dielna kde striekaju aj lietadla. Samozrejme cenu navisia klampiarske prace aku su potrebne. Kazdy si bude chvalit farbu vyrobcu ktoru pouziva. Ja ma nieco obyte od kamienkov, niekde od bity lak. Trosku uz je matny. To su najhorsie prace take drobne miesta po celom aute. Take vyspravky , plus renovacia laku, tiez nieje lacna vec. Tak uvazujem uz o novom nastreku.
Renovaciu laku nechcem, lebo dnesne auta maju malu vrstvu laku. Udajne niekedy bola 170 mikrometrov, teraz je vraj polovica na novych autach.
Neviem ake mas auto ale 1200e je oficialna ponuka ( demontaz a montaz v cene) na stranke a je to dielna kde striekaju aj lietadla. Samozrejme cenu navisia klampiarske prace aku su potrebne. Kazdy si bude chvalit farbu vyrobcu ktoru pouziva. Ja ma nieco obyte od kamienkov, niekde od bity lak. Trosku uz je matny. To su najhorsie prace take drobne miesta po celom aute. Take vyspravky , plus renovacia laku, tiez nieje lacna vec. Tak uvazujem uz o novom nastreku.
Renovaciu laku nechcem, lebo dnesne auta maju malu vrstvu laku. Udajne niekedy bola 170 mikrometrov, teraz je vraj polovica na novych autach.
Re: Ochrana auto laku
Renovace laku je možná téměř vždy, musí se samozřejmě tloušťka proměřit a podle toho zvolit kombinace pasta/kotouč. Pokud se před profesionálním detailingem opraví drobné vady laku a pak proběhne dekontaminace, rozleštění a voskování, je lak následbě v lepším stavu než na novém autě. Takové řeči, že to u nových aut nejde si raději nech, protože je vidět, že o tom opravdu nic nevíš...
Jinak i před aplikací čiré fólie, pokud tedy má výsledek za něco stát, by muselo rozleštění proběhnout, jestliže se nejedná o úplně nové auto.
Jinak i před aplikací čiré fólie, pokud tedy má výsledek za něco stát, by muselo rozleštění proběhnout, jestliže se nejedná o úplně nové auto.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ochrana auto laku
Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
A radsej pridam dalsiu vrstvu ako uberat. A tu foliu, ked uz by som dal vo farbe auta ako tu priesvitnu. Nemaju UV filter, to aby starla farba na celom aute rovnako. Premna je prioritou, aby auto nehrdzavelo.
A radsej pridam dalsiu vrstvu ako uberat. A tu foliu, ked uz by som dal vo farbe auta ako tu priesvitnu. Nemaju UV filter, to aby starla farba na celom aute rovnako. Premna je prioritou, aby auto nehrdzavelo.
Re: Ochrana auto laku
Pokud budeš včas opravovat poškození laku, pak auto reznout nezačne. Koroze začíná většinou nejčastěji ve spojích a přechodech panelů, kam se folie stejně dát nedá. Radši si dej každý rok 100 eur na stranu a za 2-3 roky si nech auto detailerem rozleštit
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ochrana auto laku
Auta po renovacii laku vyzeraju pekne to je pravda. Lakyrnik mi vravel, vraj tieto drobnosti po celom aute sa tazko maskuju. Lebo je to mala plocha a neda sa presne namiesat otien a taka oprava ma ostre hrany. Preto tiez odporucal prelesti auto.
Zacala sa mi tvorit hrdza na ramienku stieraca pod lakom. Vraj aj hlinik hrdzavie. Tak neviem ci sa to ma cele ocistit a na novo nastrikat alebo co?
Zacala sa mi tvorit hrdza na ramienku stieraca pod lakom. Vraj aj hlinik hrdzavie. Tak neviem ci sa to ma cele ocistit a na novo nastrikat alebo co?
Re: Ochrana auto laku
ezop: Ty mas hlinikove raminka steracu?Mam za to,ze jsou ocelove pozinkovane a nasledne nalakovane nacerno.Jinak ano i barevne kovy oxiduji..
Obrousit,zaklad a pak cernou matnou prestrikat.
Obrousit,zaklad a pak cernou matnou prestrikat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ochrana auto laku
Co věta, to perla! Víc nesmyslů na tak malém prostoru jsem už dlouho neviděl.ezop píše:Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
A radsej pridam dalsiu vrstvu ako uberat. A tu foliu, ked uz by som dal vo farbe auta ako tu priesvitnu. Nemaju UV filter, to aby starla farba na celom aute rovnako. Premna je prioritou, aby auto nehrdzavelo.
Re: Ochrana auto laku
Prednedavnom som pozeral cez KO jednu Hondu Accord a v tabulke merani laku boli vsetky diely nalakovane na min. tej hranici co pisu v KO tj pri VIN cisle ma byt od 40-90 diely maju byt v tolerancii 90-150 a nad 150 je oprava prelakovanim a este vyssie oprava tmelenim. Takze ten Accord bol nalakovany na min. vrstvu tj okolo 90-110 a PPD,PZD a zadný kufor mal vyskoceny na 180 (asi bol dovezeny suchnuty). Bol som ale prekvapeny ze uz aj Japonci to maju v prdeli a lakuju na min.ezop píše:Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
Teraz som pozrel Skodu Fabia 2002
Fabia 2003
Octavia RS 2008
Takze zjavne sa setri vseda kde sa len da
Otazka je aj ako presne su merania vykonavane...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ochrana auto laku
Základní omyl spočívá v přesvědčení, že "tlustší" vrstva "laku" (snad je jasné, proč v uvozovkách) = kvalitnější lak či snad větší odolnost lakovaného povrchu, dokonce vůči korozi. A pokud je už o tom někdo skálopevně přesvědčen, měl by v každém případě volit metalízu!