Ochrana auto laku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ezop

Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Docital som sa o priesvitnych foliach na olep celeho auta. Pouzitie na ochranu pred poskodenim laku - kamienky, oderky, buchnutia od dvery a podobne. Su aj na svetlomety a celne skla. Ma niekto skusenost?
Je to dost draha vec a ci to ma vobec ten ochranny efekt.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Colommbo »

Na čelní sklo to určitě nepatří, na přední světlomety se taky nic dodatečně lepit nesmí a na zbytek káry to určitě zkus. Ale už sem raději nepiš, jak to nakonec dopadlo/skončilo... :mrgreen:
P.S. Starý Ezop byl moudrý muž, tož mu nedělej ostudu... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

Tyto fólie mají smysl snad jen na nové auto, neboť jakékoli poškození laku pod nimi dělá neplechu.

A jen tak mimochodem, většina firemních vozů, tzv. "v barvách firmy", je dnes řešena právě fóliemi: při vyřazování vozu z firemní flotily se fólie odstraní a málokdo pozná, že auto jezdilo jako služební. Typický příklad? Vozy O2.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Pitris »

ezop píše:Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
Asi tak. Pro Tebe bych řekl že by to byly vyhozené peníze....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bouchy

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od bouchy »

ezop píše:Predbezna cena polepu je 1200e a viac. To je cena novej lakovacky na auto. Zivotnost folie 3 roky. Tu netreba byt mudry.
1200€ za celolak?? Tak to ani náhodou, snad (jednovrstevný) garážolak za materiál bez předchozí přípravy. Podle toho vypadá výsledek, známý též jako krupice či záclona...
O nandání průhledných folií na nový lak taky uvažuju, společně s nějakými silikonovými lištami tam, kam otvírají ostatní uživatelé motorových vozidel...kameny nevadí tolik, jako záseky...
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Co sa tyka ceny polepu tak mal som aj ponuku za 1500e. To zalezi aky si dava kto zisk. A 1500 pytali aj za lakovacku. Nemyslim si, ze cena odrza kvalitu.

Neviem ake mas auto ale 1200e je oficialna ponuka ( demontaz a montaz v cene) na stranke a je to dielna kde striekaju aj lietadla. Samozrejme cenu navisia klampiarske prace aku su potrebne. Kazdy si bude chvalit farbu vyrobcu ktoru pouziva. Ja ma nieco obyte od kamienkov, niekde od bity lak. Trosku uz je matny. To su najhorsie prace take drobne miesta po celom aute. Take vyspravky , plus renovacia laku, tiez nieje lacna vec. Tak uvazujem uz o novom nastreku.

Renovaciu laku nechcem, lebo dnesne auta maju malu vrstvu laku. Udajne niekedy bola 170 mikrometrov, teraz je vraj polovica na novych autach.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od lefort »

Renovace laku je možná téměř vždy, musí se samozřejmě tloušťka proměřit a podle toho zvolit kombinace pasta/kotouč. Pokud se před profesionálním detailingem opraví drobné vady laku a pak proběhne dekontaminace, rozleštění a voskování, je lak následbě v lepším stavu než na novém autě. Takové řeči, že to u nových aut nejde si raději nech, protože je vidět, že o tom opravdu nic nevíš...
Jinak i před aplikací čiré fólie, pokud tedy má výsledek za něco stát, by muselo rozleštění proběhnout, jestliže se nejedná o úplně nové auto.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
A radsej pridam dalsiu vrstvu ako uberat. A tu foliu, ked uz by som dal vo farbe auta ako tu priesvitnu. Nemaju UV filter, to aby starla farba na celom aute rovnako. Premna je prioritou, aby auto nehrdzavelo.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od lefort »

Pokud budeš včas opravovat poškození laku, pak auto reznout nezačne. Koroze začíná většinou nejčastěji ve spojích a přechodech panelů, kam se folie stejně dát nedá. Radši si dej každý rok 100 eur na stranu a za 2-3 roky si nech auto detailerem rozleštit :wink:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Auta po renovacii laku vyzeraju pekne to je pravda. Lakyrnik mi vravel, vraj tieto drobnosti po celom aute sa tazko maskuju. Lebo je to mala plocha a neda sa presne namiesat otien a taka oprava ma ostre hrany. Preto tiez odporucal prelesti auto.

Zacala sa mi tvorit hrdza na ramienku stieraca pod lakom. Vraj aj hlinik hrdzavie. Tak neviem ci sa to ma cele ocistit a na novo nastrikat alebo co?
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od NOVON »

ezop: Ty mas hlinikove raminka steracu?Mam za to,ze jsou ocelove pozinkovane a nasledne nalakovane nacerno.Jinak ano i barevne kovy oxiduji..
Obrousit,zaklad a pak cernou matnou prestrikat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

ezop píše:Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
A radsej pridam dalsiu vrstvu ako uberat. A tu foliu, ked uz by som dal vo farbe auta ako tu priesvitnu. Nemaju UV filter, to aby starla farba na celom aute rovnako. Premna je prioritou, aby auto nehrdzavelo.
Co věta, to perla! Víc nesmyslů na tak malém prostoru jsem už dlouho neviděl.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od jerome »

ezop píše:Ja netvrdim, ze to u novych aut nejde, len, ze dnesne auta maju tensiu vrstvu farby.
Prednedavnom som pozeral cez KO jednu Hondu Accord a v tabulke merani laku boli vsetky diely nalakovane na min. tej hranici co pisu v KO tj pri VIN cisle ma byt od 40-90 diely maju byt v tolerancii 90-150 a nad 150 je oprava prelakovanim a este vyssie oprava tmelenim. Takze ten Accord bol nalakovany na min. vrstvu tj okolo 90-110 a PPD,PZD a zadný kufor mal vyskoceny na 180 (asi bol dovezeny suchnuty). Bol som ale prekvapeny ze uz aj Japonci to maju v prdeli a lakuju na min.
Teraz som pozrel Skodu Fabia 2002
Obrázek
Fabia 2003
Obrázek
Octavia RS 2008
Obrázek
Takze zjavne sa setri vseda kde sa len da :mrgreen:
Otazka je aj ako presne su merania vykonavane... :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

Základní omyl spočívá v přesvědčení, že "tlustší" vrstva "laku" (snad je jasné, proč v uvozovkách) = kvalitnější lak či snad větší odolnost lakovaného povrchu, dokonce vůči korozi. A pokud je už o tom někdo skálopevně přesvědčen, měl by v každém případě volit metalízu!
Odpovědět