Ochrana auto laku
Moderátor: Colommbo
Re: Ochrana auto laku
Pozeral som jeden test, kde pouzili asi 10 produktov na ozivenie cierneho narazniku. Nato je foru, aby tu ludia napisli ako niecom vedia. Jeden pan, co robi skolenia na lestenie laku z mojo mesta, mi odporucil dielnu az 60 km odomna vzduialenu.
Re: Ochrana auto laku
Kdybych provozoval detailing-ovou dílnu, tak na přinesený materiál nebudu reflektovat, neboť bych nemohl zaručit žádoucí výsledek práce, který je v tomto případě do značné míry závislý právě na tom materiálu.ezop píše:Ja to nebudem aplikovat. Ale kupim co treba a dam to urobit. Toto co si dokazem kupit na nete , mi ponukaju dva krat tak drahsie.
Re: Ochrana auto laku
15/20 minut nechat "odvětrat" barvu a pak stříknout bezbarvý lak..?Návštěvník píše:Laik žasne, odborník jen nevěřícně kroutí hlavou.BigBang píše:A co kdybys napsal něco k věci namísto obecných keců?
K věci snad jen to, že s výjimkou několika starých francouzských vozů (navíc hlavně na plastových dílech) jsem se až dosud nesetkal s tím, že by se původní metalíza olupovala. A pokud se vrchní PU-vrstva loupe, tak proto, že lakýrník při opravě nedodržel technologický postup, resp. lhůty.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ochrana auto laku
Dle předpisu výrobce nátěrového systému dodržet postup, teploty, časy... Jinak nedrží, praská a loupe se.
Re: Ochrana auto laku
A ještě dodatek k naší debatě o loupajícím se bezbarvém PU-laku: dříve se tomu říkalo "nedodržování technologické kázně", dnes tu máme nový termín prakticky o tomtéž - správná výrobní praxe.
Jinak tu dosud nezaznělo nic např. k elektrostatickému lakování, které jediné dokáže zajistit co nejtenčí, přitom zcela rovnoměrnou vrstvu barvy v ploše a zároveň její dostatečnou tloušťku na hranách. Obojí je totiž z dobrých důvodů žádoucí.
Jinak tu dosud nezaznělo nic např. k elektrostatickému lakování, které jediné dokáže zajistit co nejtenčí, přitom zcela rovnoměrnou vrstvu barvy v ploše a zároveň její dostatečnou tloušťku na hranách. Obojí je totiž z dobrých důvodů žádoucí.
Re: Ochrana auto laku
To ako mam prist do lakovni a sa opytat: Robite elektrostatické lakovanie?
Re: Ochrana auto laku
Pochybuji, že má někdo doma fabrickou technologii, která by to umožňovala. Můj názor na věc je jednoznačný: i kdyby ti někdo dokázal úžasným způsobem přelakovat kapotu motoru, já to na první pohled poznám a takovou kapotu budu považovat za znehodnocenou (já vím, mé názory jsou v oblasti techniky extrémní). Proto ti z vlastního hlediska doporučím snad jen tolik: jezdi, používej autokosmetiku, snaž se co nejdéle udržet originální lak a oddálit tak potřebu jakékoli opravy.
P.S.: Na mém 17 let starém autě nejsou odřené ani lakované poklice kol. Pravda, byly používány pouze v zimě (na plecháčích), na druhou stranu bylo to auto využíváno extrémním způsobem a již druhým rokem s ním jezdí rodina mého syna.
P.S.: Na mém 17 let starém autě nejsou odřené ani lakované poklice kol. Pravda, byly používány pouze v zimě (na plecháčích), na druhou stranu bylo to auto využíváno extrémním způsobem a již druhým rokem s ním jezdí rodina mého syna.
Re: Ochrana auto laku
Mozes popisat preco je to lepsie? DikNávštěvník píše:Jinak tu dosud nezaznělo nic např. k elektrostatickému lakování, které jediné dokáže zajistit co nejtenčí, přitom zcela rovnoměrnou vrstvu barvy v ploše a zároveň její dostatečnou tloušťku na hranách. Obojí je totiž z dobrých důvodů žádoucí.
Re: Ochrana auto laku
zbytočne pátraš. Takuto technologiu nemá jediná lakovnícka dielna,naviše auto spravidla prechádza kupelom,kde je karoséria pod elektrickým prudom. Naviše musia byt všetky dieli odstrojené,bez elektrických káblov,čalunenia atd.
Naposledy upravil(a) Brembo dne úte srp 02, 2016 12:34, celkem upraveno 2 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ochrana auto laku
Navstevnik to pisal, ale preco je taky rozdiel v kvalite lakovania. Preco je hrubsia vrstva zla?
Re: Ochrana auto laku
celolak 1200-1500€ to mate co za ceny.? v okoli max 700€
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Ochrana auto laku
ezop: Mam za to,ze vetsi vrstva bezbarveho laku dava lakovanemu povrchu "hloubku" (tuningari nechavaji lakovat 3-4 vrstvy),je lepsi proti poskrabani od vetvi atd.,nepodrese hned az na kov,ALE nachylnejsi k odprysknuti od kaminku.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ochrana auto laku
1 hrubá vrstva ,respektíve 2 vrstvi su na odlupnutie pri poškodení náchylnejšie. Skrátka sa lak poškodí lahšie mechanicky,kým pri viacerých vrstvách sa poškodí len tá vrstva,do ktorej objekt zasiahne.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ochrana auto laku
Mnohé už tu zaznělo, tak snad jen na doplnění:
- Dnešní extrémně malá tloušťka plechu na vnějších panelech karoserie (to důležité je stejně pod nimi...), zejména pak na těch velkých a bez prolisů (střecha, kapoty, dveře), vede k tomu, že při jízdě druhotně rezonují a vlní se náporem větru. Tomu musí odpovídat i extrémně tenká vrstva "nátěru"/nátěrového systému, poněvadž ten jinak má tendenci praskat, odprýskávat a loupat se.
- Nátěrový systém sestává z několika vrstev, přičemž ta vnější, viditelná (v případě metalízy jsou vidět vlastně dvě), představuje hlavně estetickou stránku věci. Všechno "důležité" z hlediska ochrany plechů před korozí i dlouhověkosti nátěrového systému se tak jako tak nachází pod ní.
- Čím více vrstev, tím lépe. Nikoli však vrstev svrchního laku
- Ze shora uvedeného pak zároveň vyplývá, že svrchní vrstva sice musí "slitá", aby to lakování dobře vypadalo, zároveň však v ploše co nejtenčí, aby celý nátěrový systém co nejdéle vydržel dokonale přilnutý k podkladu (pozn.: toto nejvíce platí v případě lakovaných plastů). Zároveň je potřeba, aby na pevných hranách byla jeho vrstva větší. No a toho se nedá dosáhnout jinak, než právě elektrostatickým lakováním.
- Dnešní extrémně malá tloušťka plechu na vnějších panelech karoserie (to důležité je stejně pod nimi...), zejména pak na těch velkých a bez prolisů (střecha, kapoty, dveře), vede k tomu, že při jízdě druhotně rezonují a vlní se náporem větru. Tomu musí odpovídat i extrémně tenká vrstva "nátěru"/nátěrového systému, poněvadž ten jinak má tendenci praskat, odprýskávat a loupat se.
- Nátěrový systém sestává z několika vrstev, přičemž ta vnější, viditelná (v případě metalízy jsou vidět vlastně dvě), představuje hlavně estetickou stránku věci. Všechno "důležité" z hlediska ochrany plechů před korozí i dlouhověkosti nátěrového systému se tak jako tak nachází pod ní.
- Čím více vrstev, tím lépe. Nikoli však vrstev svrchního laku
- Ze shora uvedeného pak zároveň vyplývá, že svrchní vrstva sice musí "slitá", aby to lakování dobře vypadalo, zároveň však v ploše co nejtenčí, aby celý nátěrový systém co nejdéle vydržel dokonale přilnutý k podkladu (pozn.: toto nejvíce platí v případě lakovaných plastů). Zároveň je potřeba, aby na pevných hranách byla jeho vrstva větší. No a toho se nedá dosáhnout jinak, než právě elektrostatickým lakováním.