Ochrana auto laku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Pozeral som jeden test, kde pouzili asi 10 produktov na ozivenie cierneho narazniku. Nato je foru, aby tu ludia napisli ako niecom vedia. Jeden pan, co robi skolenia na lestenie laku z mojo mesta, mi odporucil dielnu az 60 km odomna vzduialenu.
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

ezop píše:Ja to nebudem aplikovat. Ale kupim co treba a dam to urobit. Toto co si dokazem kupit na nete , mi ponukaju dva krat tak drahsie.
Kdybych provozoval detailing-ovou dílnu, tak na přinesený materiál nebudu reflektovat, neboť bych nemohl zaručit žádoucí výsledek práce, který je v tomto případě do značné míry závislý právě na tom materiálu.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od NOVON »

Návštěvník píše:
BigBang píše:A co kdybys napsal něco k věci namísto obecných keců?
Laik žasne, odborník jen nevěřícně kroutí hlavou. :twisted:

K věci snad jen to, že s výjimkou několika starých francouzských vozů (navíc hlavně na plastových dílech) jsem se až dosud nesetkal s tím, že by se původní metalíza olupovala. A pokud se vrchní PU-vrstva loupe, tak proto, že lakýrník při opravě nedodržel technologický postup, resp. lhůty.
15/20 minut nechat "odvětrat" barvu a pak stříknout bezbarvý lak..?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

Dle předpisu výrobce nátěrového systému dodržet postup, teploty, časy... Jinak nedrží, praská a loupe se.
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

A ještě dodatek k naší debatě o loupajícím se bezbarvém PU-laku: dříve se tomu říkalo "nedodržování technologické kázně", dnes tu máme nový termín prakticky o tomtéž - správná výrobní praxe.

Jinak tu dosud nezaznělo nic např. k elektrostatickému lakování, které jediné dokáže zajistit co nejtenčí, přitom zcela rovnoměrnou vrstvu barvy v ploše a zároveň její dostatečnou tloušťku na hranách. Obojí je totiž z dobrých důvodů žádoucí.
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

To ako mam prist do lakovni a sa opytat: Robite elektrostatické lakovanie?
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

Pochybuji, že má někdo doma fabrickou technologii, která by to umožňovala. Můj názor na věc je jednoznačný: i kdyby ti někdo dokázal úžasným způsobem přelakovat kapotu motoru, já to na první pohled poznám a takovou kapotu budu považovat za znehodnocenou (já vím, mé názory jsou v oblasti techniky extrémní). Proto ti z vlastního hlediska doporučím snad jen tolik: jezdi, používej autokosmetiku, snaž se co nejdéle udržet originální lak a oddálit tak potřebu jakékoli opravy.

P.S.: Na mém 17 let starém autě nejsou odřené ani lakované poklice kol. Pravda, byly používány pouze v zimě (na plecháčích), na druhou stranu bylo to auto využíváno extrémním způsobem a již druhým rokem s ním jezdí rodina mého syna.
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Návštěvník píše:Jinak tu dosud nezaznělo nic např. k elektrostatickému lakování, které jediné dokáže zajistit co nejtenčí, přitom zcela rovnoměrnou vrstvu barvy v ploše a zároveň její dostatečnou tloušťku na hranách. Obojí je totiž z dobrých důvodů žádoucí.
Mozes popisat preco je to lepsie? Dik
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Brembo »

zbytočne pátraš. Takuto technologiu nemá jediná lakovnícka dielna,naviše auto spravidla prechádza kupelom,kde je karoséria pod elektrickým prudom. Naviše musia byt všetky dieli odstrojené,bez elektrických káblov,čalunenia atd.
Naposledy upravil(a) Brembo dne úte srp 02, 2016 12:34, celkem upraveno 2 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Navstevnik to pisal, ale preco je taky rozdiel v kvalite lakovania. Preco je hrubsia vrstva zla?
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od bjukemen »

celolak 1200-1500€ to mate co za ceny.? v okoli max 700€
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od NOVON »

ezop: Mam za to,ze vetsi vrstva bezbarveho laku dava lakovanemu povrchu "hloubku" (tuningari nechavaji lakovat 3-4 vrstvy),je lepsi proti poskrabani od vetvi atd.,nepodrese hned az na kov,ALE nachylnejsi k odprysknuti od kaminku.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Brembo »

1 hrubá vrstva ,respektíve 2 vrstvi su na odlupnutie pri poškodení náchylnejšie. Skrátka sa lak poškodí lahšie mechanicky,kým pri viacerých vrstvách sa poškodí len tá vrstva,do ktorej objekt zasiahne.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

Mnohé už tu zaznělo, tak snad jen na doplnění:
- Dnešní extrémně malá tloušťka plechu na vnějších panelech karoserie (to důležité je stejně pod nimi...), zejména pak na těch velkých a bez prolisů (střecha, kapoty, dveře), vede k tomu, že při jízdě druhotně rezonují a vlní se náporem větru. Tomu musí odpovídat i extrémně tenká vrstva "nátěru"/nátěrového systému, poněvadž ten jinak má tendenci praskat, odprýskávat a loupat se.
- Nátěrový systém sestává z několika vrstev, přičemž ta vnější, viditelná (v případě metalízy jsou vidět vlastně dvě), představuje hlavně estetickou stránku věci. Všechno "důležité" z hlediska ochrany plechů před korozí i dlouhověkosti nátěrového systému se tak jako tak nachází pod ní.
- Čím více vrstev, tím lépe. Nikoli však vrstev svrchního laku :!: :idea:
- Ze shora uvedeného pak zároveň vyplývá, že svrchní vrstva sice musí "slitá", aby to lakování dobře vypadalo, zároveň však v ploše co nejtenčí, aby celý nátěrový systém co nejdéle vydržel dokonale přilnutý k podkladu (pozn.: toto nejvíce platí v případě lakovaných plastů). Zároveň je potřeba, aby na pevných hranách byla jeho vrstva větší. No a toho se nedá dosáhnout jinak, než právě elektrostatickým lakováním.
Odpovědět