Ochrana auto laku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

BigBang píše:a jakej je rozdíl v pastelovym a metalicky laku,
"Pastelový lak" je snad protipólem metalizovaného :?: :o :shock:
BigBang píše: když říkáš, že kdyby měl metlu, nemusel by nic takovýho řešit????
Nemusel by řešit žádnou renovaci, jelikož (s)vrchní vrstva polyuretanového laku v případě metalízy zajišťuje absolutní netečnost vůči vlivům vnějšího prostředí, tedy s výjimkou poškrábání, a to se zase v případě metalízy řešit nedá, jelikož ji nelze (z)brousit.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od NOVON »

Metaliza vydrzi dele pekna,ale i ona zvetrava a renovuje se..Pastelove laky se v lakovnach,na prani,taky daji prestriknout bezbarvym lakem.
Co se tyce vrstvy barvy,tak neni az tak dulezita z hlediska koroze,tam spis zalezi jak byl povrch osetreny pred konecnym lakovanim.Oproti tomu v pripade lesteni,je vetsi vrstva barvy/laku nepochybne vyhodou,protoze se muze renovovat vicekrat.Dulezite je po renovaci laku (odstraneni zoxidovane vrstvicky) povrch uzavrit kvalitnim tvrdym voskem a nasledne 2x rocne konzervaci opakovat-obnovovat.Pokud se to neudela,tak je stav a vzhled laku brzy takovy,jaky byl pred renovovanim..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od NOVON »

Metaliza se opravovat da,ale musi se zbrousit-vymatovat uplne ta vrstvicka vrchniho kryciho,cireho laku..Jak by se jinak delaly tzv.zastriky??
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od BigBang »

a když se ti klár na metla začne loupat, to je teprve pošušňáníčko :D

Mě jen zajímal rozdíl v jakym smyslu by „to“ nemusel řešit - od kamínků se oseká tak jako tak, nešetrným mytím/kosením keříků apod. se poškrábou stejně a na parkovišti ti to omlátí rovněž totožně. Pastelka ti může začít oxidovat - matnět a blednout (byť je to mnohem pravděpodobnější), metla se ti může začít loupat bezbarváč - s prvním jde něco udělat bez zásahu stříkací pistolí, u druhýho nikoliv.

Pokud se jedná o poškození laku mytím, šudláním „hadrem na podlahu“ atd. tak lze i metlu brousit a leštit. Stejně tak pro odstranění pomeranče, jen se nesmí zbrousit příliš mnoho a v extrému dostat pod bezbarváč.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od NOVON »

bigbang: Prave kdyz se to pri oprave spatne "vymatuje" tak se to po case zacne loupat,nejcasteji to zacina od hran dilu..Je treba fakt vedet komu nechavat auto lakovat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od BigBang »

tak ony se loupou i tovární laky, ano je jim třeba 15 let, ale loupou se a klidně z prostředka :)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

Docela mne baví sledovat, jak se tu žalostné výsledky nedodržování technologických postupů a správné praxe prezentují v roli obecných pouček či dokonce "etalonů (ne)kvality". Ani nevím, zda se mám přitom smát nebo brečet.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od BigBang »

A co kdybys napsal něco k věci namísto obecných keců?

Moderní autolaky dostávají bezbarvý svrchní lak všechny, včetně pastelových. Dám ti příklad, vlastní auto z tebou zatracovaného koncernu, Fabii třetí generace v červené corrida. Obyčejná červená pastelová barva. Když jsme přivezli auto domů, umyl jsem ho a důkladne prohlédl lak. Záměrně jsem nechtěl, aby na něj v salonu sahali, takže na předání bylo auto špinavé z převozu. Po prohlídce jsem našel na střeše místo, cca 4 cm v průměru, kde evidentně brousili nějakou nedokonalost v laku. Co čert nechtěl, zřejmě to dělal nějaký lajdák nebo jsou prostě másla všichni ve fabrice, poněvadž byly viditelné stopy po broušení. Vzal jsem tedy brusný papír zrnitosti 3000 a brousil jsem pod vodou. Brousil jsem, protože vím, že takové škrábance bych pastou odstraňoval zbytečně dlouho, pokud bych je vůbec 100% odstranil. Následovalo leštění 2 stupni. Ani při jednom kroku se mi na kotouč neuvolnila červená barva a při broušení se vodou odplavoval pouze bílý prach. Proč tu píši takový román? Jen abych nebyl nařčen že šířím něco, co „nemám osahané“ ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

BigBang píše:A co kdybys napsal něco k věci namísto obecných keců?
Laik žasne, odborník jen nevěřícně kroutí hlavou. :twisted:

K věci snad jen to, že s výjimkou několika starých francouzských vozů (navíc hlavně na plastových dílech) jsem se až dosud nesetkal s tím, že by se původní metalíza olupovala. A pokud se vrchní PU-vrstva loupe, tak proto, že lakýrník při opravě nedodržel technologický postup, resp. lhůty.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od BigBang »

Já vím, zase koncern, ale kamarád pořídil Golfa 3. generace, vím 20 let staré auto, původní stav, lehce přes 100t km doložených :!: , nikdy nelakovaný a loupe se mu střecha z prostředka, jen bezbarváč.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Z protriedkou ako je Karnaubsky vosk alebo nano technologia NANO LAK od Pro-tec, si co vybrat?
Návštěvník

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od Návštěvník »

BigBang píše:Já vím, zase koncern ...
Ano, koncernové šunty se zde prezentují jako etalon (ne)kvality. Jen tak dál! :twisted:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od lefort »

ezop píše:Z protriedkou ako je Karnaubsky vosk alebo nano technologia NANO LAK od Pro-tec, si co vybrat?
Nezlob se, ale to je zase plácnutí do vody. Chceš jít cestou výdrže, "mokrého" vzhledu, jak často chceš vrstvu re-aplikovat? Na jaké auto? Jaká bude příprava povrchu před aplikací? Podle LSP se taky volí vhodný údržbový šampon...Obecně všechny "nano" ochrany laku jsou tak trochu tahání za nos a při běžné domácí aplikaci laikem jsou to vyhozené peníze. Doporučuju něco nastudovat zde : detailingworld.com :wink:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Ja to nebudem aplikovat. Ale kupim co treba a dam to urobit. Toto co si dokazem kupit na nete , mi ponukaju dva krat tak drahsie.
ezop

Re: Ochrana auto laku

Příspěvek od ezop »

Ja sa tu pytam, aby mi nikto v servise nehovoril buliky. Tu zakaznik, je len zdroj penazi a nie klient, ktory najprv ma dostat to co ma a az potom peniaze.
Odpovědět