BigBang píše:a jakej je rozdíl v pastelovym a metalicky laku,
"Pastelový lak" je snad protipólem metalizovaného
BigBang píše: když říkáš, že kdyby měl metlu, nemusel by nic takovýho řešit????
Nemusel by řešit žádnou renovaci, jelikož (s)vrchní vrstva polyuretanového laku v případě metalízy zajišťuje absolutní netečnost vůči vlivům vnějšího prostředí, tedy s výjimkou poškrábání, a to se zase v případě metalízy řešit nedá, jelikož ji nelze (z)brousit.
Metaliza vydrzi dele pekna,ale i ona zvetrava a renovuje se..Pastelove laky se v lakovnach,na prani,taky daji prestriknout bezbarvym lakem.
Co se tyce vrstvy barvy,tak neni az tak dulezita z hlediska koroze,tam spis zalezi jak byl povrch osetreny pred konecnym lakovanim.Oproti tomu v pripade lesteni,je vetsi vrstva barvy/laku nepochybne vyhodou,protoze se muze renovovat vicekrat.Dulezite je po renovaci laku (odstraneni zoxidovane vrstvicky) povrch uzavrit kvalitnim tvrdym voskem a nasledne 2x rocne konzervaci opakovat-obnovovat.Pokud se to neudela,tak je stav a vzhled laku brzy takovy,jaky byl pred renovovanim..
a když se ti klár na metla začne loupat, to je teprve pošušňáníčko
Mě jen zajímal rozdíl v jakym smyslu by „to“ nemusel řešit - od kamínků se oseká tak jako tak, nešetrným mytím/kosením keříků apod. se poškrábou stejně a na parkovišti ti to omlátí rovněž totožně. Pastelka ti může začít oxidovat - matnět a blednout (byť je to mnohem pravděpodobnější), metla se ti může začít loupat bezbarváč - s prvním jde něco udělat bez zásahu stříkací pistolí, u druhýho nikoliv.
Pokud se jedná o poškození laku mytím, šudláním „hadrem na podlahu“ atd. tak lze i metlu brousit a leštit. Stejně tak pro odstranění pomeranče, jen se nesmí zbrousit příliš mnoho a v extrému dostat pod bezbarváč.
bigbang: Prave kdyz se to pri oprave spatne "vymatuje" tak se to po case zacne loupat,nejcasteji to zacina od hran dilu..Je treba fakt vedet komu nechavat auto lakovat.
Docela mne baví sledovat, jak se tu žalostné výsledky nedodržování technologických postupů a správné praxe prezentují v roli obecných pouček či dokonce "etalonů (ne)kvality". Ani nevím, zda se mám přitom smát nebo brečet.
A co kdybys napsal něco k věci namísto obecných keců?
Moderní autolaky dostávají bezbarvý svrchní lak všechny, včetně pastelových. Dám ti příklad, vlastní auto z tebou zatracovaného koncernu, Fabii třetí generace v červené corrida. Obyčejná červená pastelová barva. Když jsme přivezli auto domů, umyl jsem ho a důkladne prohlédl lak. Záměrně jsem nechtěl, aby na něj v salonu sahali, takže na předání bylo auto špinavé z převozu. Po prohlídce jsem našel na střeše místo, cca 4 cm v průměru, kde evidentně brousili nějakou nedokonalost v laku. Co čert nechtěl, zřejmě to dělal nějaký lajdák nebo jsou prostě másla všichni ve fabrice, poněvadž byly viditelné stopy po broušení. Vzal jsem tedy brusný papír zrnitosti 3000 a brousil jsem pod vodou. Brousil jsem, protože vím, že takové škrábance bych pastou odstraňoval zbytečně dlouho, pokud bych je vůbec 100% odstranil. Následovalo leštění 2 stupni. Ani při jednom kroku se mi na kotouč neuvolnila červená barva a při broušení se vodou odplavoval pouze bílý prach. Proč tu píši takový román? Jen abych nebyl nařčen že šířím něco, co „nemám osahané“
BigBang píše:A co kdybys napsal něco k věci namísto obecných keců?
Laik žasne, odborník jen nevěřícně kroutí hlavou.
K věci snad jen to, že s výjimkou několika starých francouzských vozů (navíc hlavně na plastových dílech) jsem se až dosud nesetkal s tím, že by se původní metalíza olupovala. A pokud se vrchní PU-vrstva loupe, tak proto, že lakýrník při opravě nedodržel technologický postup, resp. lhůty.
Já vím, zase koncern, ale kamarád pořídil Golfa 3. generace, vím 20 let staré auto, původní stav, lehce přes 100t km doložených , nikdy nelakovaný a loupe se mu střecha z prostředka, jen bezbarváč.
ezop píše:Z protriedkou ako je Karnaubsky vosk alebo nano technologia NANO LAK od Pro-tec, si co vybrat?
Nezlob se, ale to je zase plácnutí do vody. Chceš jít cestou výdrže, "mokrého" vzhledu, jak často chceš vrstvu re-aplikovat? Na jaké auto? Jaká bude příprava povrchu před aplikací? Podle LSP se taky volí vhodný údržbový šampon...Obecně všechny "nano" ochrany laku jsou tak trochu tahání za nos a při běžné domácí aplikaci laikem jsou to vyhozené peníze. Doporučuju něco nastudovat zde : detailingworld.com
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85 Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Ja sa tu pytam, aby mi nikto v servise nehovoril buliky. Tu zakaznik, je len zdroj penazi a nie klient, ktory najprv ma dostat to co ma a az potom peniaze.