"O" - krúžky na olejovom filtry

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

craken

"O" - krúžky na olejovom filtry

Příspěvek od craken »

vie mi niekto vysvetli k comu sluzia "O" - kruzky na olejovom filtry... hlavne ten maly...
modelář

Příspěvek od modelář »

Pokud jsou ty kroužky přibaleny k papírové výměnné vložce, pak jde o O-kroužky, jež je třeba při každé výměně té vložky vyměnit na "trnu" plastového krytu tělesa filtru. Tyto kroužky totiž v kombinaci s oním "trnem" plní funkci zpětného a obtokového ventilu, které jsou v případě tradičního plechového filtru integrovány přímo v něm, tedy se i vlastně s ním vždy mění.
craken

Příspěvek od craken »

aha...
takze tym ze mi mechanik nevymenil ten maly "O" kruzok na olejovom filtry, ktory je mimochodom vzdy sucastou balenia filtru sa moze stat ze pro nastarovani motara mi kontrolka oleja zhasne cca az po 2 - 3 sekundach?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mám fabii a jsou tam 3 kroužky, ale jenom 2 se balí k filtru, ten nejmenší je nesehnatelný :(
modelář

Příspěvek od modelář »

To craken: Přesně tak!

To škodovkář: A je to něco "atyp" nebo prostě normální O-kroužek, jen "nenormálního" průměru? Jsou totiž firmy, které Ti udělají O-kroužek jakéhokoli průměru, tedy pokud mají k dispozici materiál příslušné síly, resp. průměru gumičky.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To vychytám, zajdu do servisu a objednám si ho a hotovo :-) asi to bude nehorázná cena, ale ten klid v duši...
K popisu asi tolik, že je malý a tlustý. Drží to tam zuby nehty a nerad bych ho poškodil při sundávání.
Pkod

Příspěvek od Pkod »

skodovkar píše:To vychytám, zajdu do servisu a objednám si ho a hotovo :-) asi to bude nehorázná cena, ale ten klid v duši...
K popisu asi tolik, že je malý a tlustý. Drží to tam zuby nehty a nerad bych ho poškodil při sundávání.
tak koukni na www.gufero.cz a snad si vyberes... Hledal bych material NBR70, i kdyz tady to bude asi sumak. no a za stovku jich budes mit na rozdavani...
Room75

O-krouzek

Příspěvek od Room75 »

skodovkar píše:Mám fabii a jsou tam 3 kroužky, ale jenom 2 se balí k filtru, ten nejmenší je nesehnatelný :(
Skodovkari, jestli myslis ty dva zelene o-krouzky na plastovem viku olejoveho filtru HTP motoru, tak ty jdou bezne objednat u kazdeho dealera Skody, mensi stoji okolo 10,- Kc vetsi tusim 18,- Kc. Koupil jsem si jich do zasoby po 10-ti kusech, menim si olej sam trikrat rocne (po 6000km) a vzdy je dam nove. Filtr pouzivam MANN a soucasti je pouze ten jeden velky zluty krouzek co se prevlekne nad ten zavit vika. Kdyz jsem si ty krouzky kupoval (ADIV Opava), tak na me cumeli co to jako chci, ze to nikdy nikdo nechtel a kluci na servisu to taky nemeni...
Freev

Příspěvek od Freev »

Já mám mj i Fabku 1.2 HTP, součástí olejového filtru je vždy O kroužek na plastový kryt filtru/ u závitu /. Na plastový trn, kde jsou dva kroužky nikdy v příslušenství u filtru nic nebylo. Třeba Octavia 2.0TDI 103kw má v příbalu u filtru i celý nový plastový trn.......
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Jedná se mi o dvojku
Obrázek
Room75

Příspěvek od Room75 »

Jak jsem psal vyse, krouzek 2 a 3 si objednas a koupis u kazdeho Skody obchodnika, 4-ka je pribalena k filtru. Vymenit jdou v pohode, stare podebrat tupym predmetem at neposkodis plast, nove trochu maznout olejem a natahnout na trn. Cele nove origo viko s krouzkama bez filtru stoji 1450,- Kc. Mel jsem moznost videt a sahnout si na ty male krouzky, ktere mely najeto okolo 60000km a ktere zarucene nikdo nikdy nemenil. Byly proti novym tvrde jak puk a misto zelene barvy byly cerne.
modelář

Příspěvek od modelář »

Freev píše:Třeba Octavia 2.0TDI 103kw má v příbalu u filtru i celý nový plastový trn.......
Tohle je sice to úplně nejkorektnější řešení, ale všimněte si, jaké je to celé neskutečná pí.ovina! Porovnejte si cenu samotné papírové vložky s průměrnou cenou značkového plechového filtru. K tomu přičtete cenu oněch kroužků (pokud se nedodávají v příbalu, tj. v ceně vložky), no a hlavně si to sami vyzkoušejte v praxi vyměnit: bez speciálního nářadí se neobejdete, budete špinaví jak pra.e (+ motor + podlaha), budete mít problém ty O-kroužky bez poškození trnu stáhnout i natáhnout, a to nemluvím o tom, jak rychle ten plastový trn v lázni horkého oleje stárne, čímž jednak křehne, jednak mění své rozměry, takže i při pravidelné výměně oněch O-kroužků po čase oba ventily už neplní správně svou funkci. Kdo tohle vymyslel a určitě za to dostal nějakou ekologickou cenu, toho bych donutil, aby se musel živit výhradně výměnou oleje na tímto rádoby revolučním systémem osazených motorech: přitom by stačilo poučit se ze starých škodovek, kde to byla vždy pakárna, byť ještě obtoková, bez trnů a O-kroužků! :evil:
Pkod

Příspěvek od Pkod »

S touhle vymozenosti jsem jeste nemel tu "cest" (ac s nim jezdim ve sluzebce). Jen takova mala technicka...
Pokud menim filtr, je plny necistot. Ty necistoty se nemaji dostat do casti systemu urcene pro filtrovany olej. Jak se to da u tohoto systemu zajistit? Vzdyt kdyz vytahnu filtr, spinavy olej se dostane i do "ciste strany". Nebo se pletu?

U plechoveho je to jasne. Cisty je otvor uprostred a pokud nejsem uplne levej, nemam sanci necistoty prenest.

A konecne ekonomicka i ekologicka vyhodnost tohoto systemu je opravdu zarazejici. Ale chapu konstruktera, ktery usetril fabrice miliony tim, ze v kazdem aute usetril 5,-, ktere navic zakaznik za zivotnost auta nekolikanasobne preplati a fabriku tam jeste jednou zadotuje.

PS: Posledni dobou mam pocit, ze naprosta vetsina uzivatelskych "neprijemnosti" u aut je zpusobena prehnanou snahou usetrit na vsem.
Konkretni priklad je sluzebka (kdyz uz jsem ji nacal). FabiaII. Najezdil jsem s ni asi 5000km, ale domu bych si ji asi nekoupil. Ano, jezdi pekne a dokonce je vybavou, hlucnosti a dalsim srovnatelna se soukromou 16 let starou pleckou. Ale take ma neco navic...
V zime nedokazala udrzet rozmrazene predni sklo. Pri ceste po D1 a venkovni teplote kolem -10 zamrzala i plocha stirana steraci. Ty bych asi velice rychle znicil, pokud bych neskarabal okno jak vul na kazde cerpacce.
Zpetna bocni zrcatka za deste svadi vodu presne do mista, kudy ridic do zrcatek kouka. Takze nejen ze jsou za deste bocni zrcatka nepouzitelna, ale jeste ridice rusi pohyb vody (periferni videni). O samovolnem znecistovani skla zrcatka radeji ani nemluvim.

Porad si rikam, jestli opravdu nikdo auto za techto podminek netestoval, proc ty problemy neodstranil a co na to asi rikaji ty miliony zakazniku... Ted koukam, ze ani ten motor na tom nebude jinak, ac z uzivatelskeho pohledu mu zatim muzu vytknout jenom vyssi spotrebu (motor 1.6 a dlouhodoby prumer ma jako mnohem vetsi, starsi a ojezdene soukrome s 2.0).
Naposledy upravil(a) Pkod dne pát črc 02, 2010 9:16, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

Jenže tohle, Pkod-e, zarytým škodovkářům ani za boha nevysvětlíš! Oni totiž posuzují "kvalitu" pouze podle toho, zda to vůbec jezdí, a ani je nenapadne se zajímat o to, jak to vlastně jezdí a zda by to za peníze na marketingové kecy nemohlo jezdit lépe... Ona ta skutečná kvalita totiž stojí na detailech, o nichž masa nevědomých uživatelů ani netuší, že by je nějaký výrobce mohl mít dokonale zmáknuté.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Taky si myslím, že patrona filtrovacího média škodovek řady 1xx bylo inteligentní řešení.
Výměna celého trnu při každé výměně oleje je ale nesmyslná. Záleží z jakého plastu je vyroben. Má-li vhodné chování za dané teploty, tak může klidně desítky tisíc kilometrů vydržet. Ale uznávám že je s tím drbačka, ale jak člověk dělá na svém, tak jednou ročně se to dá zvládnout. Potřebuješ k tomu jen golu a ideálně i momenťák. Zato je na tom pozitivní, že v samotném tělese filtru už olej není, takže jak si dám hadru přes altík, tak je to celkem čistá práce, protože vytáhneš trn i s vložkou.
Tu dvojku jsem ještě nikde nebyl schopný sehnat, ale jak říkám, zajdu do Škodovky.
K té spotřebě u Fabie II , pokud je nová, tak je to běžné.
Známý má 1,4 16V a taky mu to zpočátku bralo více, ale po zajetí je spokojený.
A modeláři, co se týká celoplechových filtrů ala Favorit, tak ty prý mizí na propadliště dějin, protože jejich likvidace je náročná.
Odpovědět