Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

misak

Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od misak »

Stříkal mě olej z odlučovače oleje, po demontáži a výměně jsem zjistil, že hadice je neprůchodná a doslova zalepená bahnem, proto se olej tlačil ven hadicí do sání, zřejmě toho bude na motoru zalepeno víc míst, tím krásným bahnem, sice jsem nalil kvalitní olej Valvoline MaxLife 5W-40, ale stejně bych raději chtěl propláchnout motor, aby se to bahno rozpustilo,
Použít tedy TEC2000, nebo Bishop Receptura 501 ? Nebo něco jiného ?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Jezevcik »

Co to je? Kolik to má najeto? V jakém režimu to bylo provozováno? Více informací by neškodilo.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
misak

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od misak »

Renault Laguna 2002 1.9 dCi, najeto 240 000 km, při nákupu jsem měnil olej hned, byl hodně černý. díky tlačení oleje do sání, jsou i hadice obalené olejem. Tlaky motoru 28,28,28,23, vstřiky jsem už pročistil TEC2000 a zhruba po 10 minutách čištění, motor najednou z klepání při volnoběhu přešel do mnohem hladšího provozu, takže to pomohlo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Pitris »

Napřed bych odstranil/vyřešil to "tlačení oleje do sání" a pak to sice můžeš něčím "propláchnout", ale já bych dvakrát třikrát vyměnil olej a filtr tak po 3, 4, 5-ti tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Brembo »

po použítí čističa je nutné vymenit motorový olej,a potom skrát prvé 3 intervali na polovicu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Colommbo »

Brutální rada jak propláchnout zabahněný motor: Vypustit olej (starý filtr klidně nechat) a do motoru nalít čistou naftu v množství odpovídajícím objemu olejové náplně. Nastartovat a nechat běžet na volnoběh cca pět minut, nafta motor po tu dobu s přehledem umaže. Vypustit a podle odvahy ještě jednúc opakovat, vyměnit filtr a nalít nový olej. :idea: Co vy na to, braši...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
misak

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od misak »

Tak po výměně odlučovače oleje a trubek od něho, se olej už neztrácí o víkendu najeto 200 km a žádná čárka neubyla, před tím to bylo 1 l na 300 km, naftu ? Já tady řeším, jestli TEC2000 a jen nastartovat podle manuálu, nebo Bishop a 40 km najet, co motoru míň uškodí a co je menší masakr, ale čistou naftu ? To jsem ještě neslyšel.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Pitris »

Nevím, kdosi tu psal že mu to po tom "prášku ala nafta" (i když jestli kvůli němu ví bůh) začalo baštit olej :? Motoru míň uškodí a menší masakr bude dvakrát třikrát vyměnil olej a filtr tak po 3, 4, 5-ti tkm....:wink: Nicméně i ten "bišop" nebo TEC svou práci udělá - jen je vhodné po tom ten motor stejně propláchnout olejem (+ filtr), aby si ten čistič z něho dostal ven, bo to nevyteče vsjo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Colommbo »

misak: Však já tuto metodu nikomu nenutím, nicméně pokud někdo o něčem neslyšel, nemusí to nutně znamenat, že to neexistuje... :lol: Dvojí-trojí výměnu levnější náplně ve velmi zkrácených intervalech tady běžně doporučujeme a je to vpodstatě sázka na jistotu. Naftovou metodu jsem zmínil jako variantu tzv. možnou. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Pablo

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Pablo »

Zdravim vas vsechny,
uz dlouho se zajimam o moznost vycisteni - proplach motoru a prolezl jsem X for i zahranicnich, skoukl X videi jak fungujou proplachy a nakonec se chci s vama podelit o svuj postup.
predne jetreba zminit, ze jsem koupil 20 let "nove" autko, 2,3 beznin s najezdem cca 180kkm.
Olej je cerny jak uhel - hruza. Navic nevim co tam predchozi majitel lil a kdy naposled, navic auto dlouho stalo...
Proto chi udelat ocistu vnitrku motoru.
Takove ty rychlo reseni co se nechaji 5 minut na volnobeh mi psoustu servisaku nedoporucilo kvuli starsimu motoru a moznosti ucpani uvolnenym sajrajtem.. S tim celkem souhlasim.
Navic mam pocit ze aditivum ten motor neproplachne jen velmi rychle uvolni ty usazeniny
Cetl jsem ze se da udelat proplach i naftou, coz mi prislo jako levne dostupne a idealni reseni..
Na todle jsem cetl veskrze dobre ohlasy, ale samozrejme jsemmel i obavy.
Nechtel jsem svuj "novy" stroj proplachem hned odepsat, takze jsem zvolil nasledujici neinvazivni postup..
1) asi 3 dny pred samotnou vymenou oleje jsem pridal do 5L oleje cca 5-6 dcl nafty
nejezdim nejak dlouhe trasy, motor netocim do vysokych otacek, navic venku prituhuje a zredeni myslim nicemu nevadi, ba naopak...
ocekavam od toho pozvolnejsi rozpusteni usazenin .
do vymeny oleje najedu mirnym az strednim tempem cca 200km +/- prevazne mesto a okresky
2) v planu je nechat toto vytect, nalit tam 4.5l nafty a 0,5l oleje co mi zbyl od ineho autka a nechat to cca3 min na volnobeh a vse zas nechat vvytect - ocekavam ze vytecou i usazeniny z vany a dalsi drobny bordel
3) nalit novy levny ale dobry olej a zkratit 1 vymenu, + jsem poridil sroub na vanu s magnetem, ktery bude na sebe chytat pripadne zelezne bordely.
4) budu davat vedet, jestli vse probiha dle planu..
5) pak uz budu menit jen olej co kazdy rok-rokapul tj, 7-10tis km..
6) proplach jen pri zmene viskozity/tridy oleje - mam v planu prejit z 10w40 na 5w-40 nebo jeste lip 0w-40 (i kvuli jezdeni kratkych useku po meste v zimnim obdobi tj rychlejsimu promazani pri startech v zime)
Mozna sou i zarucenejsi metody /sundat i vanu/ ale do toho se mi zatim nechce.
Jinak souhlasim s tim ze pokud ma clovek auto dlouhodobe, je idealni reseni dbat na intrervaly vymeny, pac ty dnesni oleje maji vse potrebne v sobe aby se motor nezanasel..
Nebo jak pise colommbo, zkratit 2-3 vymeny- taky moznost- defakto bez rizika a se zarucenym vysledkem - no ja chci jezdit s cistym co nejdriv a bez zbytkoveho bordelu :-)
Dle meho jde o kompromisni reseni mezi drsnym proplachem a nechanim bordelu v motoru.
Dam pak vedet jak vse probiha/lo
čus
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Pitris »

Je fakt že toto by mohl být taky dobrý postup na zahumusený motor :wink: Jen je třeba si uvědomit, že olej na konci intervalu černý být má - správně čistí. A zjistit jak je na tom motor s čistotou opravdu se dá třeba po sundání ventilového víka. Nebo aspoň víčkem na nalívání. Jestli humus, klidně ten Tvůj postup aplikuj, jinak bych ale jen 2 - 3x zkrátil interval výměny oleje tak na 3tkm.
Ale určitě dej pak vědět jak to dopadlo....
PS: při změně SAE netřeba potom proplachovat a 0w40 mě přijde až zbytečná; u nás vyhoví 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Colommbo »

Už jsem tu někde před časem asi psal, že ten popisovaný proplach čistou naftou jsem kdysi u mé předchozí benzínové áčkové Omči jednúc provedl. Po pěti minutách volnoběhu vytekla z motoru (logicky) úplně "černá" nafta. Prakticky nic se nestalo, jen před použitím metody jsem jezdil "od výměny k výměně" (15tis.km), po ní jsem v průběhu intervalu dolíval zhruba litr (10W40.)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Jerry3 »

Vcelku logicky, neboť nafta není co do mazacích schopností srovnatelná s motorovým olejem. Zřejmě se poroučela část honování válců...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od Colommbo »

Může být, však dneska už bych to radši nezkoušel, byl jsem mladší a ještě blbější, než su včil... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?

Příspěvek od tato3 »

preplachy typu engine flush sú len zmesou uhľovodíkov... rozpúštadlá.... pevný karbon neuvolnia.... nafta je v podstate tiež len zmes uhľovodíkov, možno je ich tam viac ale funkcia bude rovnaká.... flush odstráni blato, za 15 minút karbon nie - robil som to 2x a pripečený uhlík proste chemicky atomizovať vodičkami nejde... o tom píšu pekné state majitelia strelných zbraní....
Odpovědět