Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Moderátor: Colommbo
Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Stříkal mě olej z odlučovače oleje, po demontáži a výměně jsem zjistil, že hadice je neprůchodná a doslova zalepená bahnem, proto se olej tlačil ven hadicí do sání, zřejmě toho bude na motoru zalepeno víc míst, tím krásným bahnem, sice jsem nalil kvalitní olej Valvoline MaxLife 5W-40, ale stejně bych raději chtěl propláchnout motor, aby se to bahno rozpustilo,
Použít tedy TEC2000, nebo Bishop Receptura 501 ? Nebo něco jiného ?
Použít tedy TEC2000, nebo Bishop Receptura 501 ? Nebo něco jiného ?
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Co to je? Kolik to má najeto? V jakém režimu to bylo provozováno? Více informací by neškodilo.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Renault Laguna 2002 1.9 dCi, najeto 240 000 km, při nákupu jsem měnil olej hned, byl hodně černý. díky tlačení oleje do sání, jsou i hadice obalené olejem. Tlaky motoru 28,28,28,23, vstřiky jsem už pročistil TEC2000 a zhruba po 10 minutách čištění, motor najednou z klepání při volnoběhu přešel do mnohem hladšího provozu, takže to pomohlo.
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Napřed bych odstranil/vyřešil to "tlačení oleje do sání" a pak to sice můžeš něčím "propláchnout", ale já bych dvakrát třikrát vyměnil olej a filtr tak po 3, 4, 5-ti tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
po použítí čističa je nutné vymenit motorový olej,a potom skrát prvé 3 intervali na polovicu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Brutální rada jak propláchnout zabahněný motor: Vypustit olej (starý filtr klidně nechat) a do motoru nalít čistou naftu v množství odpovídajícím objemu olejové náplně. Nastartovat a nechat běžet na volnoběh cca pět minut, nafta motor po tu dobu s přehledem umaže. Vypustit a podle odvahy ještě jednúc opakovat, vyměnit filtr a nalít nový olej. Co vy na to, braši...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Tak po výměně odlučovače oleje a trubek od něho, se olej už neztrácí o víkendu najeto 200 km a žádná čárka neubyla, před tím to bylo 1 l na 300 km, naftu ? Já tady řeším, jestli TEC2000 a jen nastartovat podle manuálu, nebo Bishop a 40 km najet, co motoru míň uškodí a co je menší masakr, ale čistou naftu ? To jsem ještě neslyšel.
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Nevím, kdosi tu psal že mu to po tom "prášku ala nafta" (i když jestli kvůli němu ví bůh) začalo baštit olej Motoru míň uškodí a menší masakr bude dvakrát třikrát vyměnil olej a filtr tak po 3, 4, 5-ti tkm.... Nicméně i ten "bišop" nebo TEC svou práci udělá - jen je vhodné po tom ten motor stejně propláchnout olejem (+ filtr), aby si ten čistič z něho dostal ven, bo to nevyteče vsjo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
misak: Však já tuto metodu nikomu nenutím, nicméně pokud někdo o něčem neslyšel, nemusí to nutně znamenat, že to neexistuje... Dvojí-trojí výměnu levnější náplně ve velmi zkrácených intervalech tady běžně doporučujeme a je to vpodstatě sázka na jistotu. Naftovou metodu jsem zmínil jako variantu tzv. možnou.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Zdravim vas vsechny,
uz dlouho se zajimam o moznost vycisteni - proplach motoru a prolezl jsem X for i zahranicnich, skoukl X videi jak fungujou proplachy a nakonec se chci s vama podelit o svuj postup.
predne jetreba zminit, ze jsem koupil 20 let "nove" autko, 2,3 beznin s najezdem cca 180kkm.
Olej je cerny jak uhel - hruza. Navic nevim co tam predchozi majitel lil a kdy naposled, navic auto dlouho stalo...
Proto chi udelat ocistu vnitrku motoru.
Takove ty rychlo reseni co se nechaji 5 minut na volnobeh mi psoustu servisaku nedoporucilo kvuli starsimu motoru a moznosti ucpani uvolnenym sajrajtem.. S tim celkem souhlasim.
Navic mam pocit ze aditivum ten motor neproplachne jen velmi rychle uvolni ty usazeniny
Cetl jsem ze se da udelat proplach i naftou, coz mi prislo jako levne dostupne a idealni reseni..
Na todle jsem cetl veskrze dobre ohlasy, ale samozrejme jsemmel i obavy.
Nechtel jsem svuj "novy" stroj proplachem hned odepsat, takze jsem zvolil nasledujici neinvazivni postup..
1) asi 3 dny pred samotnou vymenou oleje jsem pridal do 5L oleje cca 5-6 dcl nafty
nejezdim nejak dlouhe trasy, motor netocim do vysokych otacek, navic venku prituhuje a zredeni myslim nicemu nevadi, ba naopak...
ocekavam od toho pozvolnejsi rozpusteni usazenin .
do vymeny oleje najedu mirnym az strednim tempem cca 200km +/- prevazne mesto a okresky
2) v planu je nechat toto vytect, nalit tam 4.5l nafty a 0,5l oleje co mi zbyl od ineho autka a nechat to cca3 min na volnobeh a vse zas nechat vvytect - ocekavam ze vytecou i usazeniny z vany a dalsi drobny bordel
3) nalit novy levny ale dobry olej a zkratit 1 vymenu, + jsem poridil sroub na vanu s magnetem, ktery bude na sebe chytat pripadne zelezne bordely.
4) budu davat vedet, jestli vse probiha dle planu..
5) pak uz budu menit jen olej co kazdy rok-rokapul tj, 7-10tis km..
6) proplach jen pri zmene viskozity/tridy oleje - mam v planu prejit z 10w40 na 5w-40 nebo jeste lip 0w-40 (i kvuli jezdeni kratkych useku po meste v zimnim obdobi tj rychlejsimu promazani pri startech v zime)
Mozna sou i zarucenejsi metody /sundat i vanu/ ale do toho se mi zatim nechce.
Jinak souhlasim s tim ze pokud ma clovek auto dlouhodobe, je idealni reseni dbat na intrervaly vymeny, pac ty dnesni oleje maji vse potrebne v sobe aby se motor nezanasel..
Nebo jak pise colommbo, zkratit 2-3 vymeny- taky moznost- defakto bez rizika a se zarucenym vysledkem - no ja chci jezdit s cistym co nejdriv a bez zbytkoveho bordelu
Dle meho jde o kompromisni reseni mezi drsnym proplachem a nechanim bordelu v motoru.
Dam pak vedet jak vse probiha/lo
čus
uz dlouho se zajimam o moznost vycisteni - proplach motoru a prolezl jsem X for i zahranicnich, skoukl X videi jak fungujou proplachy a nakonec se chci s vama podelit o svuj postup.
predne jetreba zminit, ze jsem koupil 20 let "nove" autko, 2,3 beznin s najezdem cca 180kkm.
Olej je cerny jak uhel - hruza. Navic nevim co tam predchozi majitel lil a kdy naposled, navic auto dlouho stalo...
Proto chi udelat ocistu vnitrku motoru.
Takove ty rychlo reseni co se nechaji 5 minut na volnobeh mi psoustu servisaku nedoporucilo kvuli starsimu motoru a moznosti ucpani uvolnenym sajrajtem.. S tim celkem souhlasim.
Navic mam pocit ze aditivum ten motor neproplachne jen velmi rychle uvolni ty usazeniny
Cetl jsem ze se da udelat proplach i naftou, coz mi prislo jako levne dostupne a idealni reseni..
Na todle jsem cetl veskrze dobre ohlasy, ale samozrejme jsemmel i obavy.
Nechtel jsem svuj "novy" stroj proplachem hned odepsat, takze jsem zvolil nasledujici neinvazivni postup..
1) asi 3 dny pred samotnou vymenou oleje jsem pridal do 5L oleje cca 5-6 dcl nafty
nejezdim nejak dlouhe trasy, motor netocim do vysokych otacek, navic venku prituhuje a zredeni myslim nicemu nevadi, ba naopak...
ocekavam od toho pozvolnejsi rozpusteni usazenin .
do vymeny oleje najedu mirnym az strednim tempem cca 200km +/- prevazne mesto a okresky
2) v planu je nechat toto vytect, nalit tam 4.5l nafty a 0,5l oleje co mi zbyl od ineho autka a nechat to cca3 min na volnobeh a vse zas nechat vvytect - ocekavam ze vytecou i usazeniny z vany a dalsi drobny bordel
3) nalit novy levny ale dobry olej a zkratit 1 vymenu, + jsem poridil sroub na vanu s magnetem, ktery bude na sebe chytat pripadne zelezne bordely.
4) budu davat vedet, jestli vse probiha dle planu..
5) pak uz budu menit jen olej co kazdy rok-rokapul tj, 7-10tis km..
6) proplach jen pri zmene viskozity/tridy oleje - mam v planu prejit z 10w40 na 5w-40 nebo jeste lip 0w-40 (i kvuli jezdeni kratkych useku po meste v zimnim obdobi tj rychlejsimu promazani pri startech v zime)
Mozna sou i zarucenejsi metody /sundat i vanu/ ale do toho se mi zatim nechce.
Jinak souhlasim s tim ze pokud ma clovek auto dlouhodobe, je idealni reseni dbat na intrervaly vymeny, pac ty dnesni oleje maji vse potrebne v sobe aby se motor nezanasel..
Nebo jak pise colommbo, zkratit 2-3 vymeny- taky moznost- defakto bez rizika a se zarucenym vysledkem - no ja chci jezdit s cistym co nejdriv a bez zbytkoveho bordelu
Dle meho jde o kompromisni reseni mezi drsnym proplachem a nechanim bordelu v motoru.
Dam pak vedet jak vse probiha/lo
čus
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Je fakt že toto by mohl být taky dobrý postup na zahumusený motor Jen je třeba si uvědomit, že olej na konci intervalu černý být má - správně čistí. A zjistit jak je na tom motor s čistotou opravdu se dá třeba po sundání ventilového víka. Nebo aspoň víčkem na nalívání. Jestli humus, klidně ten Tvůj postup aplikuj, jinak bych ale jen 2 - 3x zkrátil interval výměny oleje tak na 3tkm.
Ale určitě dej pak vědět jak to dopadlo....
PS: při změně SAE netřeba potom proplachovat a 0w40 mě přijde až zbytečná; u nás vyhoví 5w40.
Ale určitě dej pak vědět jak to dopadlo....
PS: při změně SAE netřeba potom proplachovat a 0w40 mě přijde až zbytečná; u nás vyhoví 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Už jsem tu někde před časem asi psal, že ten popisovaný proplach čistou naftou jsem kdysi u mé předchozí benzínové áčkové Omči jednúc provedl. Po pěti minutách volnoběhu vytekla z motoru (logicky) úplně "černá" nafta. Prakticky nic se nestalo, jen před použitím metody jsem jezdil "od výměny k výměně" (15tis.km), po ní jsem v průběhu intervalu dolíval zhruba litr (10W40.)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Vcelku logicky, neboť nafta není co do mazacích schopností srovnatelná s motorovým olejem. Zřejmě se poroučela část honování válců...
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Může být, však dneska už bych to radši nezkoušel, byl jsem mladší a ještě blbější, než su včil...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
preplachy typu engine flush sú len zmesou uhľovodíkov... rozpúštadlá.... pevný karbon neuvolnia.... nafta je v podstate tiež len zmes uhľovodíkov, možno je ich tam viac ale funkcia bude rovnaká.... flush odstráni blato, za 15 minút karbon nie - robil som to 2x a pripečený uhlík proste chemicky atomizovať vodičkami nejde... o tom píšu pekné state majitelia strelných zbraní....