Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Moderátor: Colommbo
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Podla mňa neobsahujú len uhlovodíky, napr : https://en.wikipedia.org/wiki/2-Butoxyethanol (10-20% v produkte)
Liqui-Moly uvádza celkom obšírnu dokumentáciu k svojim výrobkom
Oil Sludge Flush, article number: 5200 http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/prod ... _5200.html
Pro-Line Engine Flush, article number: 2427 http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/prod ... _2427.html
Nepoužil som ich (takže účinky nepotvrdím), na ten jeden uvádzajú naliať 200 km pred výmenou oleja (čo je viac ako obvyklých 10 min).
Liqui-Moly uvádza celkom obšírnu dokumentáciu k svojim výrobkom
Oil Sludge Flush, article number: 5200 http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/prod ... _5200.html
Pro-Line Engine Flush, article number: 2427 http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/prod ... _2427.html
Nepoužil som ich (takže účinky nepotvrdím), na ten jeden uvádzajú naliať 200 km pred výmenou oleja (čo je viac ako obvyklých 10 min).
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
použil som ML v dieseli a nechal v motore cca 30 minut i s kratšou jazdou cca 15 km. Vypustený olej bol samozrejme uplne čierny a nepriehladný,či to niečo vyčistilo neviem-long life intervali po 30 tisíc ročne,no umyt čierny sajrajt z ruk bol trochu problém v porovnaní s olejom bez čističa.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
To by z tebe Felix Edmundovič radost neměl...
"Chladnou hlavu, planoucí srdce, naprosto čisté ruce!"
Felix Edmundovič Dzeržinskij, zakladatel sov. tajné služby
"Chladnou hlavu, planoucí srdce, naprosto čisté ruce!"
Felix Edmundovič Dzeržinskij, zakladatel sov. tajné služby
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Ako som čítal ten postup, tak ja osobne by som v žiadnom prípade nerobil bod druhý. A pravdu povediac ani ten prvý. Najprv by som skúsil motor prečistiť klasicky skrátením výmenného intervalu motorové oleja, napr. na 1000 a 3000 km, a potom keby som videl, že to nemalo účinok, tak by prišili na rad čističe, alebo malé množstvo nafty.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Kupř. Bishop u jedné ze svých čistících/odkalovacích receptur v návodu na aplikaci uvádí nalít před výměnou přípravek do olejové náplně a běžným způsobem ujet 25-40km, osobně tedy na bodu č. 2) nevidím nic tak špatného. Ale máš pravdu, ať se každý rozhodne sám.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Riediť olej naftou v pomere 1:10 (olej:nafta) sa mi zdá byť veľmi zlé. Veď ty sám si písal, že si s podobným postupom zle dopadol.
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Už jsem to asi psal, že takovou blbost bych tedy nezkoušel, a to občas udělám taky blbost . Prakticky se právěže stalo - než tohle, tak radši měnit olej po 30000 km nebo ještě později . Takový pokus o proplach mi přijde za hranou zdravého rozumu i u člověka nezkušeného.Colommbo píše:...Prakticky nic se nestalo, jen před použitím metody jsem jezdil "od výměny k výměně" (15tis.km), po ní jsem v průběhu intervalu dolíval zhruba litr (10W40.)
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Biskupa mám rád z grilovaného kuřete, když je dobře propečený. Ale do motoru bych to nelil .
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
e1H: Však kolega Brembo píše, že "...použil som ML..." a ne naftu. Osobně si myslím, že ani přidaných kupř. půl litru nafty do pěti litrů oleje před výměnou by při krátké projížďce nic špatného neudělalo, však někdo s takovým množstvím nafty v oleji jezdí pořád, jen o tom neví... A osobní zkušenost mám s čistou naftou na propláchnutí.
Ital: Zrovna od tebe to opravdu sedí, Vláďo... A poznámku, že je lepší měnit po 30tis.km či víc, než propláchnout motor naftou a pak dolívat litr za 15tis.km, nechávám raději bez povšimnutí...
Ital: Zrovna od tebe to opravdu sedí, Vláďo... A poznámku, že je lepší měnit po 30tis.km či víc, než propláchnout motor naftou a pak dolívat litr za 15tis.km, nechávám raději bez povšimnutí...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Columbo, ja som reagoval na príspevok Pabla. Tam je v druhom bode pomer olej:nafta opačný, tj. olej v nafte, a nie nafta v oleji.
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
1) Ano, ani mnohem více nafty v oleji by nic moc špatného neudělalo, dokonce i při dlouhé projížďce. Jenže čistá nafta je úplně něco jiného . Např. nafta 1:1 s olejem, i když je to blbost, by na proplach třeba šla.Colommbo píše:Osobně si myslím, že ani přidaných kupř. půl litru nafty do pěti litrů oleje před výměnou by při krátké projížďce nic špatného neudělalo, však někdo s takovým množstvím nafty v oleji jezdí pořád, jen o tom neví... A osobní zkušenost mám s čistou naftou na propláchnutí.
...Zrovna od tebe to opravdu sedí, Vláďo... A poznámku, že je lepší měnit po 30tis.km či víc, než propláchnout motor naftou a pak dolívat litr za 15tis.km, nechávám raději bez povšimnutí...
2) Já jsem naftou neproplachoval a poznámky o 30000 km nebo více si povšimni, to by totiž motoru uškodilo daleko méně, než proplach čistou naftou. Ostatně zkušenost s prodlouženými intervaly výměn není tak špatná. Velkou roli tam hrají nynější nískoviskozitní oleje při zátěži a spotřeba těchto olejů v některých motorech, z toho plynoucí nutnost kontroly - nekontrola - nízká hladina atd.
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Ja som long life neužíval. Mením po 15 tisíc,zo zvedavosti odošlem vzorku oleja na anylýzu s nájazdom 23 tisíc. A tribotechnici pri 4% podieli paliva v oleji odporučaju menit okamžite. U disela su ale tlaky ešte vačšie,takže ked experiment zážihový motor prežije,diesel nemusí povedat áno. Na škodovke som tiež skusil preplachový výrobok,značku už neviem-na ventilovom veku bola vrstva čierneho bahna,no nič to s tím neurobilo. Domnievam sa,že učinok jednotlivých výrobkov može byt velmi rozdielny,nájst ten správny výrobok nie je lahké.Colommbo píše:To by z tebe Felix Edmundovič radost neměl...
"Chladnou hlavu, planoucí srdce, naprosto čisté ruce!"
Felix Edmundovič Dzeržinskij, zakladatel sov. tajné služby
Naposledy upravil(a) Brembo dne čtv říj 13, 2016 17:01, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
....ježdeným kde, v čem, jak a jak dlouho ?Brembo píše:....zo zvedavosti odošlem vzorku oleja na anylýzu s nájazdom 23 tisíc....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Insignia,necelý rok,lenže vzorka leží už rok hermeticky uzavretá,takže nebudem požadovat všetky testy-viskozita i alkalycká rezerva a taktiež i degradácia už budu uplne pomimo. A tiež pošlem i vzorku po 15 tisíc,aktuálnu nápln. Ostatne som im už odoslal niekolko vzoriek na zistenie intervalu výmeny.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Nutný proplach motoru - použít TEC2000 nebo Bishop ?
Dík - máš štěstí že máš tu možnost
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF