Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

adosM

Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od adosM »

Jen tak sem píši pro info , že olej Valvoline Durablend 10w40 mají už na ofiko zahraničních stránkách upravený. Je asi nová verze. Dřív 501.01 a 505.00 a3/b4-04 a api SL/CF. V uvodu psáno semi-synthetic , tak ted je nová verze psáno synthetic a norma Api SN/CF a 502.00 a 505.00 ale jakýsí nový a3/b4-12. Ted ho budu objednávat, tak snad mě přijde ještě starší verze. Chtěl jsem přejít ze sunoca SH na SL/CF Valvoline a pak až na SN. A bud Motul 6100 10w40 a nebo nový Valvo. A u toho pak už zůstanu do konce života auta.
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Konečne tu máme prvé lastovičky ACEA 2012. :)
adosM

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od adosM »

e1H píše:Konečne tu máme prvé lastovičky ACEA 2012. :)
Tipuju, že ohledně mazivosti na hovno.? Snížený množství sulf popela a podobných důležitých vlastností u těchto olejů. Většinou olej pro benzíny. :? To abych koupil celej sud 200L nějakýho dobrého oleje ( strarý durablend 10w40, sunoco marathon 10w40, apod ) pro následující auta. :D
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Reč je tu o A3/B4-12, prečo by sam tam znižovali hodnoty SAPS?
adosM

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od adosM »

e1H píše:Reč je tu o A3/B4-12, prečo by sam tam znižovali hodnoty SAPS?
To nevím, jen mě napadá, jak to je u všeho, že všecko co se dělalo dobře a poctivě už nebude... :D
Ale pokud to je jen zvýšená norma a na Hths viskozitu a Množství Sulf.popela to nebude mít vliv tak no problém.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Colommbo »

adosM píše:...Chtěl jsem přejít ze sunoca SH na SL/CF Valvoline a pak až na SN...
To neděláš dobře, Jaromíre... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od adosM »

Colommbo píše:
adosM píše:...Chtěl jsem přejít ze sunoca SH na SL/CF Valvoline a pak až na SN...
To neděláš dobře, Jaromíre... :?
Proč? Postupnej přechod snad nebude vadit ne? Když bych ted hned přešel s SH na SN, tak to by asi bylo špatně. Nebo myslíš že maximálně jít na SL pro moje auto ? Chci tam zas dávat Durablend. Měl nejlepší lečivý učinky na hydra. A jen jsem chtěl zkusit Motul a popřípadě už zůstat u Valva ale ten starej za chvíli nebude ,protože je ten novej api SN.
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Nabudúce doporučujem si veci najprv zistiť, a nie automaticky všetko nové osočovať.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Colommbo »

e1H: Tady někdo někoho či něco osočuje nebo haní...? :? (Tedy bylo-li to myšleno na mě.)
adosM: Už si nepamatuju, o jaký tvůj motor se jedná a hledat se mi to nechce, ale jsem toho názoru, že pro motor samotný je SL lepší než SN a dokonce že SH je lepší než SL... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od adosM »

Colommbo píše:e1H: Tady někdo někoho či něco osočuje nebo haní...? :? (Tedy bylo-li to myšleno na mě.)
adosM: Už si nepamatuju, o jaký tvůj motor se jedná a hledat se mi to nechce, ale jsem toho názoru, že pro motor samotný je SL lepší než SN a dokonce že SH je lepší než SL... :P
Stary Bmw 320i R6 rok 1995-1996. 110kw. Za nova byl psanej 5w40. Ted při 280 tis km tam dávám 10w40. Ale jako taky se mě zdá až zbytečný dávat do motoru olej za 210kč litr api SN. Při tak starém autě. Zůstanu max u Api SL. Sunoco marathon 10w40 nebo Starý durablend 10w40. Do motoru je předepsaný podle manuálu api SH. Ale chci přejít zpět k 10w40. 5w50 je zbytečný na moje jízdy. Motor mě nebere ani kapku při 10w40. Jenže api sh u 10w40 už nenajdu
Naposledy upravil(a) adosM dne pon pro 22, 2014 13:33, celkem upraveno 1 x.
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Colommbo píše:e1H: Tady někdo někoho či něco osočuje nebo haní...? :? (Tedy bylo-li to myšleno na mě.)
To bolo myslené na adosM. Nemám rád životný postoj typu "všetko nové je na hovno". A tu na fóre sa na nové schválenie alebo výkonnostné triedy reaguje vždy takto. Tak isto nechápem ten negatívny postoj k ekológii. Kurva, veď čo je na tom zlé, ak auto bude mať s modernejším olejom o deci nižšiu spotrebu? Len preto, že ten olej bude API SN, ešte bude rovnako dobre mazať, ako nejaké staršie API.
Pritom by stačilo sa pozrieť, že API SN nie je v ničom horšie ako napr. SL, tak isto nie je horšie ani ACEA A3/B4-12. Dokonca ani novšie ACEA C3 s nižšou hodnotou SAPS nie sú zlé, len si treba uvedomiť, že to sú oleje pre motory DPF. Ak má niekto auto s DPF, tak pre neho je nižšie SAPS výhodou. Dokonca low SAPS nie je na škodu ani pre ostatné motory ktoré DPF nemajú, akurát hodnota TBN nebude okolo 10-11, ale niekde medzi 6 až 9.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Colommbo »

adosM: Tož jsem si ten motor pamatoval matně ale správně. V těch letech ještě motory nebyly nijak háklivé na oleje, naopak, olej API SH je pro něj jak dělaný. Už bezpočtukrát se tu psalo, že co se pozitivních účinků na motor týče, končí oleje u API SJ - všechno výš už je hlavně ekologie... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od adosM »

Colommbo píše:adosM: Tož jsem si ten motor pamatoval matně ale správně. V těch letech ještě motory nebyly nijak háklivé na oleje, naopak, olej API SH je pro něj jak dělaný. Už bezpočtukrát se tu psalo, že co se pozitivních účinků na motor týče, končí oleje u API SJ - všechno výš už je hlavně ekologie... :)
Jo ale škoda je, že chci přejít z 5w50 na 10w40 ale 10w40 api SH už nenajdu.
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Colommbo píše:Už bezpočtukrát se tu psalo, že co se pozitivních účinků na motor týče, končí oleje u API SJ - všechno výš už je hlavně ekologie... :)
Ale prečo ti tá ekológia vadí? Veď to nejde na úkor na motor pozitívnych účinkov?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Colommbo »

Mně ekologie zas tak dalece nevadí (tedy není-li zprofanovaná a přehnaná), pouze mám-li (resp. měl-li bych) možnost výběru mezi oleji API SJ na straně jedné a SL, SM či SN na straně druhé, vyberu si prostě ten první... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět