Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Moderátor: Colommbo
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Naprosto souhlasím s e1H, zdejší názory jsou často (a pro mě nepochopitelně) jaksi zkostnatělé a s nadsázkou je za vrchol považován velkoobjemový benzínový víceválec, mazaný vazelínou...
Dnes bohužel, díky nesmyslné legislativě a byrokracii EU jsou výrobci nuceni jít cestou přeplňování, zmenšování objemu, odlehčování, řidším olejům atd.
Ale ne všechno nové musí být horší, technika se nezadržitelně vyvíjí a nové motory jsou aspoň pro mě velmi zajímavé.
Dnes bohužel, díky nesmyslné legislativě a byrokracii EU jsou výrobci nuceni jít cestou přeplňování, zmenšování objemu, odlehčování, řidším olejům atd.
Ale ne všechno nové musí být horší, technika se nezadržitelně vyvíjí a nové motory jsou aspoň pro mě velmi zajímavé.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
e1H:Poslouchej kolego,Ty už si nepamatuješ jak jsme konkrétně u mého auta řešili "blahodárné" účinky předepsaného eko oleje na motory? Včetně toho,kde zcela jasně uvádím, že po vylití této omaštěné vodičky vydávající se za olej a použití normálního oleje mi spotřeba paliva klesla? Nestačí Ti,že již několikráte bylo popsáno jak se provádí testy na spotřebu aut před zavedením do výroby?Co spatřuješ tak extra ekologického na tom,že výrobce uvede nižší spotřebu paliva a motor pak spaluje ve válcích olej a všechen ten bordel pak vyletí do luftu? Jinak se lze na různých fórech běžně dočíst,co dělají tyhle super oleje s motory za bordel a to včetně naftových a zejména s filtry pevných částic.Jak je možné,že jsou lidi,kteří jezdí dlouhodobě s obyčejným olejem a jejich motory jsou v mnohem lepší kondici než ty,které jsou plněny těmi super oleji? Takže za mě,ať si strčí tu jejich slavnou ekologii v této podobě do řiti.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
lefort: Ano, velkoobjemový benzínový víceválec mazaný vazelínou osobně považuju za vrchol a to bez jakékoli nadsázky a je mi úplně jedno, jestli někomu připadám zkostnatělý...
Jinak ale trochu nerozumím jazyku tvého kmene, příteli - na straně jedné tvrdíš to, s čím jsem se výše ztotožnil, zatímco na straně druhé pláčeš, že
Jinak ale trochu nerozumím jazyku tvého kmene, příteli - na straně jedné tvrdíš to, s čím jsem se výše ztotožnil, zatímco na straně druhé pláčeš, že
a pak mi z toho vychází, že tvá automobilová duše je taky zkostnatělá a velkoobjemový benzíňák by ti udělal radost...lefort píše:...Dnes bohužel, díky nesmyslné legislativě a byrokracii EU jsou výrobci nuceni jít cestou přeplňování, zmenšování objemu, odlehčování, řidším olejům atd...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Hoši mě taky ekologie nevadí. Jen bych rád olej co nejlíp chrání motor..Tod vše. Víceméně jsem se tady vždycky dočetl, že oleje s Api od SL už podlehájí víc ekologii. SL málo, SM dost. A neříkejte mě, že to nemá vliv na zhoršení nějakých vlastností. Api SN je aditivovaná už jinak, tam to tolik nevadí. A u 10w40, které chci koupit stejně api SH, SJ nenajdu. Tak to je buřt. Normy jsem našel SH na můj motor, ale už je nenajdu. Tak nebudu vymýšlet api SN. Bohatě SL.
Jinak s nových motorů by se mě líbila octavia 1.4 tsi 103kw, s nějakým normálním olejem
Jinak s nových motorů by se mě líbila octavia 1.4 tsi 103kw, s nějakým normálním olejem
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Colommbo: ano, taková je doba a beru to jako nutné zlo. Měl jsem na mysli, že někteří výrobci se s těmito nesmyslnými požadavky dobře vypořádali a některé nové motory jsou opravdu povedené a není třeba jimi opovrhovat...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Teraz úplne vážne: nepamätám sa. Aké to bolo, aký to bol olej?lengy60 píše:e1H:Poslouchej kolego,Ty už si nepamatuješ jak jsme konkrétně u mého auta řešili "blahodárné" účinky předepsaného eko oleje na motory? Včetně toho,kde zcela jasně uvádím, že po vylití této omaštěné vodičky vydávající se za olej a použití normálního oleje mi spotřeba paliva klesla?
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
No přeci Total INEO ECS 5W-30 http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... 15-30.htmle1H píše:Teraz úplne vážne: nepamätám sa. Aké to bolo, aký to bol olej?lengy60 píše:e1H:Poslouchej kolego,Ty už si nepamatuješ jak jsme konkrétně u mého auta řešili "blahodárné" účinky předepsaného eko oleje na motory? Včetně toho,kde zcela jasně uvádím, že po vylití této omaštěné vodičky vydávající se za olej a použití normálního oleje mi spotřeba paliva klesla?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
e1h: Pod rouškou pozitivního přístupu k životnímu prostředí si automobilky zvyšují příjmy za servis vozidel. Že s nimi tu hru hraješ je Tvá svobodná volba. Trend je jasný a potupně se vrátíme do časů, kdy motor na škodovce vydržel 100tKm do GO (když se potkávala TSI, tak ani to...). Pár výjimek, které potvrzují pravidlo by se určitě našlo.
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Pokud jde o nižší emise, tak gut API SM, SN a ACEA A1/B1/A5/B5 a C"něco"....
Pokud jde o dobré mazání, tak gut API SH, SJ, SL, SN a ACEA A3/B3 nebo C3-10 (a nejnověji už i 12)
Ale prim hraje vždy včasná výměna
Pokud jde o dobré mazání, tak gut API SH, SJ, SL, SN a ACEA A3/B3 nebo C3-10 (a nejnověji už i 12)
Ale prim hraje vždy včasná výměna
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Pitris, na základe čoho tvrdíš, že SM nemaže rovnako dobre, alebo lepšie ako SL?
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Ani ne tak dobře, jako ne tak dlouho. Ale fakt se mi nechce to tu psát už poněkolikáté znovu....
API SJ uvedena v 1996, SL v 2001, SM v 2004 (zhruba jako ACEA C"něco") a SN v 2010 (jako ACEA C"něco"-10)
API SJ uvedena v 1996, SL v 2001, SM v 2004 (zhruba jako ACEA C"něco") a SN v 2010 (jako ACEA C"něco"-10)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Nechápem. Aký je súvis medzi API a ACEA výkonnostnými triedami?
Pokiaľ ja viem, primárne sa používajú na rozličných kontinentoch a nemajú žiadnu priamu súvislosť.
Pokiaľ ja viem, primárne sa používajú na rozličných kontinentoch a nemajú žiadnu priamu súvislosť.
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Oboje jsou výkonostní normy olejů. A souvislost tam je, protože ty oleje jsou aditivované takovými aditivy, které jsou v té které době k dispozici. Ale asi toho necháme, protože je to zbytečné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Tak jsem si jel vyzvednout osvědčený Olej Valvoline Durablend 10w40, k nám do Pv centrály Valvoline a bohužel jsem ho nevzal. Zmršit co se dá. Najednou tam na mě koukalo api SM. Starý dobrý byl SL. A podle amerických stránek je už api SN. Já narazil na tu střední, bohužel nejhorší variantu. Zkusím sehnat starší verzi SL. Snad ji mají v peroil. Když ne, tak Sunoco Marathon 10w40
Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40
Je fakt, že když není API SN, tak než SM raději SL.... On už nový Valvoline API SN být může, ale ještě (a asi dlouho) se budou doprodávat "starší zásoby". Sunoco Marathon je dobrý olej (a hlavně pro již více jetější motory), jen je potřeba počítat s tím, že má TBN "jen" 7mg KOH/g. Ale při té ceně se dá měnit o něco dřív.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF