nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

Ta poslední věta je ta podstata, kterou zde obchvatem a složitě vysvětluji v souvislosti s možným utrpením pro motor. A od toho se pak odvíjí , co za olej. Když to vemu z druhé stránky a použiji zde nadnesené argumenty, že to tahne v pohodě od 2000 ot. tak si dovedu představit tlak oleje v těchto otáčkách, který by měl dělat polštář v šálcích a k tomu ještě použitou nějakou řídkou omaštěnou vodu. Nějak mě to mechanicky nesedí. :cry:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Říkej mi Turbo. :mrgreen:
lengy60 píše:....při těch 25.000 ot/min by ten motor vyletěl z auta i s převodovkou. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Počúvaj Ty Turbo :mrgreen: Z auta asi hej, ale Honda NR750 "běžela" 2 hodiny na brzdě při 32.000 ot/min :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Je úplne jedno či autmosféra alebo turbo, jednoducho 1/2 a 3/4 max. otáčok je blbosť. Koľko by potom mal niekto točiť s motorom od Hondy? 3500-4000 na okreskách?
Ideální cestovní otáčky pro dobrej benziňák když se chceš povozit. A když to přišlápneš k 6-ti :?: > :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

Pitris: Ty otáčky u té Hondy NR750 asi nelze použít jako běžné provozní otáčky,že ne? :D No u mého stroje je uváděn nejvyšší výkon v 6400 ot/min,nicméně bych z toho při použití možná vyrobil vznášedlo. :mrgreen: Teď jsem si vzpomněl,že když jsem kdysi dávno instaloval do mé Škody 105 L bezdotykové zapalování,tak si také bez problémů sáhla k 9000 ot/min. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Pitris: Ty otáčky u té Hondy NR750 asi nelze použít jako běžné provozní otáčky....
Ne, to určitě ne. Běžně točila do 14-ti, upravená na závody 16. Ale obyčejná nebyla. Cena v roce 1990 - 98.000 marek / západoněmeckých :mrgreen: Kolikpak tam v té době stál Ford Escort nebo Sierra :?:
lengy60 píše:....u mého stroje je uváděn nejvyšší výkon v 6400 ot/min,nicméně bych z toho při použití možná vyrobil vznášedlo. :mrgreen:
Jo, nad těch 6.000 otáček je to hukot :wink: :twisted: A na motce nad 10.000 taky :wink: :twisted: - ale to už off topic.
lengy60 píše:....že když jsem kdysi dávno instaloval do mé Škody 105 L bezdotykové zapalování,tak si také bez problémů sáhla k 9000 ot/min. :wink:
Slyšel jsem že ten motor se uměl i takto roztočit, ale bohužel jsem nikdy neměl možnost být u toho. :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

U té 105 jsem to zkoušel jen na sucho,ale i tak chodila jako drak. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

To jako bez oleje :?: :shock: :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

Tím na sucho myšleno na místě,bez zařazené rychlosti. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pedro »

Tak to je pekna blbost. Nepustil by to rozdelovac v zakl.nastaveni zavazi,rozvod ohv
se spicatou vackou a uz ne vubec pruziny vent. Nevim na cem si to meril,vybava gl sic mela budik,do 8mi,ale pri prudkem pridani plynu rucicka vyletela hodne nahoru,ano,ale setrvacnosti. Pokud bys to drzel nekolik sekund,coz by ti srdce a pudy sebezachovy asi nedaly,spadla by nize. Pokud by nevyletely napr.zaslepky oil kanalu.
Jediny RVHP motor,ktery to dal v seriovce,byl lic.Vaz 03 s obsahem 1452ccm. Ten i na dvojku dokazal skoro 7500. Mereno i externim budikem.
A bez nejakych modernich podpurnych slozitych kokotin. Teda mozna i jine agregaty,nam se to s jinymi dostupnymi nepovedlo. Nekomu mozna jo.
Naposledy upravil(a) Pedro dne ned pro 07, 2014 8:34, celkem upraveno 2 x.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Hombre »

Do 8000ot. to mohlo touto úpravou, ale nad již musí být i tvrdší pružiny ventilů, jinak se to potká. Tak těch 9000 bez následků těžko.
Tyto motory do rally byly nastaveny do 6000 ot , na okruhy těch 8000 ot. ale vše na 15W-40 :?
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od lengy60 »

PePe: Proč hned blbost? :roll: Z rozdělovače zůstal v podstatě obal s palcem,svíčky a kabely byly jiné,protože to dávalo větší napětí.Otáčkoměr byl digitální odněkud z NSR a taky jsem nepsal,že jsem to držel v těch otáčkách dlouhodobě nebo vytáčel motor do těchto otáček při jízdě. :lol: Jinak VAZ 2103 jsem sedlal na vojně,takže vím co umí. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pedro »

Obal s palcem?
Tzn.,že ta nějaká atypická elektronika dokázala poznat zatížení,tah motoru? Zajímavé,neznám nic z té doby. Furt se je co učit. Nicméně Skoda,OHV v serii by to stejně nedal. Pružina to prostě nestíhá,nehledě že s touto pružinou špičatá vačka s krátkym otevřenim,přesahem,.... :roll:
To bude mát admin co mazat.
No je neděle,tak nám to snad odpustí.
Stejně dopiju kafe a půjdu spát. Vstávat když nemusim v 8h, :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

PePe píše:To bude mát admin co mazat.
No je neděle,tak nám to snad odpustí....
No co už. V tomto vlákně to odjelo od Fordů někam pryč už tolikrát, že je to asi už jedno vo čom :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
otass

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od otass »

Abych se zeptal konkrétně, doporučené normy u mého motoru jsou:
Ford Formula E SAE 5W-30
WSS-M2C913-A SAE 5W-30
ACEA A1 / B1 SAE 5W-30
ACEA A3 / B3 SAE 5W-30
ACEA A1 / B1 SAE 5W-40
ACEA A1 / B1 SAE 10W-40

Doteď jsem používal normu WSS-M2C913-D (dříve C) 5W-30. Chtěl bych dát příští výměnu: http://www.oleje.cz/p/mobil-1-new-life-0w-40-1-l--2591
A zajímá mě, jestli:
1) můžu tuto specifikaci vůbec použít?
2) vliv na rozvodový řetěz bude pozitvní, negativní, nebo je to jedno?
3) zvýší se spotřeba?
4) existuje lepší volba? (jezdím denně 70km většinu trasy po dálnici, jinak jezdím město)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Příspěvek od Pitris »

Předně - v Evropě nejsou ACEA A1/B1 SAE 5w40 a ACEA A1/B1 SAE 10w40, takže v těchto SAE A3/B3.
A když uvažuješ o Mobilu1 0w40, tož předpokládám, že nemáš u motoru filtr pevných částic. Takže:
1) 0w40 se použít dá; výhody se ale projeví nejvíc při častých mrazivých startech a popojížďkách
2) rozvoďák bývá mazaný rozstřikem - při studených startech bude olej "řidší" - rozstříknutelnější
3) oproti 5w30 se spotřeba paliva může nepatrně zvýšit - a může se (taky) nepatrně snížit spotřeba oleje
4) Mobil1 0w40 patří mezi TOP oleje, ale dá se dobře (na Tvoje jízdní podmínky) použít i SAE 5W40 -
- v kvalitě toho Mobilu1 třeba Millers EE nebo NT, Motul X-CESS nebo 300V, dále např. Liqui Moly, nebo ve standardní kvalitě další renomované značky. Ale důležitá je i výměna - u Tebe tak 15tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět