Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník2

Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník2 »

Hombre píše:NEJVĚTŠÍM KURVÍTKEM nejsou výmysly pověšené na motoru ale je záměrně předepsaný olej tekutosti vody a s přívlastkem long .........
Slovo do pranice, ale mně by to fakt zajímalo. Už jste se někdo OSOBNĚ setkal s takovým odbouraným motorem?
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Hombre »

V nedávné době, kdy jsem byl dost aktivní na fordích forech, tak to bylo co druhé auto. Problém je ten, že každý si svou káru na lehkoběžný olej pochvaluje, jak to šlape a olej nežere. Najednou klid a již nikdo se nepřizná, že nedal na mé rady a svou káru - "olejničku" zavčas poslal do světa. Minimálně 5 let jsem bojoval s větrnýma mlýny ohledně oleje A1/B1 versus A3/B3. A ten seznam nevěřících by byl dosti obsáhlý, někteří na to došli na dovolené v Chorvatsku, kdy jim naložené auto ztrácelo výkon.Zastavil na benzince a za půl hodiny v pohodě . Každý to přisuzoval ztrácením výkonu přejezdem vyšších nadmořských výšek, ale kulové, olej to neumazal. U jednoho jsem osobně byl/Focus 1,6/ v Řecku naložený při přejezdu Olympu. V první dědině vyměnil za 5W-40 a byl klid zbytek dovolené...

PS: ten lehkoběžný olej je tam stejně pro nižší emise a mazání je až na druhém místě.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

Ono to kolikrát není jen o "řídkém" oleji, ale o i výrobcem motoru špatně specifikovanou normou, bo třeba u motoru HTP od VW je předpis 502.00 ale už není zmíněna SAE. A u nich přeskočených rozvodů s 10w40 v zimě při startu či "upečení" kroužků s 5w30 na dálnici je docela dost. Stejně tak jejich motory Twincharger - předepsáno VW504 a.... vydřené ložiska na klice nebo turbo v háji po 60-ti tkm....
A já osobně jsem byl svědkem při cestě do HR na dálničním parkovišti, že přijel Ford S-max ale znělo to jako pojízdné železářství. Náhodou zastavil vedle a až to ztichlo a trošku schládlo, dolil tam pán - byl to maďar - olej Ford Formula.

Krom toho proč ? ! asi se do sportovních motorů nebo do motocyklů dávají oleje s normální HTHS viskozitou ?

A ruku v ruce s tím jdou nesmyslně dlouhé intervaly výměn. A je celkem zarážející, jak autočasopisy u nových aut vychvalují "LL" servisní intervaly, ale potom po několika letech v rubrice Autobazar důrazně doporučí ty intervaly zkrátit.... Jako třeba časopis AUTO 7 č. 22/13 - že častou a drahou závadou u aut do nichž se montuje motor 1.3 CDTi od Fiatu jsou dlouhé servisní intervaly podepsané pod (ne)kvalitu oleje, který zanesen karbonem ničí ložiska turba a "brousí" válce. Dál třeba časopis Svět motorů 3/2016 a v "bazaru" Mercedes-Benz CLC a doporučení měnit olej už po 15-ti a ne až po 25-tkm. A ještě třeba Autohit 16/2012 a Renault Clio II 2.0 16V - podle výrobce olej po 20-ti tkm/po 2letech a.... selhávající zakarbonovaný variátor proměnného časování a všeobecně u jejich 1.5 dCi karbonem zanášející se EGR.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
johnyM128

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od johnyM128 »

je to cz-sk klasika, z extrému do extrému... mám zákazníkov čo lejú do BMW X5 Uniol.. a zase takých čo chcú do felicie 5w-30...

chorvátsko - turbo svieti pomaly do červena tak je vyhriate - a povedzme si úprimne, prečo na pretekoch do vrchu nikto nejazdí na 5w-30? a prečo znesie 5w-50 viac fritovania? :D
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Hombre »

Máš pravdu předsedo, píšeme o hustotě oleje, je to tak vžitý porovnávání, ale všichni co o tom něco víme, máme na mysli rozdílnost mezi A3/B3 a A1/B1 potažmo A5/B5 :mrgreen: a jeho vlivy na motor pro relativně ušetřených ??? L paliva. :roll:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

Ono to tu někde bylo a je to extrém, ale není na škodu zas připomenout nesmyslnost "LL" výměn http://www.autoforum.cz/technika/tohle- ... nite-olej/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník22

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník22 »

Ale tohle není výsledek LL, ale debility majitele. :?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Jerry3 »

Když on je názor, že u motoru s vysokou spotřebou oleje stačí dolévat, netřeba měnit, hodně rozšířený.
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od svara@ »

Návštěvník2 píše:NEJVĚTŠÍM KURVÍTKEM nejsou výmysly pověšené na motoru ale je záměrně předepsaný olej tekutosti vody a s přívlastkem long .........

Slovo do pranice, ale mně by to fakt zajímalo. Už jste se někdo OSOBNĚ setkal s takovým odbouraným motorem?
V mém okolí se několik odbouraných motorů vyskytlo. Známí automechanik jich viděl mnohem víc.
Ty motory nebyly odbourané nesprávným olejem. Vždy hrál roli lidský faktor, zanedbání údržby.
Není to oleji s přívlastkem longlife, ani olejem se sníženou HTHS. Důležitější než viskozita, jsou pro
dostatečné mazání motoru použitá aditiva. Suché, či tzv. elastohydrodynamické (EHD) tření nastává
v motoru s olejem 0W/20, jako s 10W/40. Zadření, či nadměrnému opotřebení brání právě aditiva.
Žádný motorový olej se dnes bez kvalitních mazacích a protioděrových aditiv neobejde. Nové
motory ať Japonské, Americké, i evropské jsou běžně již od výrobce plněny oleji 0W/20.
HTHS 2,6 - 2,9. Než se tyto oleje do motorů dostaly, prošly dlouhodobými, náročnými testy.
Jenom odborníci, kteří se tímto zabývají, ví jak, který olej maže. Vybírat mezi oleji 5w/30,
nebo 5w/40, nemá smysl. Více AUTOEXPERT 03. 2015. Téma č. 18. Mazivářská poradna.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

AUTOEXPERT 03. 2015. Téma č. 18. Mazivářská poradna. píše:....Zadření, či nadměrnému opotřebení brání právě aditiva....
Ano, to nikdo nerozporuje. Ani to, že oleje 0w20 v některých motorech být mohou. Jenomže jestli vlivem výkonnové nebo teplotní zátěže olej zřídne natolik že se mezi mazanými součástmi motoru neudrží a vytlačí se mimo nejexponovanější místa, tak tam teplota místně stoupne ještě víc, vůle se ještě víc zmenší, teplota stoupne ještě víc....atd. A je na průser zaděláno bo když tam nebude olej, nebudou tam ani ty aditiva. A nemusí se to hned "hryznout", ale ten motor si to setsakramentsky zapamatuje :(
A využívání olejů a intervalů "longlife" na maximum teda na životnost motorů vliv má - a to podstatný. Negativní. O tom bylo napsáno dost a nespočetněkrát to bylo dokázáno.... Ale ať si každý lije co chce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od rousini »

Děkuji kazateli, žes vyvrátil kacířskou myšlenku. Má víra v Písmo se zachvěla...

Druhák si myslím, že aditiva jsou něco jako pěna na pivu. Jednou spadne...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od svara@ »

Pitris píše: A nemusí se to hned "hryznout", ale ten motor si to setsakramentsky zapamatuje
Ano, ale to se může stát i s olejem 10W/40. Oleje 0W/20, nejsou jenom "ecokurvítka". Tyto motorové
oleje s novou aditivací, dokáží zabránit destruktivním samozápalům od žhnoucího karbonového povlaku
na pístech u přímovstřikových motorů. Hrozí rozštípání pístů. Má jej na svědomí zřejmě vápník obsažený v detergentních přísadách. Je dost pravděpodobné, že tyto nové motorové oleje už mají aditiva, která dokáží samozápalům zabránit. Nejde o to co dávám do motoru já. I tyto motorové oleje jsou pečlivě vyvíjeny a testovány pro co nejdelší a pokud možno bezproblémový provoz. A potom už je to na samotném uživateli, motoristovi, jak s danou technikou dokáže naložit. O tom už jsme psali pod
jiným tématem. Hodně, dnešních řidičů "motoristů", vůbec nemá potuchy, jak spalovací motor pracuje. :(
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pedro »

Je li motor primarne postaven, materialem, vulemi, systemem mazani a kompletnim olej.hospodarstvim s přihlédnutím k predpokladanemu uziti, k jemuz byl postaven, lze za urcitych podminek, mazat 0-20,0-30 ap.,
Tyto oleje ovsem svym slozenim, kdy jsou nadupane aditivy, aby to mazalo, chladilo, nerezlo...., vydrzi v kondici kratsi dobu. Kdyz se k tomu pripocte snizovani,, masa,, bloku, klik, pistu, vacek, setrvaku...., nelze si blahove myslet, ze chemie vochcije fyziku.
To, ze v nekterem odvetvi motorsportu se chemicky mastna voda pouziva, ma sve opodstatneni.
Dnes je pro valnou cast kupujicich zajimava vybava vozu, vychytavky, multimedia ap., je pro uzivatele samozřejmě,, moderni,, i to, ze se svym uzasnym novym vozem, pokud se mu neco nevysraka, jet do servisu na vymenu oleje az po 20000 i vice km. Ne jako soused, s 10 a vice let starym vozidlem, ktery nema ani multifunkcni dispej, jen vobycejny radio s CD.
Edit- je vcelku logicke, ze pokud vyrobce pozaduje, 0-20, 0-30, a krute nizkou HTHS, bude motor fungovat i na 5-30 s prumernou HTHS. Lepe, bude li zatezovan a majiteli aspon trochu na tom bude zalezet.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Jerry3 »

Pedro píše:...Lepe, bude li zatezovan a majiteli aspon trochu na tom bude zalezet.
Majiteli dnes záleží hlavně na spotřebě. A tu si logicky spojuje s "rádcem řazení". Resp. když v praxi nedosahuje výrobcem deklarované spotřeby a ve značkovém servisu se zeptá, čím to je, dostane se mu odpovědi, že jeho špatným řazením. Ovšem držet se "rádce" znamená kurvit si motor, resp. celý hnací řetězec.

P.S.: Asi proto jezdím běžně o dva kvalty níž, než na jaké bych se dostal, kdybych respektoval "rádce". :twisted:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od kornel »

Jerry3 píše: P.S.: Asi proto jezdím běžně o dva kvalty níž, než na jaké bych se dostal, kdybych respektoval "rádce". :twisted:
..rovnako :lol: .. a nepotrebujem žiadne pokusy s vápnikom v omastenej chcanke na to, aby mi motor nepracoval v pásme detonácií a aj po 180tis. km bol (turbo priamovstrek) v plnej kondícii.
Odpovědět