Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Moderátor: Colommbo
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Vyšel "zajímavý článek" od p. Vaculíka na téma olejů 0W20, zdroj auto.cz
http://www.auto.cz/motorove-oleje-0w-20 ... pne-111485
http://www.auto.cz/motorove-oleje-0w-20 ... pne-111485
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Volná interpretace: jestliže VAG svého času vyráběl motory, pro které bylo třeba vyvinout speciální oleje, tak dnes se to otočilo - vyvíjejí se motory pro speciální oleje.
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Aneb - je olejářské lobby postaveno nad lobby automobilovým?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
To bych neřekl. Spíše to beru jako výraz zoufalství pod tlakem lobby zelených.
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Nevím, jaké jsou ty oleje 5W/20. Jak moc budou motorům chutnat. Já jezdím na 5W/30,
moji synové na 5W40 a žádný rozdíl nepozoruji. A najedu zrovna tak kilometrů jako oni.
A že jsou nová aditiva výkonnější, To je snad nezpochybnitelné.
moji synové na 5W40 a žádný rozdíl nepozoruji. A najedu zrovna tak kilometrů jako oni.
A že jsou nová aditiva výkonnější, To je snad nezpochybnitelné.
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
pochybujem o tom ze nove aditiva su lepsie ako tie pri API SL
spolahlivy motor nepotrebuje ziadne novodobe srackoidne aditiva a spolahlivo funguje aj na tych starych osvedcenych
spolahlivy motor nepotrebuje ziadne novodobe srackoidne aditiva a spolahlivo funguje aj na tych starych osvedcenych
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Mně tam zaujalo to, co píšou ohledně ochrany pístů. Poslední dobou se totiž vrtám ve Focusech ST, které s tím mají poměrně velký problémy a paradoxně zejména u lidí, kteří se o auto "starají", lidem typu sednu a jezdím, se problémy vyhýbají (zdroj: neměcká a US fóra).
Přemýšlím, jestli nakoncec to využívání kvalitnějších olejů, bez snížené viskozity, nemůže být částečně i příčinou těhle problémů
Přemýšlím, jestli nakoncec to využívání kvalitnějších olejů, bez snížené viskozity, nemůže být částečně i příčinou těhle problémů
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
tam je ale problém jinde - starají se, ale taky to „nehuntujou“, takže jezdí dost času jako s ropákem v nízkých otáčkách
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Ještě jeden a poslední vstup do tohoto vlákna.
ad1)
ad1)
ad2) Snad se Shi nebude zlobit že jsem použil CTRL-C a CTRL-VPitris píše:Já netvrdím, že by se tam kde jsou tyto oleje povoleny neměly používat v žádném případě - při krátkých jízdách to může mít opodstatnění, ale při delších jízdách a při zatížení jsou vhodnější viskozity než 0w20.... A to co škodí motoru nejvíc je moc "zřídlý" olej, dlouhé výměnné intervaly a podtáčení....
Shi píše:Po přechodu z 0w-20 acea A5 na 0w-30 ACEA A3 je motor tichý hned po nastartování, zatímco s původním olejem ztichnul až po zahřátí.
Dále pak při venkovních teplotách blížících se 40 stupňům Celsia a jízdě s delšími úseky s plynem poblíž podlahy bylo s olejem 0w-20 slyšet, že motor není úplně šťastný, ale začalo se to projevovat až když měl olej najeto cca 6000 km. Při poklesu teplot pod 20 stupňů Celsia jsem však už tento jev nepozoroval ani náznakem. S kvalitním (PAO+ester) olejem 0w-30 A3 jsem nikdy nic podobného nikdy nepozoroval a to jsem na něj jezdil v Německu s plynem na podlaze (motor i auto prakticky stejné, tedy srovnávám srovnatelné).
Takže 0w-20 skutečně nepatří do auta, kterému se při letních teplotách šlape na krk (aneb Jerry a Pitris měli pravdu, na venkovní teplotě záleží víc, než jsem si myslel ).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
No sláva. A potom se nedivme, že jezdí tolik dieselů s vykuchaným filtrem pevných částic.bjukemen píše:pochybujem o tom ze nove aditiva su lepsie ako tie pri API SL
spolahlivy motor nepotrebuje ziadne novodobe srackoidne aditiva a spolahlivo funguje aj na tych starych osvedcenych
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Zlobit se určitě nebudu.Pitris píše:ad2) Snad se Shi nebude zlobit
API SL přišlo v roce 2004. Pokud by v aditivech za 15 let nenastal pokrok, tak by tribologie byla jedinou oblastí techniky, která se za 15 let nepohnula kupředu.bjukemen píše:pochybujem o tom ze nove aditiva su lepsie ako tie pri API SL
Já bych to viděl spíš v tom, že někdo si ST koupí kvůli designu a jezdí s tím jako s hezkou nákupní taškou. Jiný si ho koupí kvůli podvozku a motoru, stará se o něj, ale jezdí s ním jako s "ST" a ne jako s nákupní taškou a to auto se pak díky konstrukční vadě "sere" a je skoro jedno co tam kdo lije.majklgo píše:mají poměrně velký problémy a paradoxně zejména u lidí, kteří se o auto "starají", lidem typu sednu a jezdím, se problémy vyhýbají (zdroj: neměcká a US fóra).
Přemýšlím, jestli nakoncec to využívání kvalitnějších olejů, bez snížené viskozity, nemůže být částečně i příčinou těhle problémů
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
změna ano, pokrok nevím...
To že něco fungovalo a látka byla utlačena do pozadí, musela ji nahradit jiná = to není pokrok.
Měli jsme tištěné spoje fungující 40 let, teď máme bezolovnaté a jsme rádi za studeňáky až po záruce.
další třeba RoHs, suřík...
Laky na autech 60µm u mazdy, to je taky pokrok https://www.youtube.com/watch?v=R7mSQSiRzEo
modern car technology
To že něco fungovalo a látka byla utlačena do pozadí, musela ji nahradit jiná = to není pokrok.
Měli jsme tištěné spoje fungující 40 let, teď máme bezolovnaté a jsme rádi za studeňáky až po záruce.
další třeba RoHs, suřík...
Laky na autech 60µm u mazdy, to je taky pokrok https://www.youtube.com/watch?v=R7mSQSiRzEo
modern car technology
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Aditiva lepší jsou. To, jestli 0w-16 s moderními aditivy je lepší, než 0w-30 API SL je úplně jiná otázka. Ale 0w-30 s moderními aditivy může být o dost lepší, než 5w-30 s aditivačním balíčkem, který odpovídá roku 2005.
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
Shi píše:Ale 0w-30 s moderními aditivy může být o dost lepší, než 5w-30 s aditivačním balíčkem, který odpovídá roku 2005.
Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor
nejako som nepochopil co tym chcel basnik povedat,o nafte nebola recsvara@ píše:No sláva. A potom se nedivme, že jezdí tolik dieselů s vykuchaným filtrem pevných částic.bjukemen píše:pochybujem o tom ze nove aditiva su lepsie ako tie pri API SL
spolahlivy motor nepotrebuje ziadne novodobe srackoidne aditiva a spolahlivo funguje aj na tych starych osvedcenych
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw