Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Jurawood »

svara@ píše: Hodně, dnešních řidičů "motoristů", vůbec nemá potuchy, jak spalovací motor
pracuje. :(
Bohužel spalovací motod DNES pracuje úplně stejně jako motor před 60 lety.
Máme tu BT, EGR, DPF, ale jinak jsme udělali jaký posun? Ve spotřebě? Bylo to 8 litrů, teď jsme rádi za 7.

Motorky, když vezmu gsx-r v roce 2005, 180 koní ještě méně než koní měla hmotnost.
Kde jsme po 13 letech vývoje? 2 výfuky s dvojitými katy EURO 5, hmotnost slona, výkon stejný, až poslední 2 roky se trochu naštěstí o pár procent pohnul. Ale natentované elektroniky přibilo.
Nebýt mobilů a levného rozvoje mikrokontrolerů úplně do všeho, ani tady by jsme se nepohli místa.

S těmi lidmi máš pravdu, lidi jsou dnes hloupější než tenkrát.
Právě proto si lijí do motou lehkoběžné oleje. :lol: A ještě za to jsou schopni připlácet.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Libor »

AD RÁDCE PŘEVODOVÉHO STUPNĚ
Minulý tyden jsem se s šéfem z práce bavil o tom, jak je spokojený se svým novým QASHQAIem. Vyměnil ho před měsícem za OCT II 1.6MPI s LPG. "Libore, je to super, až na spotřebu paliva, ale už jsem tomu přišel na kloub" Chlapi, podotýkám, že jsem mu dal v kopii članek o správném zajetí motoru, který vyšel v SM, a který jsme tu snad vloni zmiňovali.
A šefik pokračoval. "Přečetl jsem si totiž článek od šéfa motorářů Škody, že nové motory se už nemusi točit-udržovat nad 2.000 ot./min, ale stačí se držet nad 1.300 ot./min. No, však i ten rádce řazení mi to doporučuje. Mám 1.2 DIG-T motor a ten bude snad podobný tomu TSI, tak nebude problém, když to tvrdí odborník na motory. No a když budu jezdit podle rádce, asi se dostanu níž, než současných 7.5 litru".
Co vám budu vykládat. Zkoušel jsem ho přesvědčit, marně. Jediné, kde mi dal lehce za pravdu, byl vznik-úsady nahromaděného karbonu. Trošku sice polemizoval s tím, že dává všespásný VIF. Takže to teď prý občas vytočí. Jakou sílu mají dnes i "včera" masmédia jsme se už dozvěděli nesčetněkrát :-(
Ten článek už tu zřejmě "šel", ale i tak jsem ho vyhledal.

https://auto.idnes.cz/moderni-motor-vyd ... tomoto_fdv
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

Ale ano. Ať si každý dělá co chce, a jak chce :roll:
A pak se tu za tři-čtyři roky objeví dotaz PROČ mu to žere olej, blbě jede a má vysokou spotřebu paliva :?: Vždyť přece dělal jen to a tak, jak mu to radil výrobce auta :roll:
A jestli si někdo myslí že výrobci motoru (potažmo celého auta) jde o to aby to vydrželo hodně dlouho, tak je na omylu. Ti inženýři ve vývoji mají bohužel práci jinou. Aby to splnilo nesmyslné emise, tak je potřeba "rádce" řazení, podtáčet motor, přímý vstřik - jenže to ale způsobuje usazeniny, místo oleje omaštěná voda s výměnou minimálně po 20-ti tkm a aby to vydrželo aspoň přes záruku....
Ale ano. Ať si tam každý lije co chce a jezdí třeba na volnoběh. Jeho věc :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Libor »

Je to marný, je to marný, je to marný...
S tím olejem si trefil hřebík na palici. Nissan doporučuje výměnu tuším po 20.000 km, což "prý" stačí. Člověk chce dobře poradit a pak se někomu do ruky dostane článek takového ďábla" a .... Škoda slov.
Navíc ten dokument je dost staršího data a za tu dobu TFSI nasbíralo docela dost průserů s karbonem.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

Libor píše:....za tu dobu TFSI nasbíralo docela dost průserů s karbonem.
Ano, protože
Pitris píše:...."rádce" řazení, podtáčet motor, přímý vstřik - jenže to ale způsobuje usazeniny....
svara@ píše:....Oleje 0W/20, nejsou jenom "ecokurvítka". Tyto motorové
oleje s novou aditivací, dokáží zabránit destruktivním samozápalům od žhnoucího karbonového povlaku
na pístech u přímovstřikových motorů....
Fajn. Napřed vymyslíme něco co jako funguje a když zjistíme že to tak super není tak to budeme napravovat ekoolejem bránícím samozápalům. Super.... A jak dlouho to ta "vodička" vydrží :?: :roll:
A jen tak mimochodem zavinutej šváro☺jakej že Ty máš v motoru olej :?: Nepsal si že Mobil1 ESP Formula 5w30 s normální HTHS :?:

A navíc, podle tohoto co si tu napsal....
svara@ píše:tyto motorové oleje jsou pečlivě vyvíjeny a testovány pro co nejdelší a pokud možno bezproblémový provoz....
tak bych předpokládal že ty stejné testy prováděl i výrobce motorů. Jenže testy a reálný provoz je trošku (hodně) rozdíl. Ty motory při testech nebyly zakarbonované, nepřehříval se tam olej....
V reálu a postupem času ale ANO :shock:

Já netvrdím, že by se tam kde jsou tyto oleje povoleny neměly používat v žádném případě - při krátkých jízdách to může mít opodstatnění, ale při delších jízdách a při zatížení jsou vhodnější viskozity než 0w20.... A to co škodí motoru nejvíc je moc "zřídlý" olej, dlouhé výměnné intervaly a podtáčení.
A déledoběji by benziňák neměl pracovat pod 18-ti sty a nafťák pod 15-ti sty otáčkami za minutu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Hombre »

U těchto motorů je nutné mít na otáčkoměru 3000 a více otáček, jinak je otázkou času, že se něco v motoru zbortí. Vysvětluje to manikovi a těch je většina, že to nejsou motory na spotřebu, jak jim to bylo prezentováno, že již od 1500 otáček má jeho oturbovaná Babeta zátah jak atmosférový dvoulitr. Pak tak jezdí a motor se dovede odměnit i v padesáti tisících.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od svara@ »

No, když to tak nějak shrnu. Ani olej 10W/40 bez aditivace toho moc neumaže, ani neuchladí.
Čím hustější olej, tím větší odpor, větší tepelné zatížení. :?
Příliš řídký olej, nízký odpor, tenký olejový film, může nastat suché tření, častěji než s hustým
olejem. :?
Dnes používané oleje. Nová generace aditivace. Optimální viskozita v co největším teplotním
rozpětí. Tenký, ale pevný olejový film. Udržet i za vysokých teplot, (první pístní kroužek)
i za vysokých tlaků, (ventilová skupina), elastohydrodynamické (EHD) tření. Dostatečná i když
mikro vrstvička oleje, minimální koeficient tření. :wink: To lze jen s kvalitní aditivací, bez níž je
i 10W/40 bezvýznamná mastná hmota :(
Můj názor: Důležitější než viskozita, je aditivace. Dokud sám osobně neuvidím zničený
motor, PROKAZATELNĚ A JEDINĚ vinou doporučeného, (předepsaného), motorového
oleje dle firemní normy daného motoru, nemám důvod tento názor měnit.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Libor »

V Autobildu, nebo něčem podobném, vyšel před časem článek (za Boha jej teď nemohu najít), kde dělali rozborku po 100.000 km u auta Subaru Levorq. Ve válcích bylo místy vybroušeno honování. Čim to asi bylo? Po 100.000 km ...
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

svara@ píše:Dokud sám osobně neuvidím zničený
motor, PROKAZATELNĚ A JEDINĚ vinou doporučeného, (předepsaného), motorového
oleje dle firemní normy daného motoru, nemám důvod tento názor měnit.
Je to na minulé straně a buď seš rozumnej a bude Ti to stačit, nebo.... Motor Ti sem nosit nebudu :roll:
Pitris píše:Ono to kolikrát není jen o "řídkém" oleji, ale o i výrobcem motoru špatně specifikovanou normou, bo třeba u motoru HTP od VW je předpis 502.00 ale už není zmíněna SAE. A u nich přeskočených rozvodů s 10w40 v zimě při startu či "upečení" kroužků s 5w30 na dálnici je docela dost. Stejně tak jejich motory Twincharger - předepsáno VW504 a.... vydřené ložiska na klice nebo turbo v háji po 60-ti tkm....
A já osobně jsem byl svědkem při cestě do HR na dálničním parkovišti, že přijel Ford S-max ale znělo to jako pojízdné železářství. Náhodou zastavil vedle a až to ztichlo a trošku schládlo, dolil tam pán - byl to maďar - olej Ford Formula.

Krom toho proč ? ! asi se do sportovních motorů nebo do motocyklů dávají oleje s normální HTHS viskozitou ?

A ruku v ruce s tím jdou nesmyslně dlouhé intervaly výměn. A je celkem zarážející, jak autočasopisy u nových aut vychvalují "LL" servisní intervaly, ale potom po několika letech v rubrice Autobazar důrazně doporučí ty intervaly zkrátit.... Jako třeba časopis AUTO 7 č. 22/13 - že častou a drahou závadou u aut do nichž se montuje motor 1.3 CDTi od Fiatu jsou dlouhé servisní intervaly podepsané pod (ne)kvalitu oleje, který zanesen karbonem ničí ložiska turba a "brousí" válce. Dál třeba časopis Svět motorů 3/2016 a v "bazaru" Mercedes-Benz CLC a doporučení měnit olej už po 15-ti a ne až po 25-tkm. A ještě třeba Autohit 16/2012 a Renault Clio II 2.0 16V - podle výrobce olej po 20-ti tkm/po 2letech a.... selhávající zakarbonovaný variátor proměnného časování a všeobecně u jejich 1.5 dCi karbonem zanášející se EGR.
O tom Twinchargeru to psali ve Světě motorů a to je dost proVW časopis na to, aby si to vymysleli.... Víc Ti k tomu nemám co dodat :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Jurawood »

svara@ píše: Čím hustější olej, tím větší odpor, větší tepelné zatížení. :?
No když si uvědomím, že alespoň pro mého focusa dělá rozdíl mezi low a standard HTHS dělá méně než když rozsvítím potkávací světla... Myslím, že tak horké to s tím přehřívání kvůli hustšímu oleji nebude.
svara@ píše:Dokud sám osobně neuvidím zničený
motor, PROKAZATELNĚ A JEDINĚ vinou doporučeného, (předepsaného), motorového
oleje dle firemní normy daného motoru, nemám důvod tento názor měnit.
Dokud nám neukážeš jeden jediný příklad kdy A3 zničil motor speciálně vyrobený pro A1 asi názor nezměníme.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Jerry3 »

:wink: :lol:
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od svara@ »

Za chvíli jdu měnit olej, motorový, oběma mým synům. Jeden jako druhý dává 5W/40.
Jeden Total, druhý Shell. Já, jak víte 5w/30. Všichni tři dojedeme v pohodě do Prahy a zpět.
Ne myslím si, že by mezi tím byl velký rozdíl, co se týká opotřebení motoru. :wink:
I když pro mne, je ten 5W/40, horší břečka, než můj 5W/30. 8)
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od svara@ »

Jurawood píše:Dokud nám neukážeš jeden jediný příklad kdy A3 zničil motor speciálně vyrobený pro A1 asi názor nezměníme
Ale tady je právě podstatný rozdíl. Já oleje 5W/40 nezatracuji. Jenom říkám, že aditiva
v olejích, hrají velkou roli. A ty novější oleje mají novější aditiva, která dokážou víc
chránit motor.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

svara@ píše:....I když pro mne, je ten 5W/40, horší břečka, než můj 5W/30. 8)
Jasně. Čím řidší tím lepší :)
Čím víc pruhů, tím víc Adidas :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nízkoviskózní a "LL" oleje a vliv na motor

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:Čím víc pruhů, tím víc Adidas :)
Tohle si zaslouží opravu: ...tím víc Adidos! :P
Odpovědět