Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Moderátor: Colommbo
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Cena oleje je mi úplně jedno, je ho potřeba 3l. Spotřeba paliva už tuplem - je pravda že dřív se s tím dalo jet pod 4l na sto, ale spíš jsem asi zvlčel, nepřisuzoval bych to oleji.
Chci prostě, aby vydržel co nejdéle i s ohledem na rozvody a prostě celkově.
V manuálu Micry po faceliftu už je napsáno to samé co v tom původním o 0W20 akorát už to píšou o 5W30...
Poznámky jsou:
*2 Další informace najdete v "Doporučená hodnota SAE viskozity".
*3 NISSAN doporučuje originální esterový olej NISSAN - nejlepší volba pro optimální úsporu paliva.
P.S. Četl jsem na netu, že Toyota potvrdila, že 0W20 je pro naše podmínky nevhodný.
Chci prostě, aby vydržel co nejdéle i s ohledem na rozvody a prostě celkově.
V manuálu Micry po faceliftu už je napsáno to samé co v tom původním o 0W20 akorát už to píšou o 5W30...
Poznámky jsou:
*2 Další informace najdete v "Doporučená hodnota SAE viskozity".
*3 NISSAN doporučuje originální esterový olej NISSAN - nejlepší volba pro optimální úsporu paliva.
P.S. Četl jsem na netu, že Toyota potvrdila, že 0W20 je pro naše podmínky nevhodný.
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Pane boze chlapi ved trochu pouzivajte hlavu ako moze byt ta tabulka pravdiva ked vsetky SAE triedy podla nej mozno pouzit nad teploty 40°C Blbost jak voda v kosi. Tie oleje 0W20 tak max splnaju emisie ked auto vychadza z fabriky a max. by som ich pouzil na jazdenie len po meste a nie ked pouzivam auto univerzalne. HTHS viskozita 2,6 je ozaj len na nejaku smiesnu usporu paliva V preklade ked jazdis ako dedko po meste smelo do neho
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
A prečo by nemohol 0W-20 olej zvládnuť vyššie vonkajšie teploty? Ak je motor, resp. jeho chladenie dobre navrhnuté, tak nevidím v tom problém. Aj pri vonkajších 45°C môže mať motor A nižšiu prevádzkovú teplotu ako motor B napr. pri 20°C.
Je to "len" o konštrukcií, o chladení, resp. tepelnom hospodárstve daného motora.
Je to "len" o konštrukcií, o chladení, resp. tepelnom hospodárstve daného motora.
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Pokud se v návodu vůbec nezabývají viskozitou - že by byly povoleny jen některé, pak opravdu nevím, proč uvažovat zrovna jen ty nejnižší. Kde je psáno, že motoru (motorům) prospívá právě tohle? Já bych použil osvědčenou 5W-40 nebo i 10W-40.
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
V manuále od auta sa píše, že sa preferuje 0W-20. Dôvod, že prečo, tam nie je, ale je tam napísané "čierne na bielom", že ostatné viskozity použiť iba ak 0W-20 nie je k dispozícii.
Skôr je na zamyslenie, že prečo tam chcete dávať stále niečo iné, keď výrobca jasne píše čo by tam malo ísť. A na tomto fóre to tak je pri viacerých motoroch (napr. pravidelne u nafťákov so schválením VW 507.00).
Skôr je na zamyslenie, že prečo tam chcete dávať stále niečo iné, keď výrobca jasne píše čo by tam malo ísť. A na tomto fóre to tak je pri viacerých motoroch (napr. pravidelne u nafťákov so schválením VW 507.00).
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Já se vůbec nedivím 0w20 není olej pro běžné ježdění »otass píše:....V manuálu Micry po faceliftu už je napsáno to samé co v tom původním o 0W20 akorát už to píšou o 5W30....
» v našem klimatickém pásmu. 1.2l 59kW není nijak zvláštní motor - za mě 5w40 a když bys chtěl pro motor něco navíc, tak dávej esterový Motul, "full saps" Penrite anebo Millers s nanosložkou co 10 tkm.otass píše:....Četl jsem na netu, že Toyota potvrdila, že 0W20 je pro naše podmínky nevhodný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Nie je tam písané že keď neni dostupný tento olej mozes použiť SAE podľa vonkajších teplot? Tj môže tam ist kludne aj 10W50 podľa tabulky. Co ma prevádzková teplota spolocne s moznostou viac zatazit motor? Tu hlida chladiaci systém a nie olej. Práve že olej musí vydržať ak príde vyššie zaťaženie motora a to dam ruku do ohna že ta 10W50 to zvladne s prstom v nose co si pri 0W20 istý nie som.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Toto má moje tchýně v manuálu pro benzínového Yarise. Také zajímavé.
http://jezevcik72.rajce.idnes.cz/nasten ... -manul.jpg
http://jezevcik72.rajce.idnes.cz/nasten ... -manul.jpg
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
jerome, je tam napísané, že je preferovaný olej 0W-20. Ak 0W-20 nie je dostupný, tak potom treba vyberať podľa tabuľky.
Rovnako ako napr. Škodovka napíše, že máš použiť napr. VW 502.00. Ak nie je olej dostupný, môžeš použiť olej ACEA A2. Ale to neznamená, že tam budem automaticky dávať starú (a už asi aj nedostupnú) A2-ku.
A o tom žiadna, že 10W-50 toho asi v záťaži zvládne viac, ale prečo neveríš japonským inžinierom, ak tvrdia že to zvládne aj 0W-20? Asi na to majú dôvod, že prečo preferujú tento olej.
Ja osobne iba tipujem, ale podľa mňa v tom bude to, že za studena dokáže olejové čerpadlo s týmto olejom pretlačiť oveľa viac oleja, resp. oveľa neskôr (tj. až pri oveľa vyšších otáčkach) sa dosiahne maximálny povolený tlak oleja v motore. Tým pádom 0W-20 olejom bude pri vysokých otáčkach za studena motor mazaný lepšie ako s vyššou viskozitou.
Rovnako ako napr. Škodovka napíše, že máš použiť napr. VW 502.00. Ak nie je olej dostupný, môžeš použiť olej ACEA A2. Ale to neznamená, že tam budem automaticky dávať starú (a už asi aj nedostupnú) A2-ku.
A o tom žiadna, že 10W-50 toho asi v záťaži zvládne viac, ale prečo neveríš japonským inžinierom, ak tvrdia že to zvládne aj 0W-20? Asi na to majú dôvod, že prečo preferujú tento olej.
Ja osobne iba tipujem, ale podľa mňa v tom bude to, že za studena dokáže olejové čerpadlo s týmto olejom pretlačiť oveľa viac oleja, resp. oveľa neskôr (tj. až pri oveľa vyšších otáčkach) sa dosiahne maximálny povolený tlak oleja v motore. Tým pádom 0W-20 olejom bude pri vysokých otáčkach za studena motor mazaný lepšie ako s vyššou viskozitou.
Naposledy upravil(a) e1H dne pon led 12, 2015 21:18, celkem upraveno 1 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Jezevcik: To viskozitní spektrum je natolik široké, že aby se v tom prase vyznalo...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
e1H pozri mne je osobne jedno kto tam aky olej da. Ja za seba mozem tvrdit ze by som ho hned ako by to bolo mozne vymenil. Je mi jasne ze teraz sa mozno pouzivaju uplne ine technologie a prisady na vyrobu oleja. Naco ale do prdele ked je vsetkym tu zname rozdelenie SAE triedy a jej volba podla klimy kde auto jazdi tj cim nizsie prve cislo tym lepsi olej v mrazoch a cim vyssie druhe tym vhodnejsi pre vysoke teploty a aj zatazenie motora tam vyrobcovia nacpu napis 0W20 ? A verim japonskym inzinierom akurat to ze ten olej splne emisne normy ktore aj v japonsku sa sprísnili a max je vhodny niekde do finska svedska pripadne teda ked je auto u nas tak max tak do mesta a to len mozno 3/4 roka inak by som na leto dal pre pokoj asi nieco ine. A presne o tom to je. Ten motor je ked to pritiahneme za vlasy v ohrozeni ked vystupia teploty nad 30 °C a uzivatel by mu nakladal. No kolko ludi tak jazdi? Mozno minimum a tych par ked sa nieco stane tak to neriesia. Takze ako ty pises pouzitim toho oleja sa v normalnej prevadzke nemusi nic stat ale ako nahle pride Pitrisovej teorii leto,karavan a cesta na juh vtedy sa nieco moze prihodit. Vacsina tu na fore to berie takto poctivo tj aby bol odporuceny olej pouzitelny v kazdych podmienkach. Si zober kolko problemov tu bolo ked bol v motore olej s nizsou HTHS viskozitou a zrazu len zere olej atd. A tato 0W20 ma HTHS 2,9. Proste neverim tomu nech su tam nano mikro a co ja viem ake castice
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Tchyne tiez ma na vyber a na druhej strane je tabulka SAE podla ktorej si ma urcit ten najvhodnejsiJezevcik píše:Toto má moje tchýně v manuálu pro benzínového Yarise. Také zajímavé.
http://jezevcik72.rajce.idnes.cz/nasten ... -manul.jpg
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Zeptám se jinak: Existuje někdo, kdo si myslí, že použití vyšší viskozity (např. 5W40) může mít pro motor jakékoli negativní následky?
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
A proč to "tlačit" za studena do vysokých otáček Ale na to je tu jiné vláknoe1H píše:....Ja osobne iba tipujem, ale podľa mňa v tom bude to, že za studena dokáže olejové čerpadlo s týmto olejom pretlačiť oveľa viac oleja, resp. oveľa neskôr (tj. až pri oveľa vyšších otáčkach) sa dosiahne maximálny povolený tlak oleja v motore. Tým pádom 0W-20 olejom bude pri vysokých otáčkach za studena motor mazaný lepšie ako s vyššou viskozitou....
Já osobně jen tipuji, že po prvotním boomu doporučovat oleje s co nejnižší viskozitou za studena, při 100°C i se sníženou HTHS viskozitou kvůli pochybné snaze ušetřit několik málo mililitrů paliva a tím pádem vyprodukovat o nějaký gram na km nižší emise - a ještě jen v laboratoři: v reálu to tolik není ani zdaleka - někteří výrobci přišli na to že »
» je pro motor vhodnější olej o něco viskóznější. Ono totiž běžně nejde o krátký sprint při závodě, kde je potřeba krátkodobě maximální výkon, ale o komplexní ochranu motoru při běžném ježdění....otass píše:....V manuálu Micry po faceliftu už je napsáno to samé co v tom původním o 0W20 akorát už to píšou o 5W30....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nissan Micra 1.2 59kw, rok 2011
Aký je dátum vydania tvojho manuálu? Ja som totiž našiel na webe manuál z 10/2010 kde sa píše 5W-30. Tvoje auto je ale novší ročník. Tak teraz ako to je. Najprv písali 5W-30, potom 0W-20, a potom zase 5W-30?otass píše:V manuálu Micry po faceliftu už je napsáno to samé co v tom původním o 0W20 akorát už to píšou o 5W30...