Nerentabilné hrdzavejúce auto

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

davidTJ

Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od davidTJ »

Zdravím chlapi,

Chcel by som sa s vami poradiť, urćite tu na fóre je niekto kto sa rozumie do opráv karosérii aút.

Mám Nissan Primeru p11, a je dosť hrdzavá. Prahy, predné blatníky dole za kolesom, a aj napr. zadné kapsy( zvnútra pri zadných kolesách). Tam som už poodtrhoval 5x5cm zhniteho železa.


Chcem sa s vami poradiť, kedy už kašľat na to, dojazdiť to, alebo čo s tým. vyvarenie prahov, plus dva predné blatníky by ma stáli približne 400 eur, aj to by neporiešielo všetko. Cena auta je tak 800 eur.

čo by ste poradili alebo ako to riešili?
davidTJ

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od davidTJ »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
davidTJ

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od davidTJ »

neviem spravne nahrat obrazok....treba pravym kliknut a dat otvorit obrazok :cry:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9934
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od Colommbo »

Konkrétní stav auta neznám, vycházím jen z tvého hrubého popisu, ale pokud víš, že jen přední blatníky s vyvařením prahů by vyšlo cca na 400€, počítej, co se nákladů týče, celkově (tedy včetně zadní části) minimálně s dvojnásobkem a to ještě nevíš, jak to bude vypadat, až se blatníky sundají - v převážné většině případů nestačí jen vyměnit blatník, musí se vyměnit nebo dostavět i podběh, aby blatník měl vůbec na čem držet. Plus další náklady na lak, v ČR se ceny lakýrnických prací pohybují kolem 3.000Kč za díl (blatník, kapota, dveře...) Je tedy poměrně jednoduché si to zhruba spočítat, nechat si ještě 10% rezervu a pak rozmýšlet, jestli se to vyplatí... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od Pedro »

Jestli mas v rezate Primere dobrou a funkcni techniku,tak si kup nejakou v lepsim stavu kastle a udelej si z nich jednu dobrou. A neco ti zbyde. Dnes vyvarovat komplet kastli,se nevyplati.
miki

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od miki »

Cena auta je taká akú by bol ochotný dať kupec a tu je cena auta v podstate nulová, max. na predaj dielov - motora... ešte otázka aký tam je...
Oprava - ak si chcete auto nechať ešte pár rokov..., aj to len vtedy ak jazdíte - ak urobíte 5000km za rok tak nemá zmysel to opravovať.... druhá možnosť nechať to tak kým to má platnú STK a hľadať iné auto...
Dnes je áut všade kopec, nie všetko tip top samozrejme, dokonca aj Primerka sa vždy nejaká objaví ale už sú to dedkovia....
Návštěvník

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od Návštěvník »

Nulovou zůstatkovou hodnotu (takhle se to správně nazývá, "cena" je něco trochu jiného) může mít dnes (na rozdíl od minulosti, kdy byly jenom škodovky a žigulíky, a pak pár exotů) i vůz, který je v naprostém pořádku, jen je už dost starý, má hodně najeto, a zejména je z hlediska obecného nastavení požadavků kupců ojetin zcela neatraktivní, a to bez perspektivy, že se z něho stane ceněný youngtimer či dokonce sběratelský kousek. Takový vůz má jistou hodnotu pouze svého svoučasného majitele, přičemž důvody mohou být různé: setkal jsem se např. s tím, že dotyčný měl auto jen kvůli tomu, aby si v rámci složitých rodinných majetkových vztahů udržel nárok na garáž.

Zpět k věci. Majitel oné Primery si tedy musí sám zvážit, jakou hodnotu pro něho ten vůz má a zda mu investice do jeho opravy stojí za to. Jelikož čistě ekonomicky vzato jde o neúčelnou investici, tj. vyhozené peníze. Jenže existují i motivy mimoekonomické povahy, pro které mám já plné pochopení.
davidTJ

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od davidTJ »

Máte pravdu, vobec ma to neťahá dať to opraviť...lebo by bolo dobré napr. už aj dať zrepasovať štartér, rozvodová reťaz je hlučná, na budúci rok zadné tlmiče atd.

V súčasnej dobe však auto ide bez problémov....motor, prevodovka, všetko OK.


Pozeral som ešte včera nosníky a podlahu...tie sú úplne bez hrdze...no podbehy vpredu aj vzadu sú prehnité....


Myslím že dojazdím túto zimu a anrok sa uvidí

miki: je to motor GA16DE...už som tu mal tému kde som sa pýtal na olej v minulosti...mám najazdené 272 tkm a nežerie mi vôbec olej a motor má na brzde 67kW( odmerané) a v papieroch 66kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9934
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše: ...čistě ekonomicky vzato jde o neúčelnou investici, tj. vyhozené peníze. Jenže existují i motivy mimoekonomické povahy, pro které mám já plné pochopení.
I pro mě naprosto pochopitelné... :oops:
davidTJ píše:...no podbehy vpredu aj vzadu sú prehnité... Myslím že dojazdím túto zimu a anrok sa uvidí...
To je to, o čem jsem psal výše a z vlastní zkušenosti. Velmi dobrý kamarád před pár lety takhle opravoval otcovo Fáčko a když jsme sundali (odřezali) přední blatníky, vrchy podběhů vpodstatě nikde, bylo potřeba odřezat zbytky, naměřit, nastříhat a naohýbat náhrady, s dopasováním a navařením byla piplačka (byl jsem u toho, dělal jsem třetí a čtvrtou ruku...), kterou za běžné situace snad ani nejde pořádně zaplatit. Rozhodnutí dojezdit zimu a napřesrok se uvidí považuju za rozumné... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od VencaB »

Aby to nedopadlo jako u moji marey. Dojezdim zimu a napresrok se uvidi. A tak tri ctyri krat po sobe... ted uz ji brzy ceka jizda posledni.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od Misojogi »

mám najazdené 272 tkm a nežerie mi vôbec olej a motor má na brzde 67kW( odmerané) a v papieroch 66kW
dobry motor nie je zly
co takto pozriet inzeraty a najst nehrdzavy ten isty model s pokazenym motorom a vymenit ?
niekey je vacsi problem s kasnou a niekedy s motorom
podla toho ako o to auto bolo starane v priebehu zivota

ale site prisli hrdzava kasne znamena nerentabilu opravu
drobnosti ma vyznam opravit aj ked je auto stare (ako stierace motorcek ostrekovaca a pod)
ale hrdzavu kasnu uz nie ...

opatreni proti hrdzi treba robit vcas !!!
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od Návštěvník »

davidTJ píše:...Pozeral som ešte včera nosníky a podlahu...tie sú úplne bez hrdze...no podbehy vpredu aj vzadu sú prehnité...
Jenže právě ty prahy tvoří spolu s kořeny sloupků A, B, C (to jsou ty konce prahů) klíčovou nosnou část karoserie! :idea:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od Jezevcik »

Opravu, byť nerentabilní, bych stejně jako Návštěvník, pochopil. Ono bohužel není kam "upgradovat". V případě P 12 by šlo zcela jistě o "downgrade".
Tyhle nissaňácké motory (14 DE, 16 DE, 20 DE) byly vynikající. Po alianci s Renaultem se to nějak podělalo.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
davidTJ

Re: Nerentabilné hrdzavejúce auto

Příspěvek od davidTJ »

Ďakujem vám veľmi pekne.Skúsim tu ešte večer nahodiť fotky pre predstavu....
Tak ako píšete, opravovať to dávať nejdem....pojazdím a uvidím...po zime teda :)

Od nissanu už nechcem ďalšie auto, P12 by sa správne ani Primera volať nemala, s predchádzajúcimi modelmi P10 a P11 nemá už bohužiaľ nič spoločné....Mám doma ešte Mazdu 6 2006 a to tiež z hľadiska korózie nie je bohvie čo. Ale tá je ešte v dobrom stave...

Rozmýšľal som nad Hondou Accord ako nástupca Primery, napr. take niečo , dúfam že link nevadí
http://honda-accord.autobazar.eu/18-vte ... 05621.html

Ako boli na tom s hrdzou hondy? Staré civicy som videl hrdzavé a dosť teda...ale Accordy sa podľa mna držia....
Odpovědět