(Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Moderátor: Colommbo
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Mám na pracovním stole těžítko: jde o dno pístu urvané v dělicí rovině stíracího kroužku, kde se oddělila zbývající část pístu s pístním čepem, kterážto se na ojnici vydala ven z bloku motoru F125P 1300. A příčina? Z mého pohledu jednoznačně totální podtáčeč (podotýkám, že se živil jako profesionální řidič), jemuž stále "zvonily ventily".
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
U Moskviče to nebyl ojedinělý případ, taky jsem slyšel. Jeden u nás si koupil nové Aleko s předním pohonem a chtěl to vrátit, že to vůbec nejede (1,5L). Pak se to prý jakž takž rozjelo .
Paní povídala , že měla fatální poruchu (asi mazání, možná jen nedostatek oleje, nevím) u Škody 105 a motor se zadřel. Po opravě mazání (nebo jen výměně oleje) motor zas bez problémů jezdil. Tak mě napadlo, že Š 105 má tak slabý motor, že se ani nezadře - prostě zdechne a sám sebe nepoškodí... .
P.S.: Ještě nějakou veselou historku?
Paní povídala , že měla fatální poruchu (asi mazání, možná jen nedostatek oleje, nevím) u Škody 105 a motor se zadřel. Po opravě mazání (nebo jen výměně oleje) motor zas bez problémů jezdil. Tak mě napadlo, že Š 105 má tak slabý motor, že se ani nezadře - prostě zdechne a sám sebe nepoškodí... .
P.S.: Ještě nějakou veselou historku?
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Oko ojnice bylo na klice spojeno dvěma šrouby s otvorem napříč, korunovou matkou a závlačkou. Jak jsme pak zjistili, jedna závlačka buď vypadla či se zlomila, matka se povolila a šroub následně přetrhl (je fakt, že pár minut před akcí motor začal klepat, myslel jsem, že ten kousek dojedu, byl jsem mladej)... Utržený kus šroubu jsem pak taky nosil jako přívěsek ke klíči od auta...Návštěvník píše:Mám na pracovním stole těžítko...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
K tej s-105....
Svojho casu som mal podobny pripad. Aj ked teda v mojej 105ke vlastne bol motor 110kovy , taky trochu poskladanec...to je vlasne fuk. Ide o to, ze raz v zime ( bolo to v tom roku ked vlakari strajkovali a ziadne vlaky nesli) som musel viezt svagrinu neplanovane do prace do Prahy. Teda som to dal na rychlovku na otocku (trebisov - praha a spat ), iba s cca.2x po 30 minutovymi prestavkami. Normalne som v noci dosie domov,odparkoval,rano idem do prace a valce sa hadaju. Takze servis u kamosa - diagnoza - zapeceny "klavir". Olej bol jak lepidlo, proste finito. Ze vraj kedy som menil olej. Ja na to, ze vsak on mi menil, ked som to kupoval. Problem bol, ze to bolo pred 5 rokmi
Dal iny klavir z ineho motora ( bola toho na dvore cela kopa) , vymenil olej ...a ono to zase islo. Bez akehokolvek problemu este dalsich 6 alebo 7 rokov, kym skoncilo v srote.
Ano, hanba mi,dnes uz som k autu slusny
Svojho casu som mal podobny pripad. Aj ked teda v mojej 105ke vlastne bol motor 110kovy , taky trochu poskladanec...to je vlasne fuk. Ide o to, ze raz v zime ( bolo to v tom roku ked vlakari strajkovali a ziadne vlaky nesli) som musel viezt svagrinu neplanovane do prace do Prahy. Teda som to dal na rychlovku na otocku (trebisov - praha a spat ), iba s cca.2x po 30 minutovymi prestavkami. Normalne som v noci dosie domov,odparkoval,rano idem do prace a valce sa hadaju. Takze servis u kamosa - diagnoza - zapeceny "klavir". Olej bol jak lepidlo, proste finito. Ze vraj kedy som menil olej. Ja na to, ze vsak on mi menil, ked som to kupoval. Problem bol, ze to bolo pred 5 rokmi
Dal iny klavir z ineho motora ( bola toho na dvore cela kopa) , vymenil olej ...a ono to zase islo. Bez akehokolvek problemu este dalsich 6 alebo 7 rokov, kym skoncilo v srote.
Ano, hanba mi,dnes uz som k autu slusny
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
No vida, VW používá Long Life režim a Ty už jsi tenkrát jel na Very Long Life.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Pamätám sa, že u Š110L jsme měnili olej dle předpisu (po 5000 km), což bylo tak 2x ročně a vždy byl černý, hůře tekutý (spíše dáno jeho viskozitou, tehdy M5AD, 20W-30), nic pěkného.
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
no jo ale to byl olej s Ostrama.........
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Aha, z Ostrama je kratka životnost.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Tak sem si konečně dodělal stolek a konečně konferečáček podle mých představ - kabel schovám pod koberec,ale né už dnes
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57097FFD
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5743E30D
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57097FFD
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5743E30D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Pěkně, kurva, pěkně!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Děkuju,ale je to jen 4 vál. Být to nějaký V-čko a nebo delší řaďák,tak to bude hezčí,ale už se po něčem ohlížím a bude časem další Chudý příbuzný z Top Gearu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Z toho by byl stolek jako fíííík: http://colommbo.rajce.idnes.cz/nastenka ... 40-001.jpg ...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
To teda Akorát by to stálo dost peněz a úsilí. Už jen pískování by byl problém - teda na moje poměry. Pak taky nechat udělat výbrusy,aby válce vypadaly k světu. No a pak stěhovat to do obýváku jeřábem
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: (Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...
Ale byl by(s) jedinej na celým světě...!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90