Nehody - pre výstrahu!
Moderátor: Colommbo
Re: Nehody - pre výstrahu!
Mám za to, že soustředění se na jízdu a řízení vozidla je velmi důležité. Např. cedulka "Nemluvte za jízdy s řidičem" mi přijde velmi případná. Pozoroval jsem opakovaně (u muže i ženy), že nesoustředí - li se dobře na jízdu, nestíhají včas reagovat. Nemusí se to projevovat kriticky, třeba prudčeji brzdí, než by museli, protože brzdí o sekundu nebo dvě později, když už mohli vidět, že se něco děje nebo prostě neuberou včas plyn, a pak zas prudčeji brzdí z téhož důvodu. Pro spolujezdce je to dost nepříjemné a když navíc dobře vidí a vnímá, tak je to k vzteku. Já tedy, pokud koukám "kde co lítá", tak hlavně proto, jestli mi to nevytvoří překážku v jízdě. Navíc, soustředění na (svižnou) jízdu mě baví, rozhodně víc, než se v autě vykecávat.
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Nepřipoutání se za jízdy paradoxně zachránilo řidičce život... http://www.novinky.cz/krimi/378730-kola ... ugeot.html
Mimochodem - v důsledku opravy mostu u Malína je doprava ve směru od Čáslavi na Kolín z hlavního tahu svedena na objížďku vedoucí, bohužel, i skrz naši vesničku malebnou. V souvislosti s tím je jedna poměrně úzká a místy nepřehledná komunikace vedoucí do naší vsi ze sousední vesnice po celé své délce tří kilometrů přenosným dopravním značením zjednosměrněna a přestože tento stav trvá už téměř měsíc, najdou se i taková debilní hovada, kteří po ní jedou mir nichts dir nichts postaru a tedy v protisměru. Zrovna včera mě v jedné z nepřehledných zatáček překvapil "protijedoucí" podobný John Derre ještě s připojeným podvalem. Kdybych k jízdě po jednosměrné komunikaci býval využil celé její šířky, možná bych tu dnes už nic nepsal. Předpokládám, že to byl nějaký kretén z okolního zemědělského podniku, který cestu zná a tedy i o změně značení velmi dobře ví, ale prostě na to sere. Dát mu do pazour maximálně opratě od volského potahu a poslat ho na pole rozvážet hnůj, na nic jiného ten zbytek hmoty v jeho makovici evidentně nestačí...
Mimochodem - v důsledku opravy mostu u Malína je doprava ve směru od Čáslavi na Kolín z hlavního tahu svedena na objížďku vedoucí, bohužel, i skrz naši vesničku malebnou. V souvislosti s tím je jedna poměrně úzká a místy nepřehledná komunikace vedoucí do naší vsi ze sousední vesnice po celé své délce tří kilometrů přenosným dopravním značením zjednosměrněna a přestože tento stav trvá už téměř měsíc, najdou se i taková debilní hovada, kteří po ní jedou mir nichts dir nichts postaru a tedy v protisměru. Zrovna včera mě v jedné z nepřehledných zatáček překvapil "protijedoucí" podobný John Derre ještě s připojeným podvalem. Kdybych k jízdě po jednosměrné komunikaci býval využil celé její šířky, možná bych tu dnes už nic nepsal. Předpokládám, že to byl nějaký kretén z okolního zemědělského podniku, který cestu zná a tedy i o změně značení velmi dobře ví, ale prostě na to sere. Dát mu do pazour maximálně opratě od volského potahu a poslat ho na pole rozvážet hnůj, na nic jiného ten zbytek hmoty v jeho makovici evidentně nestačí...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Asi za to dostane mastnou pokutu (ta řidička), takový přestupek . Ale jestli je to pravda, tak byla šikovná, i Návštěvník musí uznat . A bude mít po zbytek života problém s policajty, ta už se nikdy nepřipoutá...
Re: Nehody - pre výstrahu!
Tož znalec místních poměrů to přeci nebude objíždět dokolečka,zvláště tehdy,když už má v sobě nějaké to pivko.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nehody - pre výstrahu!
Uznávám, že se neprojevila jako typická žena. Na druhou stranu neznám přesné okolnosti té nehody, proto nemohu říct, zda by náhodou nebylo výhodnější se tomu traktoru vyhnout. Ostatně sám díky vyhnutí se kamionu v protisměru únikem na můstek do pole, k němuž jsem se musel dostat prudkou akcelerací, tady dnes vůbec mohu něco psát.Itall píše:Asi za to dostane mastnou pokutu (ta řidička), takový přestupek . Ale jestli je to pravda, tak byla šikovná, i Návštěvník musí uznat .
Re: Nehody - pre výstrahu!
Mě zachránilo,že jsem neměl pás. Neb se nademnou propíchla střecha a já vypad ven. 2x otočka kolem osy.
Netvrdím,že to je pravidlo,ale pokud nemusim,nepásám se. (vadí mi to) Pokud řídím. Plechovku.
Netvrdím,že to je pravidlo,ale pokud nemusim,nepásám se. (vadí mi to) Pokud řídím. Plechovku.
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Taky jsem se dřív nepás(áv)al, nějak jsem to nepovažoval za nutné a hlavně jsem ještě neměl ve volantu airbag. Od doby, kdy se tenkrát zabil v autě Ivan Hlinka, jsem se poutat začal. Aniž bych měl airbag. Teď jej už šest let mám a tož se tedy poutám. Ale při pojížďkách po vsi spíš nee, ač bych měl, vím. Mého nepřipoutaného kamaráda z dětství před pár lety při drobné kolizi airbag zabil.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ještě v 1. pol. 90. let min. st. se i v Evropě dala pořídit auta s tzv. americkými, jinak také plnohodnotnými airbagy (řidič 60 l, spolujezdec min. 120 l). Ty měly za úkol ochránit i člověka nepřipoutaného, jelikož v USA byl dlouho problém s tím naučit lidi se poutat. Jenže jak plně nastoupily airbagy evropské, tj. s polovičním a menším objemem (prý i kvůli tomu, aby střed volantu mohl být menší - rozuměj hezčí), bych si již nedovolil jet nepřipoutaný.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Právě jsem sepsal závěť, tedy se mohu klidně odebrat...Colommbo píše:A čím je člověk starší, tím to, kujva, utíká nějak rychleji...
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Hlavně jestli má všechny obligatorní náležitosti, tedy datum, jednoznačné sdělení, že se jedná o poslední vůli a tvůj vlastnoruční podpis...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Forma notářského zápisu... (aby se "náhodou" neztratila)
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Tak to je v případě dobrého a poctivého notáře jistota.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Domnívám se, že v tomto případě nejde o to, zda je notář dobrý a poctivý, ale prostě o to, že závěť tzv. "figuruje v systému".
Re: Nehody - pre výstrahu!
http://www.novinky.cz/krimi/379225-doda ... dacka.html "Podle prvotního vyšetřování přejel řidič dodávky, jedoucí směrem na Chomutov do protisměru". Gigareta nebo mobil Nebo třeba defekt Ach jo ♣
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF