Něco o olejových filtrech

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Martin21

Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Martin21 »

Zdravím všechny. Protože nastal čas na nákup nějakých olejových filtrů a Mann podražil, tak mě napadlo vyzkoušet nějakou jinou značku. Hledal jsem tady na fóru nějaké rady a zkušenosti s různými značkami, ale názory se dost různí. Asi přejdu na Champion nebo Clean. Potřeboval bych ale osvětlit, jak je to s těmi ventily ve filtrech. Předpokládám, že asi každý filtr by měl mít obtokový ventil, aby se neprotrhl v případě ucpání nebo velkého průtoku hustého oleje. Ale jak je to s tím zpětným ventilem? Může mi to někdo objasnit a které značky ho mají a které ne? Díky všem
modelář

Příspěvek od modelář »

Každý filtr musí mít i zpětný ventil. Jeho účelem je zabránit volnému stečení oleje z části mazacího okruhu nad filtrem. To aby při následujícím startování nešel vršek motoru na sucho.

Jinak ten obtokový ventil přichází ke slovu až za situace, kdy je filtrační vrstva již málo průchozí, tj. filtr je zanešený.
runda
Příspěvky: 116
Registrován: pát bře 20, 2009 7:42
Bydliště: Spiš

Příspěvek od runda »

modelář píše: Jinak ten obtokový ventil přichází ke slovu až za situace, kdy je filtrační vrstva již málo průchozí, tj. filtr je zanešený.
...a ja by som povedal ze funguje aj ked je olej este studeny-husty...
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, je tomu tak. Ve svém předchozím příspěvku jsem se nevyjádřil dostatečně přesně.
runda
Příspěvky: 116
Registrován: pát bře 20, 2009 7:42
Bydliště: Spiš

Příspěvek od runda »

ok :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Takže všechny filtry mají oba ventily? I třeba nejlevnější Filtrony?
runda
Příspěvky: 116
Registrován: pát bře 20, 2009 7:42
Bydliště: Spiš

Příspěvek od runda »

ee-praveze tie nemaju...koli niecomu musia byt tie najlacnejsie filtre najlacnejsie...
Naposledy upravil(a) runda dne sob led 16, 2010 10:18, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

Když si vezmeš filtr do ruky a podíváš se do těch menších děr kolem velké středové, tak jsou zevnitř překryté jakousi pryží - to je ten zpětný ventil. Naopak ve dně filtru uvnitř jeho dutiny při pohledu skrz tu velkou středovou díru je takový "bazmek" s pružinou - to je ten obtokový ventil. U filtrů pak nejde jen o to, aby měly oba ventily, ale aby je především měly správně "nastavené" (což je obvykle věcí již samotné konstrukce filtru) z hlediska požadavků výrobce daného motoru!
Moja

Příspěvek od Moja »

Spíš zpětný ventil slouží k tomu,aby olej nezmizel z filtru a z čerpadla.V sacím koši zůstane vždy neboť je ponořen v oleji.Z hlavního okruhu vyteče olej ať chceš nebo ne,protože z filtru vede olej do hlavního maz.kanálu,který prvně zásobuje olejem kliku.Tudíž když se motor zastaví vyteče olej z kliky i z hlavního kanálu.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ono asi bude hodně záležet na tom, jak je to v samotném motoru udělané. Např. u Renaultu jsem vždy překvapen, že po vypuštění obsahu olej. vany a následném odšroubování filtru z hl. mazacího kanálu už nic nevyteče, tedy všechen olej "odešel" spodem. Naproti tomu u japonských vozů vypuštění vany nijak neoddrenuje hlavní mazací kanál - k tomu dojde až po uvolnění filtru. A filtrem to nebude - to už jsem "zkoumal".
Martin21

Příspěvek od Martin21 »

Mám před sebou filtr Champion F107 a ten tu gumu v těch otvorech kolem středové díry se závitem má, ale ta pružina dírou vidět není, jako třeba u Mannů. Ale je možné, že je tam schovaná v takové kopulce. Nezkoumal jste někdo jiné značky(Clean, Fram, Ufi...)?
Ještě jedna otázka...nevíte někdo, jaký je rozdíl u Championů ve filtrech s označením FLO-MAX? Nemůžu to nikde vypátrat.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, je možné, že je tam ten obtokový ventil dostatečně schovaný - záleží na jeho konstrukci a provedení.
runda
Příspěvky: 116
Registrován: pát bře 20, 2009 7:42
Bydliště: Spiš

Příspěvek od runda »

...je mozne zeby to japonci mali takto riesene?lebo ten filter co som rozrezal a nemal ten pretlakovy ventil bol na subaru justy 1,2i 55kw...
Naposledy upravil(a) runda dne sob led 16, 2010 10:19, celkem upraveno 1 x.
Moja

Příspěvek od Moja »

Ano třeba Honda.Nechce se mě to psát bylo by to na dlouho.Kdo zná Hondový motory ten by měl vědět proč tomu tak je.
modelář

Příspěvek od modelář »

Já o tom vím pouze tolik, že někteří Japonci mají stále ještě (tak tomu bylo kdysi dávno, když se ještě používalo pouze obtokové číštění) zpětné ventily v mazacím okruhu, tudíž nespoléhají pouze a jen na ten zpětný ventil v plnoprůtočném filtru. Strefil jsem se?
Odpovědět