Něco o olejových filtrech

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Durex »

Návštěvník píše:OK, třeba bude vědět Durex, ten dělá motorky.
:lol: Durex dělá motorky,ale to ještě neznamená,že všechno ví a nebo že to dělá správně :D Ale co se filtru týká,tak opravdu to v manuálu k moto je tak,jak bylo zde napsáno. Já bych ale rozlišoval čištění a čištění. Pokud jezdím enduro v písku,tak není problém mít za vyjížďku plnej filtr písku. Je asi blbost ho pokaždé měnit. Tady stačí jen vyklepat popřípadě lehce ofouknout. Né,že se tam pustí úzkou trubičkou 8 barů ... Taky pokud tam nalítá hmyz a uschne,tak lze vyfoukat. Ale pokud je tam filtr kolem 10 000 a víc km,tak papír není bílej,nebo žlutej,ale takovej šedivej špinavej a to už žádny vyfoukání nezachrání a jednoznačně měnit. Protože to jsou tak jemné částečky prachu,kterým se hluboko ve filtru líbí a jen tak ven nepůjdou ...
Pro ilustraci :lol:
Obrázek
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 4700_n.jpg
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Durex »

A co se pratelných "otevřených" filtrů týká,tak osobně postupuji tak,že do vlahý vody naleju jar,udělám pěnu. Filtr vymáchám rukou v lavoru. Pak nechám uschnout na slunci třeba celý den. Když je opravdu suchý,tak nanesu olej na vzduchové filtry a montuju zpět do airboxu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Itall »

Tak, někdo pere molitanové filtry v benzinu, je to jistě účinnější jako rozpouštědlo, já jsem to tak také nikdy nedělal. Ale zas, na druhé straně, používám HORKOU vodu, ne jen vlažnou, aby se olej rozpouštěl a nečistoty šly ven. Pořádnou dávku Jaru nebo jiného dobrého saponátu, a pak ZNOVU DOST TEPLOU vodu a znovu saponát. Pak teprve čistou teplou vodu. Pěnu nedělám, to je s odpuštěním na hovno, pěna nic nemyje :idea: a udělá se sama.
Itall

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Itall »

Pak vysušit, samozřejmě, a namazat, nejlépe olejem na filtry. No, když mi dojde olej na filtry, namažu i jiným viskóznějším olejem. V tom nevidím problém, ono se to nepo... Ano, nepo, vyzkoušeno dlouhými léty, kdy oleje na filtr nebyly.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Durex »

Tak tou pěnou sem myslel to,že naliju jar a pak jak jezdím filtrem v lavoru sem a tam,tak se udělá silná pěna. Samozřejmě,že taky je pak 2x koupel v čisté vodě,aby se dostala pěna z jaru pryč. Na otevřený filtry používám K&N olej. zaprvé je barevnej,tak vidím,kde je stříknuto a kde ne a taky je daleko lepkavější,než obyč olej. A ruku na srdce. Na těhle filtrech filtruje defacto jen ten olej ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Itall »

Daleko důležitější je 2. vyprání v Jaru. Je to lehce ověřitelné kontrolou nečistot ve vodě po 2. vyprání. Pak 2x v čisté vodě. Tam by asi nevadilo jedno praní vynechat, molitan saponátem moc nenasákne. Určitě filruje i nenamazaný molitan, ostatně se používal jako filtrační materiál i nenaolejovaný. Ale namazán je jistě znatelně lepší.
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:...Určitě filruje i nenamazaný molitan, ostatně se používal jako filtrační materiál i nenaolejovaný. Ale namazán je jistě znatelně lepší.
Možná by nebylo od věci si o tom něco alespoň přečíst. Už dlouhou dobu se totiž ví, že právě molitan je, resp. byl ten úplně nejnevhodnější materiál, jaký se kdy na vzduchové filtry používal, a jeho "namazání" tomu už jen nasadí korunu! :idea:

A je to obdobný případ, jako "čištění" papíráků profukováním "proti větru" tlakovým vzduchem, jako předpisy olejů do převodovek v servisních manuálech (pro nižší teploty prostředí třeba použít olej s vyšší viskozitou za studena), jako "předepsané" viskozity motorových olejů (použití nižší viskozity za studena a vyšší za tepla ten motor určitě poškodí), jako ... :mrgreen: Napadá mne zvolání: A přece se točí! Tedy Země kolem Slunce, nikoli naopak, jak si někteří stále ještě myslí, a to nejen v Americe. :twisted:
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:... K&N olej. zaprvé je barevnej,tak vidím,kde je stříknuto a kde ne a taky je daleko lepkavější,než obyč olej. A ruku na srdce. Na těhle filtrech filtruje defacto jen ten olej ...
Přesně tak: on totiž není olej jako olej, třebaže se tímto slovem dá označit ledacos! :idea: :mrgreen:
Itall

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Možná by nebylo od věci si o tom něco alespoň přečíst. Už dlouhou dobu se totiž ví, že právě molitan je, resp. byl ten úplně nejnevhodnější materiál, jaký se kdy na vzduchové filtry používal, a jeho "namazání" tomu už jen nasadí korunu! :idea:
Spíš bude nedorozumění v terminologii. Molitanový filtr (molitan, jak jsme ho znali zastara) se jistě u moderních strojů nepoužívá, je tam filtr, který se někdy označuje jako "pěnový" či "z umělé hmoty", co tak vidím na netu. Ten materiál trochu připomíná starý známý molitan, mezi starými psy se to tak říká. A tento "pěnový" či "z umělé hmoty" (či jinak označovaný) filtr, je vynikající. Namazaný příslušným olejem je velmi účinný, i když je třeba velmi špinavý. Používám ho desítky let. U nové motorky bývá namazán velmi ledabyle, skoro suchý, přesto nikdy nebyl problém s průnikem nečistot do sání (jednou jsem si u nové motorky všiml až po jízdě v terénu, že bych ho měl pořádně namazat). Filtruje i suchý, ovšem doporučeníhodné to určitě není. Namazán olejem filtruje výborně a namazán "lepicím" olejem na filtry snad nepustí vůbec nic (otázka je, zda lepivý olej do filtru dobře pronikne, spray je asi dobrý). No, tak takhle :idea: . Molitan...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Pedro »

Trochu odzkoušené praxe,lety prověřené. Ovšem doba postupuje,na stromy asi,většina znás,zpět nepoleze. (já bych ale někdy rád...)
Molitan,klasický,používáno mnou,nejen,u hodně stavebních strojů i za totáče jsme měli Bobcata,Pocla,...a hafo ČSSR,Detvany,DH,Ostrowky,UNC,Bělorusy...hafo toho.
Stroje nepracují v čistém prostředí,dosti se používaly molitany napuštěné myslim v OTH. Často se čistily,vyprat,vysušit,namazat a znova do stroje. Nikdy nebyl v sacím traktu bordel,vim,musel jsem to 1,5 r dělat :(
stejně tak moje sekačka z r. cca 1980,dodnes maká,s molitanem 1x ročně vypranym v jaru a napuštěn Konkorem.
Je to jako se všim,jezte vejce,potřebujem bílkoviny,nejezte vejce,je v tom chole,co pár let se takové věci mění.
Proto netřeba se molitanu,dobře A :!: včas ošetřeného,báti.
Alé né každej má chuť se s tim crcat.
Dobré filtrace jsou přes vložku a oil náplň. Zastaralé,složité,mehanik se neskutečně umaže.
Papírák není od věci ofouknout,od hrubých nečistot. Zvláště sváteční jezdci. Hmyz,hrubé nečistoty...
Né tryskou ale,běžnou hadicí,nízkym tlakem. Pokud je celej černej,nepomůže mu nic,leda smetiště. Píši o mírném zaprášené,viz výše od Durexe. Nezapomenout,vyčistit i airbox,ev.přív.potrubí. Né tak šikovně,aby to napadalo do hrdla. Nějaký kecy o slipech naruby=fakt úžasná zkušenost,nikoliv moje.
KN filtry=špatné zkušenosti vyjma záv.účelů,kde život motoru není prioritou. Trochu fungují v mírně přeplňovaných motorech i sériovek,ovšem kontraproduktivně resp.,pustěj víc bordelu,měly by se častěji olejovat. Né každe tůningář se s tim zabývá. "Mám KeNko,Greena,pi.o to jede samo" ...
Dá se použít na vstup třeba dámská punčocha,nebo od tranvestity,pobere hrubosti.
Většina věcí popsaných je neandrtálismus,nicméně fungují i dnes. Ovšem pro motory,nikoliv pro ultra moderní bezpohlavní ekopohánědla.
Návštěvníku pardon, 8) nechci ti nabourávat filtrovou koncepci,jdu tak nějak cestou více praxoidní. Důležité je u toho přemejšlet a nevodfláknout to. Na tom se asi shodnem,stejně jako na tom,že i tebou používaný název TUPÝ OVLADAČ snad zbarvenim pozná,co je na ofuk a co na výměnu. Né-li,radši vyměnit. To je asi smysl věci.
PS: Molitan možno vyprat růčo v téměř čemkoliv,důležitý je proplach,vysušení a napuštění.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od skodovkar »

Molitan = polyuretan (PUR), dnes z něj bývají třeba sedadla v autech. Při stárnutí křehne a drobí se.
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

PePe píše:...stejně tak moje sekačka z r. cca 1980,dodnes maká,s molitanem 1x ročně vypranym v jaru a napuštěn Konkorem...
Pokud něco napouštěné pravidelně Konkorem vydrželo přes 30 let, pak to zcela určitě není molitan! :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Pedro »

Privezu k Markete. neni to ta drolici sragora,o te se vyse nezminuju

Pouzivam to dodnes na vytesneni helmy,stejnej puvod.asi byly driv kvalitnejsi molouse
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

Přivez, rád to prozkoumám. Řeším totiž, čím nahradit rozpadlé "molitany" v některých typech starých motorových pil. Ty ani není třeba ničím napouštět, blízkostí karteru a prskáním dvoutaktu do sání se "namažou samy". :lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Durex »

Italle,aby nedošlo k nedorozumění. Já se tu bavím o otevřených filtrech např. K&N, BMC atd a to rozhodně není molitan!!! Jsou to bavlněné filtry. Proto ta vlahá voda a proto taky to důkladné vyprání od pěny!!!
Pro znázornění:
Obrázek
http://www.motops.cz/photos/original/k- ... 8-2012.jpg
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět