Něco o olejových filtrech

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
beran.

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od beran. »

bjukemen píše:vidim ze za ten dlhy cas co som neprispieval, je tu zase viac, mudrcov ktorí su mudri ako radio jerevan, ale tak si fukajte aj viete kam ;) nielen do filtrov..

vidno ze ani neviete ako vyzera filtracny material pod mikroskopom, lebo keby ste to videli by ste vedeli preco ma m. pravdu v tom ze sa vyfukovat nemaju

Já asi napíšu do Suzuki japonským inženýrům, že by se měli občas podívat na české forum, protože je tady plno odborníků, co už i viděli filtr pod mikroskopem!!! A proto ví co a jak. Pak by asi nepsali do návodů takové nesmysly, jako že se má filtr profukovat. Zkrátka, jste chlapci nejlepší :wink:
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

beran. píše:Já asi napíšu do Suzuki japonským inženýrům, že by se měli občas podívat na české forum, protože je tady plno odborníků, co už i viděli filtr pod mikroskopem!!! ...
Klidně napiš! :mrgreen: Je vidět, že jsi s japonskými inženýry nikdy nekomunikoval. Já ano.

P.S.: Oni ti japonští inženýři totiž nejlépe vědí, proč pro prvomontáž (přinejmenším v Japonsku vyráběných autech) už dlouho nepoužívají papíráky. :twisted: A to mne vrací zpět k mé původní otázce (na kterou jsem dosud nedostal odpověď), jaké že jsou v motocyklech Suzuki z výroby vzducháče? Od toho se totiž odvíjí to, zda japonští inženýři udělali v návodu k obsluze chybu, nebo to český uživatel, jako obvykle, špatně pochopil. :P
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Colommbo »

PePe píše: ...Pouzivam to dodnes na vytesneni helmy...
PePe píše:1x ročně vypranym v jaru a napuštěn Konkorem....
Tak to je potom naprosto v pořádku! :wink: :wink: :wink:
Naposledy upravil(a) Colommbo dne úte dub 15, 2014 9:29, celkem upraveno 2 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
beran

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od beran »

Dal jsem odkaz na servisní manual. Z jakého je materiálu netuším a je mi to celkem jedno, důležité pro mě je, že předepisují způsob čištění a to že se vůbec filtr má čistit. A o to tu celou dobu jde, ne?
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

beran píše:... Z jakého je materiálu netuším a je mi to celkem jedno, důležité pro mě je, že předepisují způsob čištění a to že se vůbec filtr má čistit. A o to tu celou dobu jde, ne?
Tak tos to blbě pochopil: celou dobu se tu totiž vede debata o profukování papíráků! :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Pedro »

No Juro,dobře si to vyškubnul a poskládal. Už nepotřebuju na xycht Niveu :lol:
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:Ta to je potom naprosto v pořádku! :wink: :wink: :wink:
1. Zcela určitě se nejedná o molitan, resp. PUR pěnu.

2. Problémem "houbovitých filtrů" je jejich vnitřní struktura: v tloušťce materiálu je jen velmi omezený počet průchozích "kanálků", jimiž nasávaný vzduch proudí. Jak se ty o menším průměru zanášejí, ty větší je buď musejí nahradit, nebo se výrazně zvětší odpor. Ten může v krajním případě způsobit "otevření nových cest", tedy vlastně jakési proděravění filtru. V obou případech to však znamená nárůst odporu při současném snížení čistící schopnosti. A
Návštěvník píše:...Už dlouhou dobu se totiž ví, že právě molitan je, resp. byl ten úplně nejnevhodnější materiál, jaký se kdy na vzduchové filtry používal, a jeho "namazání" tomu už jen nasadí korunu! :idea: ...
proto se už pro náročnější aplikace (teď nehovořím o čínském zahradním strojku) nepoužívají.
beran

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od beran »

Návštěvník píše:
beran píše:... Z jakého je materiálu netuším a je mi to celkem jedno, důležité pro mě je, že předepisují způsob čištění a to že se vůbec filtr má čistit. A o to tu celou dobu jde, ne?
Tak tos to blbě pochopil: celou dobu se tu totiž vede debata o profukování papíráků! :idea:
Bohužel výrobce motocyklů a většinou ani filtrů (alespoň v obchodech) blíže nespecifikují materiál ze kterého je filtr vyroben. Takže používám předepsaný filtr a ten čistím předepsaným způsobem.

výrobce Hiflo uvádí pouze: "Using top quality powerflow filtering media, developed for modern high performance engines, these filters meet or exceed OEM specifications"
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

beran píše:Bohužel výrobce motocyklů a většinou ani filtrů (alespoň v obchodech) blíže nespecifikují materiál ze kterého je filtr vyroben. Takže používám předepsaný filtr a ten čistím předepsaným způsobem. ...
No a právě tohle je zdrojem nedorozumění: Japonci nechápou, že my, Evropané, nechápeme, a naopak.

Použiji názorný příklad:
Japonský výrobce aplikuje do svého motoru vyrobeného v Japonsku japonské high-tech zapalovací svíčky a do manuálu k vozu napíše, že interval jejich výměny je, např., 90 tis. km. Český uživatel pak jde do českého obchodu s autodíly a koupí české Brisky "předepsané" ... výrobcem svíček, přičemž má za to, že když tabulkově odpovídají (dají se použít), pak mají i stejné výkonové charakteristiky a životnost. Jenže tohle je zcela zásadní omyl! :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Pedro »

Pozbývá smyslu psát vlastní názory a zkušenosti.
Nevim kolik druhů molitanu existuje,jak se měnila technologie v posledních několika desítkách let,ale v zásadě je mi to fuk,bo když to funguje,nic se nedrolí jako jiné druhy,proč to zatracovat. Co říká Japonský soudruh,no možná má pravdu,v hodně věcech,rozhodné né však vždy,takový člověk neexistuje,žiji v Evropě,částečně se tomu musim podřídit. Až budu v Ekvádoru,uzpůsobim filtraci místním podmínkám také.

Sorry,ale nic se nemá přehánět,vládu jedné strany jsme už měli...
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

PePe píše:Pozbývá smyslu psát vlastní názory a zkušenosti. ...
Zvláště pak pokud nejsou podložené odbornou analýzou a zcela odporují současnému stupni poznání a vývoje technologií. Zde je zároveň krásně vidět, jak se potvrzuje poučka o "zvyku jako železné košili" a jak zejména starší generace odmítá přijmout vše nové.

Opět jedno přirovnání: Vždyť ještě většina z nás, padesátníků, pamatuje, jak jsme chodívali do garáže občas startovat na zimu odstavené, případně málo používané auto, aby se motor alespoň protočil. A kdo z nás, uživatelů tohoto fóra, by to dnes takto dělal? Co se tedy změnilo? Vlastně vcelku nic, jen o tom v současnosti více víme, proto postupujeme informovaně(ji)! :idea:
Návštěvník

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:... postupujeme informovaně(ji)! :idea:
Ještě jak se k tomuto žádoucímu konání propracovat:
- napřed musíme posbírat "hrubá data", prostě základní poznatky;
- potom si z těch dat (poznatků) musíme dát dohromady "informace" (v pravém smyslu jejich slova, neboť až příliš často se nám v běžném životě stírá rozdíl mezi daty/údaji a informacemi, což pak vede ke špatným závěrům);
- následně se musíme ujistit (třeba i cestou vyžádání vnější, nezaujaté/nestranné pomoci), zda/že těm informacím správně rozumíme (tohle bývá nezřídka předmětem záměrné manipulace - manipulátor předkládá hotové informace již s předpokladem, že jejich příjemci jim porozumí právě tak, jak on očekává/jak je pro něj výhodné);
- no a teprve nakonec lze přijmout "kvalifikované rozhodnutí", prostě konat tím či oním způsobem.

A mohl bych pokračovat tím, jak jsou tyto čtyři fáze shora ovlivněny kulturně historickým vývojem a sociálně psychologickým profilem toho či onoho národa. Jenže to by až příliš vycházelo za rámec olejářského fóra.
Itall

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Itall »

Ále, stejně je to vlákno o olejových filtrech :D .
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od Colommbo »

Se*u na to... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Něco o olejových filtrech

Příspěvek od bjukemen »

beran. píše: Já asi napíšu do Suzuki japonským inženýrům, že by se měli občas podívat na české forum, protože je tady plno odborníků, co už i viděli filtr pod mikroskopem!!! A proto ví co a jak. Pak by asi nepsali do návodů takové nesmysly, jako že se má filtr profukovat. Zkrátka, jste chlapci nejlepší :wink:

dobre, napis :wink: a potom mi daj vediet co ti odpisali :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět