Citam to az teraz , ale s tym nemozem celkom suhlasit. SAE 0W nie je do niektorych motorov vobec vhodna, napr. Toyota ju priamo neodporuca. Logika a teoria vravi, ze rozdiel oproti 5W (s rovnakym letnym cislom) je len v mazani za studena, ale servisna prax vykazuje nieco ine.FF píše:Ide o to, že 20W je ešte lepšie, 15W je ešte lepšie, 10W je ešte lepšie, 5W je ešte lepšie, 0W je ešte lepšie...
nechte Castrol na pokoji
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
FF ti bude povdacny, ze si mu to objasnilmodus ponens píše:Citam to az teraz , ale s tym nemozem celkom suhlasit. SAE 0W nie je do niektorych motorov vobec vhodna, napr. Toyota ju priamo neodporuca. Logika a teoria vravi, ze rozdiel oproti 5W (s rovnakym letnym cislom) je len v mazani za studena, ale servisna prax vykazuje nieco ine.FF píše:Ide o to, že 20W je ešte lepšie, 15W je ešte lepšie, 10W je ešte lepšie, 5W je ešte lepšie, 0W je ešte lepšie...
To bylo (zřejmě) myšleno ironicky A s Castrolem (jako takovým) to nemá souvislost.modus ponens píše:Citam to az teraz , ale s tym nemozem celkom suhlasit. SAE 0W nie je do niektorych motorov vobec vhodna, napr. Toyota ju priamo neodporuca. Logika a teoria vravi, ze rozdiel oproti 5W (s rovnakym letnym cislom) je len v mazani za studena, ale servisna prax vykazuje nieco ine.FF píše:Ide o to, že 20W je ešte lepšie, 15W je ešte lepšie, 10W je ešte lepšie, 5W je ešte lepšie, 0W je ešte lepšie...
...predstav si, že v motore je olej 0W-40 a vonku je -10°C, teraz si predstav ten istý motor, ale je v ňom olej 5W-40 a vonku je 0°C a otázka znie: ako ich ten motor "rozozná", alebo v čom bude rozdiel?modus ponens píše:Citam to az teraz , ale s tym nemozem celkom suhlasit. SAE 0W nie je do niektorych motorov vobec vhodna, napr. Toyota ju priamo neodporuca. Logika a teoria vravi, ze rozdiel oproti 5W (s rovnakym letnym cislom) je len v mazani za studena, ale servisna prax vykazuje nieco ine.
...motory Toyoty jsou vybaveny interně systémem OMAKO po lehkém ohřátí se spouští systém SCHMAKO,takže motor lehce v tuto chvíli pozná 0W-40 pokud tyto dva synchronně závislé systémy , nespustí systém OK OKO tak přechází do poslední fáze HARAKIRIFF píše:...predstav si, že v motore je olej 0W-40 a vonku je -10°C, teraz si predstav ten istý motor, ale je v ňom olej 5W-40 a vonku je 0°C a otázka znie: ako ich ten motor "rozozná", alebo v čom bude rozdiel?modus ponens píše:Citam to az teraz , ale s tym nemozem celkom suhlasit. SAE 0W nie je do niektorych motorov vobec vhodna, napr. Toyota ju priamo neodporuca. Logika a teoria vravi, ze rozdiel oproti 5W (s rovnakym letnym cislom) je len v mazani za studena, ale servisna prax vykazuje nieco ine.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Praveze nebolo. Pisem to preto, ze mi svojho casu v Toyota servise potvrdili, ze mali negativnu skusenost s dlhodobym pouzivanim oleja 0W v Avensise 2.0 VVT-i (zhodou okolnosti to bol Castrol, ale nie kvoli tomu to sem pisem). Motor musel ist na rozborku, VVT-i clen plaval v oleji - nastastie pre majitela to uhrali na zaruku. Ono totiz SAE 0W nie je v manuale medzi "povolenymi" viskozitami...Pitris píše:To bylo (zřejmě) myšleno ironicky A s Castrolem (jako takovým) to nemá souvislost.
Naposledy upravil(a) modus ponens dne úte úno 16, 2010 1:02, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Ale ja tej teorii verim , ale SAE 0W radsej nepouzivam. Dovodom je skusenost zo servisu. Nemam moc dovodov neverit im, ved 0w-30 su tusim najdrahsie oleje, ake maju v ponuke.FF píše:...predstav si, že v motore je olej 0W-40 a vonku je -10°C, teraz si predstav ten istý motor, ale je v ňom olej 5W-40 a vonku je 0°C a otázka znie: ako ich ten motor "rozozná", alebo v čom bude rozdiel?
Je vsak zaujimave, ze v manuale 0W nie je vobec spomenuta.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Len dodam, ze som svojho casu riesil tento problem s viacerymi zastupeniami Toyoty (SK, A, DE). V maji 2004 dostavali totiz slovenske Toyota servisy (ceske asi tiez - spolocne zastupenie) oficialny pripis nepouzivat 0W oleje do VVT-i motorov a ja som tomu nechcel verit. Pohrabal som sa v starych mailoch, preto tie detaily - uz som na to skoro aj zabudol...
K těm olejům Castrol,Tirika píše:Může to být náhoda,že se to stalo, nechci nějak Castrol poškodit ....Anonymous píše:Brembo píše:Mozem sa opytat o aky motor ide? Okrem HD nik nepouziva hydraulicke zdvihatka a o GPS som nikdy nic zle nepocul.
Honda VT1100C sc18 Shadow, U.S. verze, r.v. 1993
a aby to nebylo ode mne, tak schválně to ,
co píše zde http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406 mnoha lidmi uznávaný pan J. Čech:
Tolik tedy pan J. Čech k olejům Castrol.1.Pevnějšímu styku oleje s kovovou stěnou motoru výrazně napomáhají syntetické estery, které způsobují menší stékavost oleje ze stěn a tak i při dlouhodobém odstavení motoru z provozu mazané plochy výrazně méně korodují. Při startu zajišťují slušné mazání do doby, než olejové čerpadlo naplní všechny kanály mazací soustavy olejem a olej začne mazat. Opotřebení motorů je proto zastudena menší, než při použití olejů minerálních. Pokud někdo uvádí, že jeho olej obsahuje syntetické estery, které chrání atd. (známý Castrol GTX Magnatec), je to jen reklamní žvást, estery jsou obsaženy ve všech syntetických olejích. Syntetický olej má ale jednu nepříjemnou vlastnost – při tepelném přetížení se narušuje, tato změna je na rozdíl od minerálních olejů nevratná, proto do závodních motorů musí být používán olej s vyšším viskozitním číslem, než při použití oleje minerálního.
2. Chtěl bych se zmínit o velmi oblíbeném oleji Castrol GTX 3. Tento olej se začal vyrábět snad ještě v době, kdy jsem seděl na nočníku. Už tehdy nepatřil mezi špičku, byl a je velmi oblíben proto, že proti tuzemským olejům pomaleji černá. Ovšem to byla dlouho jeho jediná pozitivní vlastnost. Jeho cena je na to, co skutečně umí, velmi vysoká. V testech v Německu byl vyhodnocen jako vůbec nejhorší minerální olej na trhu, hlavně co se týká vnitřní koroze motoru. Prostě špatné složení aditiv. Dlouho byl konkurentem Mogulu Super, přestože neměl lepší vlastnosti. Mogul Super byl také mírně vylepšen (původně 20W/50, nyní 15W/50) a v té době byl lepším mazacím prostředkem na minerální bázi, než Castrol GTX 3. Nyní již byl pod názvem Castrol GTX také mírně vylepšen (API SG/CD), pod názvem Castrol GTX 3 má API SJ/CF a tak by měl odpovídat Mogulu Forte, ovšem jeho cena je zhruba dvojnásobná. Proč to píši – pokud na něj jezdíte, při koupi nového oleje si zkontrolujte API, mohl by se vám dostat do rukou ještě starý typ z historických evropských zásob. Osobně bych si do motoru tento olej nedal, to raději Havoline.
Obecně se tvrdí, že kvalitní výrobce olejů se pozná podle toho, jestli dokáže vyrobit kvalitní olej pro motocykly. Zde úplně propadl Valvoline. Oleje Texaco, Mobil, TotalFinaElf, Fuchs Titan, Esso, Agip, Aral patří do skupiny těch lepších. Kdo prý koupí tyto značky, neprohloupí. Zvláštním případem je francouzská firma Elf. Už 18 let se jejich výrobky používají u Fordu jako první náplně (to už o čemsi svědčí), dále je plní Opel, Mazda, Nissan atd. Nyní je Elf součástí TotalFinaElf, fúze byla nutná z důvodu přežití.
3. Castrol toho sice hodně v reklamních letácích napovídá, ale „skutek utek“. Nejsou to špatné oleje, ale zase není třeba věřit všemu, čím nám krmí zrak a sluch. Vyrábí oleje od kvalitních po velmi průměrné, horšími zásobuje východní trh, protože na západě již o ně není zájem. Navíc ze sebe dělá přemrštěnou cenou cosi, co ve skutečnosti není („My jsme nejstarší a tak jsme nejlepší…“). Slogany typu „Originální receptura Castrol“, „Originální technologie Castrol“ atd. je pouze oblbování zákazníků. „Originální technologie“ je všeobecně známý postup výroby olejů (každý velký výrobce má tedy „originální technologii“), záleží pouze na dodržování technologické kázně. Olej se nedá vyrobit jinak než se nyní vyrábí a pokud ano, je to z cenového hlediska nepřijatelné. Další značky, pokud používají arabskou nebo ropu Brent, dokáží vyrobit oleje stejně kvalitní, pokud jsou ochotné jít do konkurence a použít všechna „předepsaná“ aditiva v plném množství.
4. Cena oleje je také zavádějící, pouze prodejci znají nákupní ceny, které (s výjimkou Castrolu) něco o kvalitě napovídají, nejvíce je to markantní u olejů polosyntetických 10W/40. Tento olej je totiž značně citlivý na dodržení viskozity po celou dobu životnosti, čehož se dosahuje větším podílem syntetické složky, která určuje cenu. Skutečně prověřený olej s 60% syntetické složky je uvedený Total Super Plus, u tuzemských olejů si o takovém podílu můžeme pouze nechat zdát. Pokud kupujeme (s výjimkou Castrolu) oleje od světových značek, většinou koupíme oleje dostatečně kvalitní s kterými motoru neublížíme. Každopádně nějak mažou všechny typy olejů, záleží na tom, do jakého motoru olej použijeme a kolik máme peněz.
Jedině Castrol Edge sport 10W60 je asi jediný slušný olej od této firmy, ale vůbec není tak dokonalý, jak se zdá.
Jednak zanechává na aluslitinách motorů Subaru žlutozlatý téměř nesmytelný povlak, ale hlavně je "nepříčetně" drahý vzhledem k ostatním (syntetickým) olejům stejné výkonnosti ACEA a klasifikace SAE.
P.S. Svoje "místo na slunci" teda na světovém trhu, si Castrol nevybojoval díky kvalitě olejů, ale výhradně díky brzdové kapalině, ve které je díky dřívější spolupráci se švédskými aerolinkami a automobilkami opravdu světová "1" , kdysi bez konkurence. To jen na vysvětlenou.......
BTW, základové oleje odebíral Castrol (a BP) ještě do nedávna, a možná že odebírá stále, (nevím přesně, nemám už přehled,) od SUN Inc., tedy firmy, vyrábějící oleje Sunoco...........
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Pan J.Čech je určitě nezávislý odborník a ví, co z čeho se dělá a jaký výrobce, kdo jak ,co dělá a kvalitní výrobce se pozná, že umí udělat olej pro motorky.Nepříjde mi, že pan J.Čech poslal Castrol do krachu
Věrohodnost odborníka J.Čecha = Inteligentní molekuly Castrolu.Je smutné, že dnes může na net kdokoliv a kdykoliv psát bláboly, je fakt, že v něčem s ním souhlasím.Ale to s kým souhlasím přece není důležité, neboť nejsem pisálkem různých fór a časopisů.
Věrohodnost odborníka J.Čecha = Inteligentní molekuly Castrolu.Je smutné, že dnes může na net kdokoliv a kdykoliv psát bláboly, je fakt, že v něčem s ním souhlasím.Ale to s kým souhlasím přece není důležité, neboť nejsem pisálkem různých fór a časopisů.
Jen pro upřesnění: "Castrol" nemá s českým "kastrólem" mnoho společného (snad kromě libozvučného souznění ), ale pochází z anglického spojení slov "castor oil", což v překladu do češtiny není nic jiného, než modelářům dobře známý ricinový olej! Ale pokud ho použijež do kastólku např. pro přípravu vaječné omelety, poznáš, co je to fofr...
Kastrol si užívej,barkyss píše:sakra,když mám teda nechat kastrol na pokoji,tak v čom mám teda dneska vařit sakra
ale díky "Castrol Motor Oils and Lubricants" budeš mít zbytečný průvan v peněžence, a můžeš mít i oči pro pláč.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: nechte Castrol na pokoji
neviem ci uz niekto toto cital http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=11245