Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris má pravdu: jediný ojetý turbodiesel, nad kterým bych vůbec uvažoval, je právě Honda Accord. Ano, vím, že má vstřikování od Bosche, což je u mne velké mínus, ale kupovodivu snad jen ojedinělé problémy, které byly kdy s motorem zaznamenány, jsou vytahané rozvodové řetězy - kvůli přetahování lhůt výměny oleje (20 tis. km je prostě na event. městký provoz příliš...) a/nebo používání nevhodných olejů. Já bych k tomu přidal ještě i pravděpodobné systematické podtáčení.

Jenže: ve srovnání s Mondeem či Omegou má podstatně menší interiér, zejména v prostoru zadních sedaček, a pokud to zrovna není kombík (té předchozí generace), i zavazadelník.

Kromě toho má extrémně malý nájezdový úhel vpředu a v případě, že jde o kombík, i vzadu. O výrazně menší světlosti podvozku ani nemluvím, ale ty nájezdové úhly jsou větší problém. No a pak jsou tu ještě těhlice zavěsů kol zadní nápravy vyrobené z hliníku: pokud je nikdo nikdy protikorozně neošetřil, v podmínkách českých prosolených zim jde o časovanou bombu... Jo a ještě jim prý rezly kapoty, ale nikdo z mých známých, kteří si Accorda pořídili (na základě mého doporučení), s tím problém neměli (nebo mne o tom "jen neinformovali"...).
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

modelář píše:
mipesa píše:
To by asi mělo být u každého auta normální , že chceme aby se neporouchalo, ale už se probuď a vyndej ruku z nočníku, realita je jiná, podělat se ti může i sebesuperlepší auto, ikdyž tedy nevím které by to mělo být.

- Najezdil jsem s vozy jedné značky 3/4 mil. km a největší problémy s nimi byly výhradně v záruce, a to "díky péči" značkových servisů. Ale důkladně jsem si to "vybral zpět", takže škodný rozhodně nejsem. Jinak mne nikdy nenechaly na holičkách, a pokud jsem si je servisoval sám, nemusel jsem do nich investovat absolutně nic navíc, tedy vyjma toho, co jsem si sám zničil (rovnání předních kotoučů každých 10 - 15 tis. km, zato desky až 120 tis. km...).

Proč myslíš, že si lidi pořizují ojetiny?...a k tomu turbodiesely.Jezdí za prací delší cestu a ten TD je furt na palivo úspornější.Je to všechno otázka peněz,chuť by byla v kdekom si pořídit nové, ale je spoustu lidí, co na to nemají a jsou třeba rádi, že si zaúvěrují i tu blbou omegu za pár šlupek.To co do toho dál nasypou je až druhořadá věc, protože spoléhají, že to nějak dopadne.

- Domnívám se, že tito lidé neumějí počítat a silně na to doplácejí. Asi mají na vyhazování... Přece nelze brát v úvahu výhradně spotřebu paliva! Tuhle jsme s kolegou jezdili lyžovat mým autem a on padal do mdlob z toho, kolik mi to bere. Tak jsme večer sedli a schválně propočítali bilanci: přestože má Mazdu 6 v turbodieselu, kupoval ji novou a zatím neměl žádné problémy s agregátem (při 120 tis. km opět spíše zázrak), tak opakované opravy klimy, oprava posilovače řízení a stržené péro v zadní roletce (což si vyžádalo její výměnu) + výměna všech kotoučů a desek v neznačkovém servisu nejenže vymazaly úsporu na spotřebě a obvykle i nižší ceně paliva, ale je na tom v přepočtu nákladů na km dokonce hůř, než já. Teď ho čekají rozvody, já mu je udělat nemohu, tak jsem zvědav, kolik vysolí.

Kromě toho mám spolužačku z gymplu, jejíž manžel si pořídil "na podnikání" ojetou Omegu v turbodieselu, jenomže kvůli její permanentní nepojízdnosti si neustále půjčoval její auto (stylem "dej, mně to nejede a auto nutně potřebuji" - jenže ona také a možná více - vzhledem k její profesi), až to skončilo zruinováním rodinného rozpočtu a rozvodem. To jsou ty "odstrašující zkušenosti z praxe", které mi tady někdo vyčítal, že nemám. Ano naštěstí nejsou v tomto případě moje, ale vzhledem k tomu, že jde o člověka mně blízkého, jsem o to více na některé věci alergický.

Ale neboj, jestli jsi vlastníkem auta od nova tak víš, že když opustíš bránu autosalonu s nulou na počítadle km tak už taky sypeš a možná větší peníze než do ojetiny.
Zase zbytečně fylozofuješ, realita je někde jinde než tvoje představy či sny.Ale určitě by to bylo fajn, kdybych se auta nemusel všimnout.

- Asi právě proto dnes mám 10 let staré soukromé auto, třebaže dříve jsem kupoval nový vůz každé tři až čtyři roky. Ne že bych neměl na nové nebo si ho nechtěl z principu pořídit (znám i takové lidi - vadí jim, že v momentě přihlášení vozu okamžitě ztratili min. 10 ale spíše 15% jeho kupní ceny), ale každá má projížďka s potenciálním kandidátem skončila jeho vyškrtnutím se seznamu, až jsem propásl možná jednu z posledních možností - přišel totiž nový model, který mi už nevyhovuje. Nu což, asi nakonec (také) skončím u nákupů ojetin, než se všechny z kategorie těch skutečně dobrých stanou nepoužitelnými...
No vdíš já používám v drtivé většině diesely nebo turbodiesely a když to hodím do kalkulačky tak v palivu a v opravách jsem podstatně někde jinde - spokojenost - asi mám kliku.Ještě jsem se nedozvěděl, co je pro tebe to superauto.Pořádně si to rozmysli.
modelář

Příspěvek od modelář »

Já se nemám co rozmýšlet, ale Ty zkus hádat (ani nevím, jestli vůbec dávat tři možnosti): je to japonská značka, ale není to Toyota... Navíc zdůrazňuji, že zemí původu - aby ten či onen konkrétní vůz byl skutečně dobrý - MUSÍ BÝT Japonsko, třebaže i tato značka se už vyrábí i jinde, bohužel...
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Já moc Japonská auta nemusím, ale mě když někdo osloví, co bych si pořídil, kdybych musel Japonce tak Nisan.Jinak můžu s klidným svědomím říct, že Japončíci jsou na tom kvalitativně lépe než cokoliv a kdokoliv kolem.
modelář

Příspěvek od modelář »

Akorát že ty Nissany na evropském trhu jsou už dost dlouho (a z japonských značek vlastně úplně nejdéle) vyráběny v Evropě. Takže si představ, jak na tom musí být "skutečný Japonec"... :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Byl tady návrh na rozdělení tématu Omega / Passat - provedeno. :lol:
Pokračuje to na vlákně "VW Passat"
(akorát byl trošku problém najít, kde se Omega "změnila" na Passata :lol: )
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od NOVON »

Demo píše:Máte někdo zkušenosti s tímto motorem ? Díky

Uvažuji o výměně Scorpia ;)
Mno pokud to má vstřikovací čerpadlo BOSH VP 44,tak bych se tomu obloukem vyhnul..To raději benzín 2.2 16V Ecotec+LPG
Brembo SV

Příspěvek od Brembo SV »

co sa tyka zminovaneho cerpadla VP44 tak najcastejsie odchadza riadiaca jednotka,ktora je podla servisu Bosch neopravitelna a musi sa kupit nove cerpadlo. Mimochodom zvastom Boschu by som sa neriadil. Tie riadiace jednotky su opravitelne za stotinovu cenu noveho. Casto tam vznikaju studene spoje,ktore staci preletovat. A co sa tyka Boosch,tak som cital kdesi clanok,kde servis vstrkovacich cerpadiel si tuto znacku spolu s Lukasom chvalil najma kvoli velkim trzbam. Tieto znacky maju totiz pomerne malu zivotnost. Naopak na znacke Siemens a Denso si nezarobia,nakolko poruchovost je ojedinela a zvacsa preziju zivotnost vozidla. Zial najcastejsie pouzivane cerpadla je naj,a smejd Bosch. Mimochodom,cena oprav je zvacsa 1000 €,iked su servisi,ktore za repas pitaju 350€ pri pouziti original dielov. Napoak drahe dieli nahradzaju inimi rovnako kvalitnimi znackami za polovicnu cenu.
Návštěvník

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od Návštěvník »

Jen pro upřesnění, až si tohle téma někdo někdy vygooglí jako já teď.

V Omegách nikdy nebyly naftové V6 motory, šestiválcové diesely jsou oba se základem v BMW - na první pohled stejné, ale nějaké odlišnosti tam jsou. Na internetu se často píše, jak to jsou špatné motory, hlava se mění s olejem, protože praská atd. Mám Omegu se starším 2,5 TD a za posledním 130 tisíc km (co auto mám) se kromě běžné údržby nic nemuselo dělat. Jen tak pro info dál (netýkající se Omeg) měly/mají Opely dieselové motory od Isuzu (2,5 Isuzu byla v offroadech) a novější od Fiatu.

Čtyřválcové dieselové motory Opel (2,0 a 2,2) nejsou úplně rozumnou volbou, pokud nemají vyměněné naftové čerpalo. Obvykle odchází kolem nájezd 200 tisíc km.

Jelikož Opel je "mojí" značkou a měl jsem jich mnoho a poznal mnoho lidí, co Opela měli nebo mají, tak zkušenosti jsou takové: Ti, co nejvíce haní značku koupili kdysi nějakou nejlevěnší vylítanou vránu daného modelu, která se sypala pod rukama. Všichni rozumní, co koukají i na jiné věci než cena nemají s Opelama problémy.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od Brembo »

A myslím že tie 2,5 nemali legendárne nevydarené čerpadlo VP 44 i ked patrilo k priekopníkom, bol to dobrý nápad,akurát že ti nevyšlo so životnostou.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
gal

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od gal »

Mechanici od Fordu říkají ještě že je Opel jinak by sme měli nejhorší auto.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od Brembo »

áno Ford so svojimi vstrekovacímy čerpadlami Delphi,ktorým neuškodí ani piesok,len nafta a kryví pohlad. So slávnymi a vychvalovanými 1,8 TD.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od lefort »

gal a brembo: typické kecy lidí, co Ford (nebo na Ford) nikdy neměli a jen umí trapně házet špínu.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od bjukemen »

2,5 DTI je motor od BMW CR ziadna predkomorka a uz duplom nie VP44, to bolo v 2,0 a v 2,2 DTI, motor je to velmo kvalitny s krasnym zvukom 6 valcov v rade ma svoje caro,ale o tom sa tu uz pisalo, a asi aj ja konkretne :D tak ci tak je to naj diesel co do omegy isiel
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
gal

Re: Názor na motor 2.5 DTI 110 kW (Opel Omega 01->)

Příspěvek od gal »

lefort píše:gal a brembo: typické kecy lidí, co Ford (nebo na Ford) nikdy neměli a jen umí trapně házet špínu.
jenže to nejsou keci stěma mechanikama sem si to nevymyslel a s Fordama sem najel nejvíc km tak mužu vypravět .
Odpovědět