Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Ať nikoho ani nenapadne EGR ventil zaslepovat nebo nějak vyřazovat z činnosti, aby se potom nedivil i ušima. Na základě přisávání určitého množství výfukových plynů pracuje režim vstřikování, určité množství výfukových plynů snižuje teplotu spalování, tedy tepelně odlehčuje motor. EGR ventil tam není pro srandu králíkům, když chceš výkon, tak musíš vědět jak ho správně bez poškození motoru dosáhnout.
Neřekl jsi, jestli se motor normálně při startu točil, nebo jenom kuckal...
marpie

Příspěvek od marpie »

Jiříček píše:Ať nikoho ani nenapadne EGR ventil zaslepovat nebo nějak vyřazovat z činnosti, aby se potom nedivil i ušima. Na základě přisávání určitého množství výfukových plynů pracuje režim vstřikování, určité množství výfukových plynů snižuje teplotu spalování, tedy tepelně odlehčuje motor. EGR ventil tam není pro srandu králíkům, když chceš výkon, tak musíš vědět jak ho správně bez poškození motoru dosáhnout.
Neřekl jsi, jestli se motor normálně při startu točil, nebo jenom kuckal...
Já bych do toho zaslepení nešel, protože nejsem zastáncem takových úprav. Taky si myslím že když už něco v autě je tak to tam je aby to fungovalo a ne zaslepovalo. Jen jsem o tom psal že jsem to četl, ale v žádném případě jsem to nehodlal udělat. Ten motor(startér) při těch mrazech točil naprosto normálně a prostě ne a ne chytit. Po nějaké době točení se chvilkama zdálo že začíná chytat ale ještě to chvíli trvalo a jakmile motor chytil tak to bylo tak nějak napůl a ještě chvíli trvalo než se motor rozběhl normálně. A během toho startu auto hrozně dýmilo a smrdělo. Mám výfuk směřovaný dolů a po těch startech byl na sněhu pod výfukem kruh plný černých nečistot. Teď za tepla mi to startuje naprosto suprově a téměř nezakouří. Chytá to na jedno nažhavení(radši ale preventivně většinou žhavím 2x) a jedno otočení klíčem bez plynu.
drgi

Příspěvek od drgi »

marpie píše:
Jiříček píše:Ať nikoho ani nenapadne EGR ventil zaslepovat nebo nějak vyřazovat z činnosti, aby se potom nedivil i ušima. Na základě přisávání určitého množství výfukových plynů pracuje režim vstřikování, určité množství výfukových plynů snižuje teplotu spalování, tedy tepelně odlehčuje motor. EGR ventil tam není pro srandu králíkům, když chceš výkon, tak musíš vědět jak ho správně bez poškození motoru dosáhnout.
Neřekl jsi, jestli se motor normálně při startu točil, nebo jenom kuckal...
Já bych do toho zaslepení nešel, protože nejsem zastáncem takových úprav. Taky si myslím že když už něco v autě je tak to tam je aby to fungovalo a ne zaslepovalo. Jen jsem o tom psal že jsem to četl, ale v žádném případě jsem to nehodlal udělat. Ten motor(startér) při těch mrazech točil naprosto normálně a prostě ne a ne chytit. Po nějaké době točení se chvilkama zdálo že začíná chytat ale ještě to chvíli trvalo a jakmile motor chytil tak to bylo tak nějak napůl a ještě chvíli trvalo než se motor rozběhl normálně. A během toho startu auto hrozně dýmilo a smrdělo. Mám výfuk směřovaný dolů a po těch startech byl na sněhu pod výfukem kruh plný černých nečistot. Teď za tepla mi to startuje naprosto suprově a téměř nezakouří. Chytá to na jedno nažhavení(radši ale preventivně většinou žhavím 2x) a jedno otočení klíčem bez plynu.
Nemas nahodou pokazene zhavice? Tie by mali vediet vymontovat, skontrolovat a namontovat spat v kazdom servise. Tie cierne necistoty a cierny dym bol zrejme z nespaleneho paliva.

drgi
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Měřil jsi kompresní tlaky? V jakém stavu máš vstřikovací trysky?
marpie

Příspěvek od marpie »

Jiříček píše:Měřil jsi kompresní tlaky? V jakém stavu máš vstřikovací trysky?
Komprese jsem ještě neměřil ale hodlám to udělat. Po víkendu jsem objednaný do autodílny kde nechávám nastříkat spodek a dutiny a nechám je ten motor zkontrolovat. Na měření komprese asi nebudou vybavení, ale chci je nechat vyměnit palivový filtr, zkontrolovat a případně vyměnit žhavicí svíčky, zkontrolovat vstřiky, zkontrolovat případně seřídit ventily.
FF

Příspěvek od FF »

marpie píše:Podle manuálu mám předepsaný A3/B3 tedy hlavně B3 a viskozitu 10W40, 5W40 a 5W30. Myslíte že bych mohl použít pokud bych nešel zpět do 5W40 tu viskozitu 5W30 ale se specifikací ACEA A1/B1 tedy lehkoběžný?
Absolútne NIE!!!
Avalsinos

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Avalsinos »

Dobrý den, mám ford escort 1,4 rok 1992 jaký olej mám použít mohu použít sae 15w40 nebo sae 5w40 API SM/CF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Pedro »

Stav motoru,spotřeba oleje,čistota uvnitř,nájezd,styl používání,druhy jízd....,
Chceš li rychlou odpověď bez indícií,5w-40 ano celoročně,15w-40 na léto. Na toto ses ptal.,nikoliv však SM. Nad SL bych nešel.
Když upřesníš co je výš psáno,dostaneš i přesnější odpověď. Né už odemne,jdu makat.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Pitris »

to Avalsinos: Jak napsal PePe: Co tam bylo za 15w40 ? Jak se olej měnil ? Jak a kde se bude jezdit ?
A obecně: Mezi API se přecházet může, ale "nahoru" by se nemělo o víc než o dvě písmena - nebezpečí rozpuštění úsad: a do přes 20let starého motoru bych volil SAE 5w40 jen pro časté mrazivé starty. Jinak 10w40 a mimo zimu v pohodě i tu 15w40....

A ty nové příspěvky o EGR ventilu jsem dal sem: http://www.oleje.cz/forum/egr-t5710.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět