Náhlý úbytek oleje
Moderátor: Colommbo
Náhlý úbytek oleje
Dobrý den, vlastním škoda fabia combi 1.2 47 kw, auto mám krátce, koupil jsem ho přes inzerát. Po výměně oleje mě začal motorový olej ubývat a hlásilo mě to aj na přístrojové desce. Výměna oleje proběhla před 3 dny. Čím to může být? Děkuji za rady a odpovědi
Re: Náhlý úbytek oleje
Co tam bylo za olej a co je tam teď?
Dělá to stopy pod autem? Nedotažený filtr nebo výpustný šroub, gufero na klice, těsnění vany....
Motor za chodu modře kouří? "Odešlo" v motoru nějaké těsnění - pod hlavou, gufírka ventilů....třeba
Dělá to stopy pod autem? Nedotažený filtr nebo výpustný šroub, gufero na klice, těsnění vany....
Motor za chodu modře kouří? "Odešlo" v motoru nějaké těsnění - pod hlavou, gufírka ventilů....třeba
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Náhlý úbytek oleje
Netuším co tam bylo za olej, ale byl tam hodně dlouho, protože byl v dost špatným stavu. Já jsem tam dal TIGROL 5W-40 .. Právě že to nikde neteče, všude čisto, ani stopa po úniku oleje. A za chodu auto nekouří modře.
Re: Náhlý úbytek oleje
Kolik má najeto? Kouřit modře nemusí a přesto může olej brát.
Sice to není úplně spolehlivé, ale mohlo by pomoci změřit komprese na válcích. Taky to může brát přes gufera na ventilech.
Sice to není úplně spolehlivé, ale mohlo by pomoci změřit komprese na válcích. Taky to může brát přes gufera na ventilech.
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Náhlý úbytek oleje
Zeptám se jako blbec, odpusť - před výměnou jsi tedy takový úbytek ještě nepozoroval...? A že po výměně začal olej ubývat, znamená co - kolik a za jak dlouho...? A co ti hlásilo úbytek oleje na přístrojové desce - rozsvícená kontrolka mazání...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Náhlý úbytek oleje
No abych pravdu řekl mám to auto 14 dní..najeto má 117 000 což je druhá věc která nesedí..já sám si myslím že je přetočenej tachometr..před výměnou mě to nic nehlásilo..úplně v pohodě, ikdyž jsme pak zjistili že tam bylo opravdu málo..u najetých kilometrů začal blikat OIL..a ještě k tomu klíč svítí..po 150 km a na měrce se to posunulo cca o pul cm
Text z mob.internetu
A kolik oleje bylo na merce kdyz si auto prebiral? Treba 1cm nad?
Sahni do vyfuku,cerne mastne saze?
Mastnota v exp?
Jinak vyse popsane duvody.
Sahni do vyfuku,cerne mastne saze?
Mastnota v exp?
Jinak vyse popsane duvody.
Re: Náhlý úbytek oleje
To by mělo být v pohodě. Ale setkal jsem se s případy, že v bazaru byl olej dolitý/přelitý nad max, aby to bylo při koupi event. při zkušební jízdě O.K. Jinak těch důvodů, proč olej rapidně ubývá může být spousta, a když to evidentně neteče a nekouří, tak takhle "od boku" těžko soudit. Servis.Ondra píše:TIGROL 5W-40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Náhlý úbytek oleje
Kroužky, gufírka ventilů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Text z mob.internetu
Tak tak Pitris,prodejci jsou kujvy. Proto jsem to zminil.
Ondra-
dolej na horni rysku za STUDENA a za stejnych podminek kontroluj.
Neznam tvar vany,ale ted to resim zakaznikovi na Ceedu a tam je rozdil 0,3 dcl skoro 1cm
Ondra-
dolej na horni rysku za STUDENA a za stejnych podminek kontroluj.
Neznam tvar vany,ale ted to resim zakaznikovi na Ceedu a tam je rozdil 0,3 dcl skoro 1cm
Re: Náhlý úbytek oleje
Takže dolít a kontrolovat co se stane? Když se to potvrdí tak to teda asi budou gufera ventilu? Díky moc chlapi
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Náhlý úbytek oleje
Úplně obecně, Ondro: Jestliže motor (nadměrně) spotřebovává olej (děje se tak vpodstatě u každého motoru, jen u některého více a u jiného méně, některé motory jsou výjimkou...) a neubývá tak, že by z motoru tekl, bývají na vině buď pístní kroužky nebo gufera ventilových dříků, olej se dostává do spalovacího prostoru a shoří. Pokud by tedy nadměrná (btw co je v tomhle případě nadměrná?) spotřeba oleje přetrvávala, je možné ji někdy ještě zčásti omezit olejem s vyšší viskozitou, jinak by připadala v úvahu kontrola kompresních tlaků a budou-li v pořádku a chtěl-li bys spotřebu oleje řešit, pak výměna ventilových gufer...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Náhlý úbytek oleje
On zrovna klíč s nápisem OIL může znamenat výměnu oleje. Až by problikávala kontrolka mazání, pak by byl s olejem problém. Máme 40kw HTP a nevím jestli je tam nápis OIL, ale klíč občas otravuje a tak se podržením kolíku a otočením klíčku dá interval vyresetovat.
Ovšem je-li podezření, že si motor bere, tak to sledujte
http://www.scribd.com/doc/6594498/Fabia-Navod-k-Obsluze strana 15 a na str. 16 je návod na vynulování, nemusíte se toho bát, mám to už mnohokrát ověřeno
Ovšem je-li podezření, že si motor bere, tak to sledujte
http://www.scribd.com/doc/6594498/Fabia-Navod-k-Obsluze strana 15 a na str. 16 je návod na vynulování, nemusíte se toho bát, mám to už mnohokrát ověřeno