Nafta bez bio humusu
Moderátor: Colommbo
Re: Nafta bez bio humusu
Tak to jsem zvědavý, jestli se nám Optimal Diesel "vybarví" podobně, jako v předcházejícím případě. Já bych si typoval, že asi ne Předpokládám, že dáš vědět. Díky
Re: Nafta bez bio humusu
Zdar.Moja skusenost je taka že tankoval som vždy normalnu naftu na OMW potom som skusil MaxxMotion na Sk s Bio sračkou sice minimalne ale predsa a aj v CZ bez Bio sračky a po asi 10 tich nadržiach a po navrate k normalnej nafte s VIF možem konstatovat že moje PD je ovela tizsie ako stou predraženou Maxxmotion.Nebolo by mi luto tych penazi ale zvukovy prejav PD ma presvedčil ze eeeee
Re: Nafta bez bio humusu
to Aragon: Z odpovědi zástupce fy Čepro vyplývá následující - cituji: Upozornění:
Součástí komplexních zimních aditivačních směsí bývají i nízkoteplotní aditiva (depresanty, detergenty, modifikátory krystalizace a aditiva typu WASA – wax anti-settling additives). Jejich účinnost může být ovlivněna složením výchozí motorové nafty. Pokud má nafta motorová již z výroby dosaženy své nízkoteplotní vlastnosti zejména aditivací na místo svého uhlovodíkového složení, pak následná aditivace již nemusí dosáhnout předpokládaného kladného výsledku. Současně hrozí, že dojde k vzájemnému ovlivnění různých přísad s negativním účinkem.
Pro Vaši informaci uvádím, že od 1.12.2013 je motorová nafta Optimal Diesel plošně aditivována společností ČEPRO, a.s. speciálně vyvinutou kombinací nízkoteplotních přísah zajišťující operabilitu i za teplot cca -25°C. Kombinace složek přísad byla volena tak, aby byla zajištěna jejich optimální účinnost bez ohledu na složení a zdroj paliva. Vývoj aditiva probíhal ve spolupráci výrobce s významnou akreditovanou laboratoří SGS CZ, s.r.o.
V případě, že zákazník hodlá provést následnou aditivaci paliva Optimal Diesel, pak by měl volit pouze použití letních variant aditivačních směsí bez obsahu nízkoteplotních komponent.
Ty jsi v jednom ze svých příspěvků uvedl, že kupuješ a používáš pouze zimní VIF. Já osobně obě verze, tedy jak zimní, tak i letní. Zajímalo by mne, zda a jak to shora uvedené budeš řešit. Osobně uvažuji o tom, že přejdu na aditivaci pouze letním VIFem.
Součástí komplexních zimních aditivačních směsí bývají i nízkoteplotní aditiva (depresanty, detergenty, modifikátory krystalizace a aditiva typu WASA – wax anti-settling additives). Jejich účinnost může být ovlivněna složením výchozí motorové nafty. Pokud má nafta motorová již z výroby dosaženy své nízkoteplotní vlastnosti zejména aditivací na místo svého uhlovodíkového složení, pak následná aditivace již nemusí dosáhnout předpokládaného kladného výsledku. Současně hrozí, že dojde k vzájemnému ovlivnění různých přísad s negativním účinkem.
Pro Vaši informaci uvádím, že od 1.12.2013 je motorová nafta Optimal Diesel plošně aditivována společností ČEPRO, a.s. speciálně vyvinutou kombinací nízkoteplotních přísah zajišťující operabilitu i za teplot cca -25°C. Kombinace složek přísad byla volena tak, aby byla zajištěna jejich optimální účinnost bez ohledu na složení a zdroj paliva. Vývoj aditiva probíhal ve spolupráci výrobce s významnou akreditovanou laboratoří SGS CZ, s.r.o.
V případě, že zákazník hodlá provést následnou aditivaci paliva Optimal Diesel, pak by měl volit pouze použití letních variant aditivačních směsí bez obsahu nízkoteplotních komponent.
Ty jsi v jednom ze svých příspěvků uvedl, že kupuješ a používáš pouze zimní VIF. Já osobně obě verze, tedy jak zimní, tak i letní. Zajímalo by mne, zda a jak to shora uvedené budeš řešit. Osobně uvažuji o tom, že přejdu na aditivaci pouze letním VIFem.
Re: Nafta bez bio humusu
Zdá se, že nejlepší by bylo v zimě aditivovat letním a v létě zimním. Stejný názor mám i na letní a zimní čas. V zimě se brzy stmívá, tak proč ještě stejným směrem posouvat čas???
Otázkou taky zůstává zda vůbec aditivovat? Snad jen pro zvýšení cetanového čísla a mazivosti. Letní VIF bude to na co přejdu až vyplácám zimní balení...
Otázkou taky zůstává zda vůbec aditivovat? Snad jen pro zvýšení cetanového čísla a mazivosti. Letní VIF bude to na co přejdu až vyplácám zimní balení...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Nafta bez bio humusu
Hezky napsané Ale aditivovat určitě budu. Už jenom proto, že tady v tom bor.elu člověk nemá nikde jistotu, co za svinstvo natankuje a tak možná tím aditivem se dá potom ještě alespoň něco zachránit To už nemluvím o mazivosti, cetan. čísle atd. Ale to už je "obehraná písnička"
Re: Nafta bez bio humusu
Vif dávám z důvodu zajištění mazivosti, ta je alfa a omega pro CR vstřikování. Celoročně používám zimní verzi kterou kupuju po 10 litrech a tak za dobrou cenu. Dále se domnívám že aditiva u nás vyrobená jsou na velice podobným základu a je dost známé že i Vif berte Benzina a tak to asi bude i u Čepra. Ostatně Vif byl vždy v čele v testech a proto ta moje doměnka že je tato aditivace používaná všude.
Tím pádem nehrozí kolize aditiva a zatím nepozoruju žádné negativum a to z pohledu skladování vzorku,spotřeby a výkonu auta a i zvukovýho projevu motoru. Takto to dělám více než 100 tkm a na čistou naftu je to 85 tkm.
Tím pádem nehrozí kolize aditiva a zatím nepozoruju žádné negativum a to z pohledu skladování vzorku,spotřeby a výkonu auta a i zvukovýho projevu motoru. Takto to dělám více než 100 tkm a na čistou naftu je to 85 tkm.
Re: Nafta bez bio humusu
Máš pravdu v tom, že i Čepro, podobně jako Benzina používají produkty rakouské firmy Lang Chemie - viz link a modré pole dole na stránce: http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-nafty/.
Podobně jako ty i já nadále používám zimní VIF do Optimal Dieselu, a to v ředění 2:1000 (někdy také 1:500 , jak je tady zvykem psát) a nepozoroval jsem jakékoliv změny chování motoru, spotřeby atd. Takže minimálně do doby, než spotřebuji zásobu zimního VIFu budu pokračovat stejně, tedy zimní x letní a potom se uvidí. Já jsem o přechodu pouze na ten letní VIF uvažoval spíše z praktických důvodů. Lepší jeden kanistr, než dva (v tomto případě). Faktem ale zůstává, že když si člověk do nafty přidá aditivum sám, je to prostě jistota - to abych potom třeba někde nezamrznul. A tady nikdo nikde žádnou jistotu nemá, kromě té jedné....
(Pesimista je člověk, který se necítí dobře, když se cítí dobře, protože se bojí, že se bude cítit hůře, až se bude cítit lépe . J.B.Show )
Podobně jako ty i já nadále používám zimní VIF do Optimal Dieselu, a to v ředění 2:1000 (někdy také 1:500 , jak je tady zvykem psát) a nepozoroval jsem jakékoliv změny chování motoru, spotřeby atd. Takže minimálně do doby, než spotřebuji zásobu zimního VIFu budu pokračovat stejně, tedy zimní x letní a potom se uvidí. Já jsem o přechodu pouze na ten letní VIF uvažoval spíše z praktických důvodů. Lepší jeden kanistr, než dva (v tomto případě). Faktem ale zůstává, že když si člověk do nafty přidá aditivum sám, je to prostě jistota - to abych potom třeba někde nezamrznul. A tady nikdo nikde žádnou jistotu nemá, kromě té jedné....
(Pesimista je člověk, který se necítí dobře, když se cítí dobře, protože se bojí, že se bude cítit hůře, až se bude cítit lépe . J.B.Show )
Re: Nafta bez bio humusu
Ba. Aby člověk věděl, že to tam opravdu je Jinak by to v mrazu mohla být vstupenka na showNOP píše:....Faktem ale zůstává, že když si člověk do nafty přidá aditivum sám, je to prostě jistota - to abych potom třeba někde nezamrznul....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nafta bez bio humusu
Je to průser,nedohledáš se pravdy. Stejně jako moje zkušenosti v bezbio benzinu.
Tolik vorlů za paliva chtěj a kulový,dobytek.
Tolik vorlů za paliva chtěj a kulový,dobytek.
Re: Nafta bez bio humusu
Zdravím všechny,
včera jsem bral plnou u EO v Táboře-Náchodě,byl jsem tam sám,nikoho nezdržoval,tak jsem paní požádal o dodáky od nafty k nahlédnutí.Bod tuhnutí byl v dokumentu -23st.C a v kolonce aditivace bylo napsáno COLDEX,což mě později doma po chvilce hledání na Google odkázalo mimo jiné i na jeden testík z roku 2008 http://www.prag-info.cz/_shop/_txt_ad/s ... _ZIMNI.pdf kde se o tomto aditivu od VIF píše jako o monofunkčním,tudíž,že pouze snižuje bod tuhnutí a to i koresponduje s odpovědí od ing.Pavla Cimpla z Čepro a.s.,kde doporučuje případnou vlastní aditivaci provádět pouze letní verzí aditiva,aby se nesnižoval bod tuhnutí díky předávkování zimními depresanty,koneckonců tohle je i uvedeno kdesi ve výše uvedeném odkazu.Teď se rozhoduji zda se i nadále držet pouze zimního VIF nebo přejít na letní verzi a věřit,že je OD poctivě "napuštěný" zimními depresanty a v tuhých mrazech,které jsem letošní zimu ještě jaksi nepocítil, nezůstanu nikde viset.Mimochodem VIF Coldex Polar 2000 jsem zkoušel jen tak z legrace hledat v prodeji a nenašel,třeba někdo budete šikovnější.Samozřejmě VIF SDA ten testík vyhrál,ale ta reklama za stranou 64 pdf dokumentu je víc než výmluvná:-) Pokud tohle všechno již víte,tak se předem omlouvám za opakování někoho z vás.
To jenom pro zajímavost při sobotě,hezký den
včera jsem bral plnou u EO v Táboře-Náchodě,byl jsem tam sám,nikoho nezdržoval,tak jsem paní požádal o dodáky od nafty k nahlédnutí.Bod tuhnutí byl v dokumentu -23st.C a v kolonce aditivace bylo napsáno COLDEX,což mě později doma po chvilce hledání na Google odkázalo mimo jiné i na jeden testík z roku 2008 http://www.prag-info.cz/_shop/_txt_ad/s ... _ZIMNI.pdf kde se o tomto aditivu od VIF píše jako o monofunkčním,tudíž,že pouze snižuje bod tuhnutí a to i koresponduje s odpovědí od ing.Pavla Cimpla z Čepro a.s.,kde doporučuje případnou vlastní aditivaci provádět pouze letní verzí aditiva,aby se nesnižoval bod tuhnutí díky předávkování zimními depresanty,koneckonců tohle je i uvedeno kdesi ve výše uvedeném odkazu.Teď se rozhoduji zda se i nadále držet pouze zimního VIF nebo přejít na letní verzi a věřit,že je OD poctivě "napuštěný" zimními depresanty a v tuhých mrazech,které jsem letošní zimu ještě jaksi nepocítil, nezůstanu nikde viset.Mimochodem VIF Coldex Polar 2000 jsem zkoušel jen tak z legrace hledat v prodeji a nenašel,třeba někdo budete šikovnější.Samozřejmě VIF SDA ten testík vyhrál,ale ta reklama za stranou 64 pdf dokumentu je víc než výmluvná:-) Pokud tohle všechno již víte,tak se předem omlouvám za opakování někoho z vás.
To jenom pro zajímavost při sobotě,hezký den
Peugeot 406 Break 2.0HDi 80kW
Re: Nafta bez bio humusu
Bohužel se už nedovíš, jak se aditivovaná nafta smísila s naftou v nádrži ČS. Čili jaký je bod tuhnutí nafty, kterou jsi bral do nádrže vozu.
Re: Nafta bez bio humusu
Vzhledem k tomu,že Eurooil od 1.12. plošně aditivuje svou naftu,tak by v nádržích ČS mohla být jedna a ta samá,vždy aditivovaná.Samozřejmě se mohu mýlit,ale tajně doufám,že ji opravdu aditivují a tudíž mohu v klidu pouze zvyšovat mazivost letním VIFem.
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/t ... out-295557
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/t ... out-295557
Peugeot 406 Break 2.0HDi 80kW
Re: Nafta bez bio humusu
Kdysi jsem tu psal, že až budu vylívat naftu z kanystru, tak ji odfotím. Právě na to došlo. Zimní Eurooil diesel skladován v garáži v plechovém kanistru po dobu asi 3 měsíců. Okolní teplota se pohybovala cca. 0 - 10°C, dlouhodobou průměrnou tipuju na 2°C. VIF tam byl přidán už na pumpě...djdekl píše:Nafta po měsíci a něco...
Zakalení OK, je -12st, ale ta barva Eurooilu
Snažil jsem se to fotit při denním světle na bílém pozadí, aby barvy nebyly posunutý. Podle mě to nemá chybu...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40