Nadmerna spotreba oleja (Ford)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)

Příspěvek od NOVON »

Bjukemen: Se ZETEC-E ani tak ne,ale se ZETEC-S každopádně!
Hombre: Bohužel je to tak jak píšeš..Zajímavé je,že Fordy z Itálie jezdí v 90% s olejem 10W-40 a problémy s motorem nijaké nemají..Viděl jsem celkem dost dotaženek,servisovaných v autorizáku a všechny měly na nálepkách označen nebo i napsán oil 10W-40..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)

Příspěvek od bjukemen »

aha takze asi vedli co robia v taliansku...hlavne ze Ford veselo dalej odporuca rozne vodicky
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)

Příspěvek od Pitris »

No ono taky v Itálii je většinou trošku tepleji než u nás - proto místo A1/B1 5w30 dávají A3/B3 10w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:No ono taky v Itálii je většinou trošku tepleji než u nás - proto místo A1/B1 5w30 dávají A3/B3 10w40
Já bych rozuměl tomu,že se v našich krajích bude dávat 5W-40 nebo 0W-40 A3/B3 tzn.oleje s jiným teplotním rozsahem. A1/B1 je přece úplně něco jiného,jestli jsem tedy dával dobře v místní olejářské škole pozor. :lol: Spíše to na mě působí dojmem,že v Itálii nemají v servisech hlavu pouze na to,aby jim nepršelo do krku. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)

Příspěvek od Pitris »

U A1/B1 je "problém" hlavně v té snížené HTHS viskozitě. A většinou zdvojnásoben motorem, který už má něco za sebou. V našich klimatických podmínkách stačí i 10w40, kdo chce motoru při startu ulehčit dá 5w40 a 0w40 plně využije jen kdo často startuje ve větším mrazu. Nebo 5w30/0w30 ale A3/B3. Samozřejmě jsou vyjímky, ale A1/B1 je hlavně na "fuel saving" a kvalitní mazání je až pak někde....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)

Příspěvek od Hombre »

Jíž vidím v růžových barvach, jak Ital jezdící brzda plyn od studeného motoru a točí po omezovač v těch největších vedrech, použije olej předepsaný manuálem A1/B1(A5/B5). :P Maximální životnost motoru do zadření tak 500km. Za prvé, v motoru zůstane oleje nula nic a ten nula nic zbytek se ještě připeče,a ani nevyteče. A za druhé , talošům je nějaká Evropská zelená vlna u prdele. Udělá se kára, ta projde testy na zelenou kartu a jak je povolen prodej pro splnění emisí, tak si tam stejně lijí co chtějí, neb, co motor opravdu potřebuje.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět