nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

11,9 - 12,2 V, měřeno v zásuvce zapalovače. To podle toho, jak dlouho jsem s tím nejel a jaká je zrovna teplota v garáži. Auto bylo vyrobeno v červnu 2014, ale začalo jezdit až v prosinci téhož roku. Aku je původní, nikdy jsem ji externě nedobíjel. Jinak k 11,9 V napětí klesá i za jízdy, přičemž maximálně leze na 14,6 V. Pokud přes ten štekr dobíjím mobil či navigaci, napětí při jízdě neklesá pod 12,7 V.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Libor »

Jerry3:
Dík za info ;-) Takže se potvrzují teze v článku, že pokud je v palubní síti zapnutý nějaký spotřebič navíc (výhřev, dobíjení MT), lze ten management asi ošidit. Kdych měl v autě indukční nabíjení MT, to by taky asi ten nesmysl vyřadilo. Rádio to asi nevyřadí, i tak, změřím to - ze zvědavosti a jak píšeš ze zdířky 12V ve středové konzoly.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Řekl bych, že hodnota napětí měřená mimo svorky akumulátoru nebude až tak směroplatná... A ten inteligentní systém dobíjení je pěkně blbej. Naštěstí člověk je stále o trochu chytřejší... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, máš pravdu. Jenže jen tak jsem schopen měřit napětí průběžně. Mám na to dokonce dva různé nabíjecí USB adaptéry, z nichž jeden mi na střídačku indikuje i proudový odběr připojeného zařízení.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Libor »

To máš pravdu...
Jediná možnost, co mě teď napadá, prodloužit kabely multimetru a z akumulátoru je natáhnout do interiéru, což bude kapku nekomfortní.
Nebo to zkusit se zkreslením a prásknout uni měřidlo do zdířky na "zapalovač". Jenže tu je problém, že zdířky pro "zapalovač", USB a HDMI jsou umístěny až v šachtě pod řadící pákou, tak neuvidím online data. A jak píšeš, bude tam jisté zkreslení.

https://www.aliexpress.com/item/12-24V- ... autifyAB=0

Anebo se na to vyprdnout a jednou za čas změřit akumulátor na svorkách :D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Jo, tohle také mám. Voltmetr ukazuje o desetinu víc a hlavně je to velký bazmek s pouze jedním USB výstupem a bez indikace proudového odběru. Zato je tam navíc teploměr. Kvůli rozměrům to v Mondeu nemohu vůbec použít, ale ve služební Octavii II se skvěle vyjímá. :wink:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Libor »

Jerry3:
"... a bez indikace proudového odběru...."
Fajn, takže tento bazmek tedy pouštím z halvy.... Hm, v Mondeu máš tedy co? Něco bych si pro sichr pořídil... :idea:

Dobré by bylo toto

http://www.hadex.cz/r002b-voltmetramper ... 0v--0-20a/

Jenže do nového auta se mi nechce nic vrtat, až takový hard corista nejsem :)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Je mi líto, ale nenašel jsem to. Tedy alespoň pro představu - vypadá to podobně jako tohle
https://www.google.cz/search?q=microcon ... 8508116801
jenom ty USB výstupy jsou dva a nad nimi ještě malý červený displej, kde po připojení "rolují" hodnoty voltáže v síti vozidla, voltáže na zdířkách USB přípojek a kumulativní hodnota proudové zátěže adaptéru po jejím zapojení (bez připojení zátěže to logicky hlásí 0 A).
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

No a hned se mi to hodí jako příklad pro Toallu ze sousedního vládna: schválně se jukněte, za kolik se to samé dá pořídit, včetně dopravy, přes eBay. Jenže od "českého výrobce" to přece už z principu musí být kvalitnější, reklamovatelnější, s dlouhou výdrží... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:11,9 - 12,2 V, měřeno v zásuvce zapalovače. To podle toho, jak dlouho jsem s tím nejel a jaká je zrovna teplota v garáži. Auto bylo vyrobeno v červnu 2014, ale začalo jezdit až v prosinci téhož roku. Aku je původní, nikdy jsem ji externě nedobíjel. Jinak k 11,9 V napětí klesá i za jízdy, přičemž maximálně leze na 14,6 V. Pokud přes ten štekr dobíjím mobil či navigaci, napětí při jízdě neklesá pod 12,7 V.
Tyjo,to je masakr :lol: Jen takovej kontrast z motosvěta ... Jakmile něco dobíjí pod 13V,tak je třeba být v pozoru. OK hodnoty jsou v rozmezí 14,2 až 14,8V. Pokud je dobrej regulátor a vinutí na statoru,tak napětí s otáčkama se hýbe nepatrně. Ještě,že někde je svět ještě v pořádku ... :lol: Ale zanedlouho se mi pod ruce dostane voňavka,tak udělám test dobíjení :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Skútr mi dobíjí až k hodnotě 14,6 V, ale motorka jen do 13,8 V. Jedná se o chybu?

P.S.: Klidové napětí v síti po "odstátí" s novým aku LiFePo4 13,3 V. :D Jo a extrémně rychle se dokáže dobít! :wink:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Durex »

Tvuj altík dává 540W. Aku má 18 Ah. Měl by si naměřit 14,2 - 14,8V při 5000 ot - toto je přímo k tvojí moto :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

:shock:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pedro »

Nesviti ti po nastartovani svetla?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Samozřejmě, ale to i u skútru.
Odpovědět