nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: nabíječka,tady baterií
Pokud už došlo k sulfatizaci desek (v) akumulátoru, tak ten jen obtížně přijímá náboj, což se navenek projevuje tak, že se jakoby rychle(ji) nabíjí. Průvodním jevem pak může být dřívější plynování, tedy i větší odpar vody (nikoli elektrolytu). Dobře zkonstruovaný akumulátor by však měl mít systém odvětrání článků vyřešený takovým způsobem, aby dokázal vodní kondenzát vracet zpět do článků, tedy zamezit poklesu hladiny elektrolytu.
Re: nabíječka,tady baterií
Vďaka, áno, akoby rýchlejšie nabíja; vtedy pred mesiacom bola úplne vyšťavená, ale vybraná sa nabíjala do nabíjačkového maxima 95% (dvoch zelených LED) asi polovicu času, než keď som ju mal takto vyšťavenú pred pár rokmi. To čo pretekalo zboku nebola len voda (spozorované doma), a vytečené v "motorovom priestore" pri baterke to tiež zanechalo do biela vykryštalizovaný neporiadok.
Bok batérie som zatial neskúmal, kadial pretekalo, ani nefotil, tuším si to našlo miesto niekde v spoji boku a horného krytu.
Edit> tak už cvaknuté, tiekla tadial ako som predpokladal:
Bok batérie som zatial neskúmal, kadial pretekalo, ani nefotil, tuším si to našlo miesto niekde v spoji boku a horného krytu.
Edit> tak už cvaknuté, tiekla tadial ako som predpokladal:
Naposledy upravil(a) bloke dne ned lis 19, 2017 11:21, celkem upraveno 1 x.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
Když teče elektrolyt, aku je prasklá. Na výměnu. A to potečené zneutralizovat bo kyselina a plech očistit, (odrezit) a natřít.bloke píše:....vytečené v "motorovom priestore" pri baterke to tiež zanechalo do biela vykryštalizovaný neporiadok....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nabíječka,tady baterií
celkom mi nedoslo alebo som nepostrehol koli comu je snaha zachranit stary tecuci akku.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
Že není rychle ke koupi nový akumulátor, jako náhrada starého.
Re: nabíječka,tady baterií
fajn, to uz celkom dava zmysel
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
Presne tak, vďaka Jerry za vnímavosť Ona tu ani nie je žiadna snaha zachraňovať, len pôvodný využiť v prípade núdze s dúfaním, že prídem aj naspäť.
Včera objednávaná batéria -na ďalší pokus- mi mala deklarovane prísť najneskôr zajtra, dnes ráno ju naložili (úspech že ju títo naozaj aj mali), ale v sledovaní zásielky mi ju u kuriéra určili až na pondelok. Len z Komárna do hlavného mesta, sucho a slnečno. Takže dodacie peripetie boli odhadnuté správne.
Keby som toto tušil, tak vezmem ten akciový Banner z tesca, čo na mňa tak pekne pozeral .
Ale mal som k zaparkovanému autu peši necelé 2km. Zároveň som videl, čo tam spravil ochotný predavač na otázku, aké sú asi staré: zobral najbližšiu Vartu a otočil ju hore nohami, aj napriek môjmu nesmelému upozorneniu, žeby ju nemal točiť. Otočil ju dvakrát, ale dátum zistil . Asi 8 mesiacov od výroby.
Včera objednávaná batéria -na ďalší pokus- mi mala deklarovane prísť najneskôr zajtra, dnes ráno ju naložili (úspech že ju títo naozaj aj mali), ale v sledovaní zásielky mi ju u kuriéra určili až na pondelok. Len z Komárna do hlavného mesta, sucho a slnečno. Takže dodacie peripetie boli odhadnuté správne.
Keby som toto tušil, tak vezmem ten akciový Banner z tesca, čo na mňa tak pekne pozeral .
Ale mal som k zaparkovanému autu peši necelé 2km. Zároveň som videl, čo tam spravil ochotný predavač na otázku, aké sú asi staré: zobral najbližšiu Vartu a otočil ju hore nohami, aj napriek môjmu nesmelému upozorneniu, žeby ju nemal točiť. Otočil ju dvakrát, ale dátum zistil . Asi 8 mesiacov od výroby.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
darmo,idioti sa najdu vsade a hlavne tam kde ich najmenej treba
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
Asi byla určena do leteckého akrobatického speciálu kategorie "unlimited" (bez omezení hodnoty přetížení).bloke píše:zobral najbližšiu Vartu a otočil ju hore nohami, aj napriek môjmu nesmelému upozorneniu, žeby ju nemal točiť. Otočil ju dvakrát...
Re: nabíječka,tady baterií
Asi . Ale tento práve nie je idiot, ak nemá auto a s velkou istotou ho toto v tesku nikto neučil, tak to spravil z nevedomosti (potom ako dátum hladal v papieroch). Viackrát som sa až čudoval, aký je ochotný a nenasraný, na rozdiel od niektorých jeho tiež mladých kolegov, ktorí na rovnakom oddelení zazerajú ako na toho, čo im zožral večeru, či k neochote aj nepatrične mudrujú.
Ešte tiež vďaka Pitris za radu, očistil by som som to len zbežne.
Ešte tiež vďaka Pitris za radu, očistil by som som to len zbežne.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
mne sa tiez stalo nieco podobne so starou bateriou a nevycistil som to vsak hned a lak na tom mieste zisiel dolu (zhrozene som na to pozeral)Ešte tiež vďaka Pitris za radu, očistil by som som to len zbežne.
takze potom som najprv neutralizoval kyselinu (kupil som krystalicku sodu na pranie v tescu za 1€) rozpustil vo vode a nastriekal rozprasovacom (da sa pouzit aj soda bikarbona na zaludok)
nasledne po zaschnuti vycistil a dal neutralizator korozie (MIPA) a este to nastriekam farbou (zaklad a povrch)
naozaj je to likvidacne na lak
a hlavne kyselinu treba neutralizovat ako ucili na hodine chemie
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: nabíječka,tady baterií
Jardo, takže je i u nových aut bezpečné dobíjet přímo "v autě"? Mám Lidlovskou nabíječku, ta by to snad měla zvládnout.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: nabíječka,tady baterií
Pokud je ta nabíječka v pořádku, tak není problém.
Re: nabíječka,tady baterií
Díky, já jsem si to tak nějak myslel, ale radši jsem chtěl potvrzení.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: nabíječka,tady baterií
jojo nabíjet připojený. Moto nabíjím i přes palubní zásuvku,pokud je trvale připojena - bez zapnutí zapalování.
A ano,rovněž,když ten článek vyšel ve světě motorů,tak po jeho přečtení sem zjistil,že ačkoliv ojnice z bloků nelítají,tak nějak zapomněli napsat o prvních problémech s přidíráním na klice vinou nedostatečného tlaku oleje ... ale alespoň něco v tom článku je a není to úplný blaf
A ano,rovněž,když ten článek vyšel ve světě motorů,tak po jeho přečtení sem zjistil,že ačkoliv ojnice z bloků nelítají,tak nějak zapomněli napsat o prvních problémech s přidíráním na klice vinou nedostatečného tlaku oleje ... ale alespoň něco v tom článku je a není to úplný blaf
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis