nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Zatím nevím o nikom, kdo by si na tu "jen" Lidlovku stěžoval...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nabíječka,tady baterií
lidlovku mám též, nabíjí
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: nabíječka,tady baterií
Lidlovku mám taky a max spokojenost. Používám celoročně v "zimním režimu". Ještě mám Optimate co jsem koupil výhodně v zástavárně a přestože dává jen 0,8 A, tak má vychytaný režim obnovení a oživil jsem s ní totálně vybité aku, které ta Lidlovka vyhodnotila jako KO.
bylo
je
je
Re: nabíječka,tady baterií
Nahodou zrovna odedneska nabijecka opet v Lidlu.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: nabíječka,tady baterií
Mne prvá Exide tiež vytrvala 7r., druhá ide 8. rok, po týždňovom státí v súčasných mrazoch prekvapivo naštartovala na prvý šup (dúfal som tak na 45%, že to zvládne).
Nabíjačka táto, velmi šikovná/spolahlivá (asi 4-5 rokov, už sa nepredáva) http://www.sencor.sk/menice-napatia-a-n ... ca-chg1212
Nabíjačka táto, velmi šikovná/spolahlivá (asi 4-5 rokov, už sa nepredáva) http://www.sencor.sk/menice-napatia-a-n ... ca-chg1212
Brembo píše:Exide mi vydržal takmer 7. rok.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
Spolehlivá nejspíše ano, a to díky jednoduchosti, tj. zároveň zastaralosti - z hlediska toho, co (technologicky) lze dnes za dobrý peníz pořídit.bloke píše:Nabíjačka táto, velmi šikovná/spolahlivá (asi 4-5 rokov, už sa nepredáva) http://www.sencor.sk/menice-napatia-a-n ... ca-chg1212
Re: nabíječka,tady baterií
Môžeš trocha viac vysvetliť? Bol som v tom, že sa tu pohybujeme v štandardoch lidlovských nabíjačiek, takže táto od nej nijak nevytŕča, ale ani nezaostáva (na výber nabijací prúd) - nabíja olovené 12V akumulátory, takže áno, to je isté menšinové obmedzenie. V časoch jej kúpy som si chcel počkať pol - 3/4 roka na neurčitú dodávku tej do Lidla, ale nevydržal som to a nelutujem (tie lidlovské podla ohlasov niektorým klakli po ca 3 rokoch).
Kupoval som za 40 EUR, potom asi posledné 3 roky bola za polovičnú cenu; dosť výhodne.
Kupoval som za 40 EUR, potom asi posledné 3 roky bola za polovičnú cenu; dosť výhodne.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
Je to jednoduché: absence volitelných nabíjecích programů, absence pulzního režimu.
Re: nabíječka,tady baterií
A aká je to praktická výhoda? Normálne sa pýtam, žiadna obhajoba jednej (tj staršej bez pulzných oživovacích volieb) vs. druhej.
Niektoré veci mi vyhovujú práve priamočiaro jednoduché, od nabíjačky mi navždy postačí, keď spolahlivo nabije (a trebárs aj ukazuje kapacitu).
Keď som raz skúšal "oživiť" tú starnúcu a už akoby zdochnutú prvú Exide, zapol som na nejakú polhodinu inak nepoužívaný 12A nabíjací prúd, na to sa chytila, dobil som ju doplna so 6A, a bežala mi normálne ešte asi vyše roka.
Na nejakých fórach s 2-3x drahšími nabíjačkami (práve i s oživovacími programami) nevedeli presne takéto skapínajúce batérie už nijak nakopnúť, možno aj pre ten ich len 6A, či nižší prúd; išlo aj o akumulátory, ktoré potom iné nabíjačky ešte zvládli.
Niektoré veci mi vyhovujú práve priamočiaro jednoduché, od nabíjačky mi navždy postačí, keď spolahlivo nabije (a trebárs aj ukazuje kapacitu).
Keď som raz skúšal "oživiť" tú starnúcu a už akoby zdochnutú prvú Exide, zapol som na nejakú polhodinu inak nepoužívaný 12A nabíjací prúd, na to sa chytila, dobil som ju doplna so 6A, a bežala mi normálne ešte asi vyše roka.
Na nejakých fórach s 2-3x drahšími nabíjačkami (práve i s oživovacími programami) nevedeli presne takéto skapínajúce batérie už nijak nakopnúť, možno aj pre ten ich len 6A, či nižší prúd; išlo aj o akumulátory, ktoré potom iné nabíjačky ešte zvládli.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
Casto je prave potreba hloupych nabijecek aby to nakopli a ty chytre pak udelali svou praci. Mam chytre i hloupe nabijecky pro AA/AAA baterky, pro auto a k tomu jeste modelarskou (ta bez zdroje stala 3500,-) a nejidealnejsi je pouzivat jejich kombinace podle potreby.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: nabíječka,tady baterií
Tak potom tak ... tiež mám dlho jednu múdru nabíjačku pre AA/AAA, no okrem pár vyskúšaní funkcií po kúpe, ju používam už „len“ na nabíjanie, kde si akurát podla potreby volím nabíjací prúd (funkcia z radu hlúpych), a ostatné nijak nepostrádam.
Aké funkcie pre autobatérie sa teda bežne využívajú v tých multifunkčných, keď tá jedna z naj (oživenie), im neraz zlyháva?
Aké funkcie pre autobatérie sa teda bežne využívajú v tých multifunkčných, keď tá jedna z naj (oživenie), im neraz zlyháva?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
Takových je ovšem minimum: sám vím pouze o dvou.bloke píše:tiež mám dlho jednu múdru nabíjačku pre AA/AAA
Jinak je to o tom, co od nabíječky očekáváš. Třeba já od ní očekávám to, že s akumulátorem zachází šetrně, přitom do něj dokáže nacpat co největší náboj. Někdo jiný má zase radost např. z toho, jak rychle se mu podařilo aku nabít, aniž by tušil, že sice rychle dosáhl koncového napětí, ovšem náboje do aku moc nedodal. Jinak některé inteligentní nabíječky si umějí průběžně, během nabíjení, měřit vnitřní odpor aku a tomu přizpůsobit nabíjecí proud. Ono totiž to "oživování proudovým šokem" může být silně kontraproduktivní, třebaže ještě pamatuji "push-ování" Ni-Cd akumulátorů kaskádou kondenzátorů.
Re: nabíječka,tady baterií
V podstate k tým základným očakávaniam (dobre nabíjať) patrí aj to, aby predmetné zariadenie nabíjalo optimálne, pre prípadné predĺženie životnosti batérií, a hlavne aby batérii neškodilo => životnosť jej neskrátilo.
Za súčasnú nabíjačku autobat. môžem vyjadriť len skúsenosť, že i pri najnevhodnejších jazdných podmienkach pre ňu (pri súčasnej Exide z 95%+ nepravidelné krátke jazdy), je k akumulátoru dosť šetrná a účinná, keď 8. rok stále poctivo slúži. Veď zrejme až tak dutá nie je, keď má akési riadenie mikroprocesorom, ani nenabíja nijak krátko, ako tie šmejdové, vždy aspoň pár hodín (podla stavu aku), a do 95-100% kapacity.
Zato som bol zvedavý na tie neznáme moderné funkcie.
Ale zaujalo ma nedávne dosť komplikované poučenie, ako postupovať pri pomocnom štartovaní *, minule sa ma sused so zdochnutou Fabiou pýtal, či nemám štartovacie káble. Nikdy som ich nepoužil a ani som ich vtedy v kufri nenašiel, čo mi aj odlahlo, lebo potom z neho vyšlo, že chcel aj štartovať z mojej baterky (on má pritom aj druhú ochtáviu). To bolo v dni, keď som len dúfal, či po týždni vôbec naštartujem sám.
* posledný odsek: http://www.zvaracky-stroje.sk/clanek/ak ... ny-start/1
Za súčasnú nabíjačku autobat. môžem vyjadriť len skúsenosť, že i pri najnevhodnejších jazdných podmienkach pre ňu (pri súčasnej Exide z 95%+ nepravidelné krátke jazdy), je k akumulátoru dosť šetrná a účinná, keď 8. rok stále poctivo slúži. Veď zrejme až tak dutá nie je, keď má akési riadenie mikroprocesorom, ani nenabíja nijak krátko, ako tie šmejdové, vždy aspoň pár hodín (podla stavu aku), a do 95-100% kapacity.
Zato som bol zvedavý na tie neznáme moderné funkcie.
Ale zaujalo ma nedávne dosť komplikované poučenie, ako postupovať pri pomocnom štartovaní *, minule sa ma sused so zdochnutou Fabiou pýtal, či nemám štartovacie káble. Nikdy som ich nepoužil a ani som ich vtedy v kufri nenašiel, čo mi aj odlahlo, lebo potom z neho vyšlo, že chcel aj štartovať z mojej baterky (on má pritom aj druhú ochtáviu). To bolo v dni, keď som len dúfal, či po týždni vôbec naštartujem sám.
* posledný odsek: http://www.zvaracky-stroje.sk/clanek/ak ... ny-start/1
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: nabíječka,tady baterií
bloke píše:V podstate k tým základným očakávaniam (dobre nabíjať) patrí aj to, aby predmetné zariadenie nabíjalo optimálne, pre prípadné predĺženie životnosti batérií, a hlavne aby batérii neškodilo => životnosť jej neskrátilo.
Tak třeba zrovna to pulzní nabíjení dokáže částečně eliminovat sulfatizaci, tedy zajišťuje právě to, co očekáváš.bloke píše:...Zato som bol zvedavý na tie neznáme moderné funkcie.
Problém je v tom, že naprostá většina těch "polointeligentních" nabíječek, tj. nabíječek vhodných k nabíjení gelových akumulátorů, "měří kapacitu" výhradně podle koncového napětí akumulátoru, tj. nepřímo. Skutečně "inteligentní" nabíječka však usuzuje na dosažení vrcholu saturace podle reakce akumulátoru na nabíjecí pulz. A klidně můžeš věřit tomu, že u staršího akumulátoru se rozhodně nebude jednat o dosažení 95-100% jmenovité kapacity, ale třeba jen o 60%.bloke píše:...ani nenabíja nijak krátko, ako tie šmejdové, vždy aspoň pár hodín (podla stavu aku), a do 95-100% kapacity.
To můj soused chtěl pomocí svého druhého vozu (nastartovaného) a startovacích kabelů nahodit motor auta, které mu stálo přes dva roky bez pohybu za plotem (z vnější strany ). S akumulátorem ve startovaném voze přitom neudělal nic. Během dvou opakovaných pokusů se stalo asi tolik, že startér sice motorem otočil, ale hned vzápětí shořely startovací kabely a zastavil se motor auta, ze kterého "bral šťávu", poněvadž mu odešla nezanedbatelná část jeho elektrovýzbroje. Sice jsem se nikdy nedozvěděl, na kolik ho ta sranda vyšla, ale z délky doby odstavení auta, které ho živí a on se bez něj neobejde, usuzuji, že to bylo hóóódně drahé.bloke píše:Ale zaujalo ma nedávne dosť komplikované poučenie, ako postupovať pri pomocnom štartovaní *, minule sa ma sused...
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Laický dotaz - co se přihodilo, z popisu víme, ale proč k tomu došlo...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90