nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše:no prave som dosiel z auta cely cas som meral merakom na svorkach baterie a dobija to na max 13,82V aj pri vyssich ot. je to to iste, svetla vypnute iba ventilator kurenia sa lahko tocil, mam pocit ze to je uz nedostatotcne
Ten ventilátor aspon na mojom aute berie viacej ako svetlá,aspon podla poklesu napatia. To tiež nie je zlé,ale na aku Ca to už nestačí. Bolo by dobré vediet,na kolko má nabíjat,každý ten výrobca to má inak.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bjukemen »

v tabulke sa uvadza 14, az 14,4 V baterka je CA
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:škodovkář: Myslím si, že ač bude mít akumulátor jen kolem 9V, slušná nabíječka jej dokáže vrátit k životu... :?
Neviem ale podla mna ma aj vybita baterka stale 12V. 9V by mala byt uz ko :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
v.vilik

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od v.vilik »

jerome

Tohle už si samo od sebe odporuje. Provozní napětí baterie je +- 12 V, takže s těmito hodnotami nemůže být vybitá. Dokonce ani při 9+ V nelze napsat, že je vybitá. Vhodnější termín je nepoužitelná pro provoz v autě. Vybitá je v hodnotě 0 V.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

Neviete čo može počas nabíjania sposobit sfarbenie elektrolitu do červena?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše:v tabulke sa uvadza 14, az 14,4 V baterka je CA
to je už trošku pod limit,no ked máš možnost,dobíjaj častejšie,napríklad raz za týžden. 0,2V pod limit je prinajmenej značne obtiažne vyhladat,kde je problém.Može to byt ukostrenie,prechodový odpor,opotrebenie alternátora,zlý kontakt,problém s regulátorom napatia,zmenšený prierez vodiča atd. Ja mám napríklad o 0,1V menej na zásuvke ako na akumulátore. Pokial to neklesne na 13,2V,nemá to cenu riešit.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

janko píše:CTEK má desulfatačný režim na začiatku............a má program RECOND na obnovu batérie, čo nemá ani Bosch C3 nabka. CTEK zakaždým robí diagnostiku, čiže nenabíja bezhlavo, taktiež nabíja maximálne na kvalitu a nie na časovú normu. U nás do servisu na nákladné doniesli túto CTEK MXT 14 mašinu http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... TEK-MXT-14
lenže práve táto stránka poskytuje značne obmedzenu záruku a to je 2 roky. Objednával som webrealu a záručný list je na 2 roky.Za podobnu cenu s 5 ročnou zárukou a možnostou dokupenia príslušenstva http://www.12volt.sk/autoelektro/nabija ... -0new.html
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Brembo píše:
Autoxxxrady píše:Tak jasný. Ale to platí pro automatický nabíječ jak je Lidl co se vypne při dosažení určitého napětí. Který pracuje na charakteristice I1 I2 I3.

Ale to napětí je potřeba vyšší než 14.4 V na pořádný nabití. Protože v podchlazenym akumulátoru nedosáhneš plynování s tak nízkým napětím. Nabiješ ho třeba jen ze 70% a víc ne.
V tom prípade mi nabíjačka Lidl i Ctek za 2x násobnu cenu prídu uplne rovnaké. Ani jedna by nemala dobit akumulátor na 100 %. Práve zvažujem kupu druhej nabíjačky,pretože moja dobíjačka podla dovozcu je vhodná len do kapacity 45Ah-Volcraft CB 1500.
Lidl pracuje s charakteristikou I v krocích a CTEK s IUoU. Lidl ti při dosažení 14,4V vypne. (jak napětí klesne na nastavenou hodnotu zase zapne a nabije na 14,4V. Z hlavy nevím kolik tam je nastaveno. Musel bych to hledat.) CTEK při 14,4V dále nabíjí až proud postupně dosáhne nastavené minimální hodnoty a pak přejde na udržovací napětí zhruba 13,8V a stále nabíjí. Jen tak zjednodušeně rozdíl.

Voltcraft CT 1500Pb nabíjí proudem myslím 2A. Na větší akumulátory ti bude trvat nabíjení delší dobu, ale to ti nevadí. Pro akumulátor je menší proud lepší. Nabíječe s větším proudem se používají tam kde potřebuješ nabíjet rychleji. Takže si větší nabíječ kupovat nemusíš. Pokuď budeš nabíjet akumulátor 55Ah tak ho taky bez problémů nabiješ i s tou co máš teď.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Brembo píše:Dakujem. :P
Pozeral som tie nabíjačka Ctek a vydím tam 3 modeli,ktoré sa mi zdaju uplne rovnaké CTEK MXS 5000 NEW,CTEK Multi XS 5.0 Test & Charge a CTEK MXS 5.0 NEW. Vidí niekto z Vás v nich rozdiel alebo je medzi nimi vobec rozdiell? Mne sa zdá,že 3 modeli su v podstate 1 a ten istý.
CTEK MXS 5.0 NEW má teplotní čidlo
MXS 5.0 Test a Chargé teplotní čidlo nemá. Pomocí barevných diod ti ukáže napětí
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

už som kupil Ctek,prenášat neprestajne Pb 1500 a prestavovat sa mi nechcelo. Podla dovozcu má Volcraft charakteristiku UI,vraj je nevhodná na aku nad 55Ah. Zdá sa,že Ctek do batérie natrepal viac energie,aspon podla hustoty elektrolitu a dlžky nabíjania.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

UI mít nebude. Bude mít IU. Prvně se nabíjí omezeným proudem a pak se přepne na napětí až dosáhne 14,4V a proud postupně klesá. Tuhle charakteristiku mají skoro všechny automatické nabíječe. Je nejběžnější. Pak je ještě I v krocích. Nebo WU to jsou nejběžněji používané charakteristiky pro olověné akumulátory.
Klasické neřízené nabíječe mají charakteristiku W.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

jerome píše:
Colommbo píše:škodovkář: Myslím si, že ač bude mít akumulátor jen kolem 9V, slušná nabíječka jej dokáže vrátit k životu... :?
Neviem ale podla mna ma aj vybita baterka stale 12V. 9V by mala byt uz ko :roll:
Ked sa ihned nabije,nevadí ani 7V,no musí sa ihned nabit.Pri 9V ked ju takto necháš 2 týždene a viac,bude K.O.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

Autoxxxrady píše:UI mít nebude. Bude mít IU. Prvně se nabíjí omezeným proudem a pak se přepne na napětí až dosáhne 14,4V a proud postupně klesá. Tuhle charakteristiku mají skoro všechny automatické nabíječe. Je nejběžnější. Pak je ještě I v krocích. Nebo WU to jsou nejběžněji používané charakteristiky pro olověné akumulátory.
Klasické neřízené nabíječe mají charakteristiku W.
dakujem za info.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Píšou, že
"Conrad CTEK MXS 5.0
Inovativní vysokofrekvenční nabíječka CTEK MXS 5.0 s vícestupňovou a plně automatickou charakteristikou nabíjení IUoUp bez napěťových špiček..." :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jo normální IU
oU na konci značí, že to automaticky přepne na plovoucí napětí po skončení nabíjení. Prvně jedeš omezeným proudem I po dosažení 14,4V přepne na konstantní napětí a drží 14,4V při tom klesá proud na minimum. Až klesne na minimum přepne na napětí 13,8V +- a to udržuje.

Je to jako WU a pak je WUoU

to oU vždycky navíc označuje, že automaticky přepíná na plovoucí napětí.
Odpovědět