Ten ventilátor aspon na mojom aute berie viacej ako svetlá,aspon podla poklesu napatia. To tiež nie je zlé,ale na aku Ca to už nestačí. Bolo by dobré vediet,na kolko má nabíjat,každý ten výrobca to má inak.bjukemen píše:no prave som dosiel z auta cely cas som meral merakom na svorkach baterie a dobija to na max 13,82V aj pri vyssich ot. je to to iste, svetla vypnute iba ventilator kurenia sa lahko tocil, mam pocit ze to je uz nedostatotcne
nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: nabíječka,tady baterií
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
v tabulke sa uvadza 14, az 14,4 V baterka je CA
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
Neviem ale podla mna ma aj vybita baterka stale 12V. 9V by mala byt uz koColommbo píše:škodovkář: Myslím si, že ač bude mít akumulátor jen kolem 9V, slušná nabíječka jej dokáže vrátit k životu...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: nabíječka,tady baterií
jerome
Tohle už si samo od sebe odporuje. Provozní napětí baterie je +- 12 V, takže s těmito hodnotami nemůže být vybitá. Dokonce ani při 9+ V nelze napsat, že je vybitá. Vhodnější termín je nepoužitelná pro provoz v autě. Vybitá je v hodnotě 0 V.
Tohle už si samo od sebe odporuje. Provozní napětí baterie je +- 12 V, takže s těmito hodnotami nemůže být vybitá. Dokonce ani při 9+ V nelze napsat, že je vybitá. Vhodnější termín je nepoužitelná pro provoz v autě. Vybitá je v hodnotě 0 V.
Re: nabíječka,tady baterií
Neviete čo može počas nabíjania sposobit sfarbenie elektrolitu do červena?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
to je už trošku pod limit,no ked máš možnost,dobíjaj častejšie,napríklad raz za týžden. 0,2V pod limit je prinajmenej značne obtiažne vyhladat,kde je problém.Može to byt ukostrenie,prechodový odpor,opotrebenie alternátora,zlý kontakt,problém s regulátorom napatia,zmenšený prierez vodiča atd. Ja mám napríklad o 0,1V menej na zásuvke ako na akumulátore. Pokial to neklesne na 13,2V,nemá to cenu riešit.bjukemen píše:v tabulke sa uvadza 14, az 14,4 V baterka je CA
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
lenže práve táto stránka poskytuje značne obmedzenu záruku a to je 2 roky. Objednával som webrealu a záručný list je na 2 roky.Za podobnu cenu s 5 ročnou zárukou a možnostou dokupenia príslušenstva http://www.12volt.sk/autoelektro/nabija ... -0new.htmljanko píše:CTEK má desulfatačný režim na začiatku............a má program RECOND na obnovu batérie, čo nemá ani Bosch C3 nabka. CTEK zakaždým robí diagnostiku, čiže nenabíja bezhlavo, taktiež nabíja maximálne na kvalitu a nie na časovú normu. U nás do servisu na nákladné doniesli túto CTEK MXT 14 mašinu http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... TEK-MXT-14
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
Lidl pracuje s charakteristikou I v krocích a CTEK s IUoU. Lidl ti při dosažení 14,4V vypne. (jak napětí klesne na nastavenou hodnotu zase zapne a nabije na 14,4V. Z hlavy nevím kolik tam je nastaveno. Musel bych to hledat.) CTEK při 14,4V dále nabíjí až proud postupně dosáhne nastavené minimální hodnoty a pak přejde na udržovací napětí zhruba 13,8V a stále nabíjí. Jen tak zjednodušeně rozdíl.Brembo píše:V tom prípade mi nabíjačka Lidl i Ctek za 2x násobnu cenu prídu uplne rovnaké. Ani jedna by nemala dobit akumulátor na 100 %. Práve zvažujem kupu druhej nabíjačky,pretože moja dobíjačka podla dovozcu je vhodná len do kapacity 45Ah-Volcraft CB 1500.Autoxxxrady píše:Tak jasný. Ale to platí pro automatický nabíječ jak je Lidl co se vypne při dosažení určitého napětí. Který pracuje na charakteristice I1 I2 I3.
Ale to napětí je potřeba vyšší než 14.4 V na pořádný nabití. Protože v podchlazenym akumulátoru nedosáhneš plynování s tak nízkým napětím. Nabiješ ho třeba jen ze 70% a víc ne.
Voltcraft CT 1500Pb nabíjí proudem myslím 2A. Na větší akumulátory ti bude trvat nabíjení delší dobu, ale to ti nevadí. Pro akumulátor je menší proud lepší. Nabíječe s větším proudem se používají tam kde potřebuješ nabíjet rychleji. Takže si větší nabíječ kupovat nemusíš. Pokuď budeš nabíjet akumulátor 55Ah tak ho taky bez problémů nabiješ i s tou co máš teď.
Re: nabíječka,tady baterií
CTEK MXS 5.0 NEW má teplotní čidloBrembo píše:Dakujem.
Pozeral som tie nabíjačka Ctek a vydím tam 3 modeli,ktoré sa mi zdaju uplne rovnaké CTEK MXS 5000 NEW,CTEK Multi XS 5.0 Test & Charge a CTEK MXS 5.0 NEW. Vidí niekto z Vás v nich rozdiel alebo je medzi nimi vobec rozdiell? Mne sa zdá,že 3 modeli su v podstate 1 a ten istý.
MXS 5.0 Test a Chargé teplotní čidlo nemá. Pomocí barevných diod ti ukáže napětí
Re: nabíječka,tady baterií
už som kupil Ctek,prenášat neprestajne Pb 1500 a prestavovat sa mi nechcelo. Podla dovozcu má Volcraft charakteristiku UI,vraj je nevhodná na aku nad 55Ah. Zdá sa,že Ctek do batérie natrepal viac energie,aspon podla hustoty elektrolitu a dlžky nabíjania.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
UI mít nebude. Bude mít IU. Prvně se nabíjí omezeným proudem a pak se přepne na napětí až dosáhne 14,4V a proud postupně klesá. Tuhle charakteristiku mají skoro všechny automatické nabíječe. Je nejběžnější. Pak je ještě I v krocích. Nebo WU to jsou nejběžněji používané charakteristiky pro olověné akumulátory.
Klasické neřízené nabíječe mají charakteristiku W.
Klasické neřízené nabíječe mají charakteristiku W.
Re: nabíječka,tady baterií
Ked sa ihned nabije,nevadí ani 7V,no musí sa ihned nabit.Pri 9V ked ju takto necháš 2 týždene a viac,bude K.O.jerome píše:Neviem ale podla mna ma aj vybita baterka stale 12V. 9V by mala byt uz koColommbo píše:škodovkář: Myslím si, že ač bude mít akumulátor jen kolem 9V, slušná nabíječka jej dokáže vrátit k životu...
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
dakujem za info.Autoxxxrady píše:UI mít nebude. Bude mít IU. Prvně se nabíjí omezeným proudem a pak se přepne na napětí až dosáhne 14,4V a proud postupně klesá. Tuhle charakteristiku mají skoro všechny automatické nabíječe. Je nejběžnější. Pak je ještě I v krocích. Nebo WU to jsou nejběžněji používané charakteristiky pro olověné akumulátory.
Klasické neřízené nabíječe mají charakteristiku W.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Píšou, že
"Conrad CTEK MXS 5.0
Inovativní vysokofrekvenční nabíječka CTEK MXS 5.0 s vícestupňovou a plně automatickou charakteristikou nabíjení IUoUp bez napěťových špiček..."
"Conrad CTEK MXS 5.0
Inovativní vysokofrekvenční nabíječka CTEK MXS 5.0 s vícestupňovou a plně automatickou charakteristikou nabíjení IUoUp bez napěťových špiček..."
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
Jo normální IU
oU na konci značí, že to automaticky přepne na plovoucí napětí po skončení nabíjení. Prvně jedeš omezeným proudem I po dosažení 14,4V přepne na konstantní napětí a drží 14,4V při tom klesá proud na minimum. Až klesne na minimum přepne na napětí 13,8V +- a to udržuje.
Je to jako WU a pak je WUoU
to oU vždycky navíc označuje, že automaticky přepíná na plovoucí napětí.
oU na konci značí, že to automaticky přepne na plovoucí napětí po skončení nabíjení. Prvně jedeš omezeným proudem I po dosažení 14,4V přepne na konstantní napětí a drží 14,4V při tom klesá proud na minimum. Až klesne na minimum přepne na napětí 13,8V +- a to udržuje.
Je to jako WU a pak je WUoU
to oU vždycky navíc označuje, že automaticky přepíná na plovoucí napětí.