nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

v.vilik píše:Proboha tak si pod skupinou písmen RÁDIO představ hafo spotřebičů v autě. To je věda co? Tady je.
O jaké hafo spotřebičů jde? Pokud je mi známo, tak u moderního auta se vše samo vypne max. po 20 minutách po opuštění vozu, i kdybych nechal všechno zapnuté. A pokud jde např. o ten plašič hlodavců, který je napájen přes alarm po jeho aktivaci, tak raději vyměním co tři roky akumulátor, než že zůstanu někde nepojízdný se škodou mnoha tis. Kč na ožraných kabelech (v lepším případě) či dokonce se shořelým autem kvůli zkratu "na primáru" po zásahu kuny (v horším případě). Bohužel když jsem na cestách (letecky), stěží mohu zároveň používat pravidelně auto, abych udržel aku v dobré kondici. Co je na tom za vědu?
v.vilik

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od v.vilik »

Brečíš hezky, ale na špatném hrobě. Já z toho vědu nedělám. Vědu tady z toho dělají jiní. A těch je tady víc než dost. Když někdo nedokáže pochopit zástupnou roli rádia za celý komplex odběrů, které jsou v autě i po zamčení a v klidu, tak je to těžké. Pro mně je priorita nastartovat i za cenu častější výměny baterie. A pro případ, že by mě postihla pohroma vybité, nebo kleklé baterie (hlavně v zahraničí), vozím si v kufru ještě jednu. Pro méně chápavé, ne stále, ale pokud předpokládám, že by ta situace mohla nastat. K tomu, aby se ti vybila baterie úplně domrtě, takže by nebylo ani dost energie pro udržení života ŘJ, bys musel být pryč letecky dost dlouho. Fakt je, že tohle se nedá paušalizovat, u každého auta je to jinak. Ale v každém případě stačí nechat pár minut čuchnout přes startovací kabely ze záložní baterie a pak nastartovat. Pro rejpaly ! Mám tři auta, takže nemám problém si z jednoho baterii půjčit. Kdo tuhle možnost nemá, musí přijít na jiný způsob.

Stejně nevím jestli tohle nepíšu zbytečně. :?
šulda

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od šulda »

v.vilik píše:Já z toho vědu nedělám. Vědu tady z toho dělají jiní. A těch je tady víc než dost. Když někdo nedokáže pochopit.............................Pro méně chápavé,..........................Pro rejpaly ! Mám tři auta, takže nemám problém si z jednoho baterii půjčit.
Tak, že jsou všichni letadlo už víme. Co tam máš dál? Páč že odsuzuješ hybrid a upřednostňuješ startovací už jsme pochopili dávno. Btw kolik zkušeností máš s tím hybridem? To by bylo k věci.
v.vilik

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od v.vilik »

Tak pro takové jako ty jsem tam ty poznámky vkládal. Individua, co chytají druhého za slovíčka a rejpou se v tom na stovkách stránek bez věcného obsahu. Je tu mnoho odborníků, jichž si vážím, i přesto, že nemám na některé věci stejný názor, ale je tu naopak mnoho Kecalů z Prodané nevěsty, se zde chtějí za každou cenu vykecat.

K hybridu.
Jsem na tomhle světě už dost dlouho, abych pochopil, že kompromis mezi dvěma, či několika veličinami vždy vytvoří jakýsi průměr. Ten může za určitých okolností vyhovovat, nebo spíše někomu vyhovovat, jinému ne, protože se vyskytuje v jiných okolnostech a má jiné priority - bez kompromisu. Napsal jsem svůj názor na hybrid. A jestli se vyburcuješ a zapneš mozek, tak dojdeš k stejnému závěru.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Je to kompromis v tom, že není tak odolný vůči cyklickému zatížení jako klasické trakční akumulátory. Klasický trakční akumulátor je ještě odolnější co se týká počtu cyklů co snese. Ale ten pak zase není schopný dodávat velký proud pro start.
Dělá se i ve verzi AGM, ale ta cena bude někde jinde. Stejně jako startovací AGM.
Takže za mě je nejlepší použít o něco dražší zaplavený hybrid, který nestojí oproti zaplavenému startovacímu o tolik víc.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od skodovkar »

Návštěvník píše:O jaké hafo spotřebičů jde? Pokud je mi známo, tak u moderního auta se vše samo vypne max. po 20 minutách po opuštění vozu, i kdybych nechal všechno zapnuté.
Napadá mě centrál, hodiny, ŘJ, alarm, lokalizace vozu při jeho ukradení a i to moderní rádio.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Jenže v.vilik nejspíše nenarážel na klidové odběry všemožných zařízení, u kterých musíš pořád krmit přinejmenším jejich paměti, ale na jejich provozní příkon, což je o něčem jiném. :idea: A např. u toho odpuzovače hlodavců jde o provozní příkon, třebaže relativně malý. Ovšem když se to nasčítá... Dokonce jsem u toho alarmu musel vyřadit čidlo napětí (hlídá napětí v palubní síti), poněvadž mu postupný pokles napětí vadil a spínal poplach. Navíc měl i vlastní spotřebu, jelikož šlo o samostatný přídavný modul.

Hybrid bych rozhodně vyzkoušel - ten plašič se mi natolik osvědčil, že ho přehodím i do nového auta.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Není moc možností. Buď se smířit s nižší životností, klasické startovací aku. Nebo použít technologii AGM, která je odolnější, ale výrazně dražší a nevím jestli by vydržela o tolik dýl, aby se ta vyšší cena vrátila. A nebo o trochu dražší hybrid, kde by se to mohlo vyplatit.
Teď tam máš Vartu? Jakou řadu? Silver dynamic?
šulda

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od šulda »

Ehm, někomu tady nedochází že dělá ze spousty jiných hlupáky. Lecos co v posledním postu odsuzuje bohužel sám dokonale splňuje :mrgreen:
martin1234

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od martin1234 »

nabíjačka aspoň CTEK MXS 5.0 má vzácny Recondition režim na opravu batérie, čo CTEK mXS 3.8 nemá !!
s ním sa dá opraviť aj stará 10 ročná gélovka ! http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... EK-MXS-5-0
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

A tomu fakt věříš? :mrgreen:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od rousini »

Někdo věří tomu, že vyšší napětí neznamá zároveň vyšší proud? :roll:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
e-panolin.cz

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od e-panolin.cz »

Víc než 14V?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pitris »

Ta "lidl-ovská" nabíječka Obrázek dává v zimním režimu 14,7V
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od lefort »

Před nějakou dobou jsem to taky řešil, někde jsem dohledal, že ta hranice byl tuším 14,4V, ale přesně už opravdu nevím :?
Zkusil bych nějaký vyhledávač, tam by to podle typu vozu mělo vyskočit, ne?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět