nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Já to bral, že za dobrou cenu máš nabíjecí proud až 12A a dá se to regulovat 2A, 4A, 8A a 12A.
ramon2

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od ramon2 »

tak to že existujú trakčné batérie to vieme mnoho mnoho rokov... hen neďaleko ich vyrábajú ale žeby boli VHODNÉ NA ŠTARTOVANIE auta počujem prvý krát... ale svet sa mení, trakčné budú štarovať a štartovacie budú v karavanoch a elektroautíčkach...
tak by ste nám to mohli vysvetliť - napr. aj ten počet vybití-nabití... koľko to tak vydrží štartov....taká trakčná...

http://sdeleni.idnes.cz/co-jsou-trakcni ... deleni_ahr

vďaka za info...
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:To určitě byly na trhu. Akoráť sis nevšiml. Dneska je všeho tolik, že když se o to vyloženě nezajímáš, tak nemáš šanci se v nabídce vyznat. Vždycky je lepší se poradit s někým kdo má přehled. ...
Moje původní otázka směřovala vlastně k tomu, proč mi prodavač neporadil právě probíraný typ aku, když jsem s ním konzultoval, jaký mám problém, přičemž tento typ aku už nejspíše byl na trhu, a to přímo u nich, v jejich nabídce. :evil:
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

ramon2: počet vybití a nabití není u trakčních problém. Trakční na startování vhodné nejsou. Bavíme se tady o hybridu mezi startovací a trakční baterií. Pokuď někomu vozidlo dlouho stojí a jezdí minimálně + má ve vozidle hodně doplňkových zařízení co odebírají proud + nemá možnost externě dobíjet. Tak jsem psal, že je lepší použít hybridní akumulátor a nebo případně se může použít startovací akumulátor, ale gelový typ. Gelový typ nejlépe odolává hlubokému vybíjení. (Gelové startovací automobilové akumulátory se dnes skoro nevyrábějí, teď z hlavy nevím jestli je má někdo ještě v nabídce. Většinou je to všechno AGM technologie.)
Pokuď vozdilo jezdí minimálně a akumulátor, tak slouží po většinu času jako trakční (přidaná elektrická zařízení co odebírají proud), tak není důvod tam mít startovací. Když můžu zvolit hybridní verzi, která zvládne i start.
Nevidím důvod proč by neměla pár startů za rok zvládnout. Když se ptáš na počet startů co vydrží. Toho bych se nebál.

Co ti poradil za akumulátor? Koupil jsi klasický s tekutým elektrolytem? Nějákou vyšší řadu? Nebo AGM technologii?

Za tu cenu 2179kč se mně to jeví rozumnější volba ta hybridní, než kupovat drahé AGM modely.

Pro ramon2:
Dual Purpose

Použití
Startování spalovacích motorů
a napájení dalších elektrických
systémů

Tyto aplikace vyžadují baterie
umožňující extrémně vysoký
odběr během krátké doby,
které zároveň zvládají proměnlivý
stálý odběr.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne pát črc 04, 2014 22:00, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:Co ti poradil za akumulátor? Koupil jsi klasický s tekutým elektrolytem? Nějákou vyšší řadu? Nebo AGM technologii?

Za tu cenu 2179kč se mně to jeví rozumnější volba ta hybridní, než kupovat drahé AGM modely.
Dal mi na výběr Banner-ku a Vartu, obě klasiky, žádné AGM. Koupil jsem Vartu, poněvadž Banner-ku jsem už jednou měl a v mém voze moc nefungovala, třebaže syn na ni jezdil ještě cca dva roky poté, co já jsem ji vyřadil jako už nespolehlivou - při mém stylu provozu a zátěži v klidovém stavu.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Já bych ti poradil ten hybrid pro vetší odběr a většinu času odstavené vozidlo. Ta cena není výrazně vyšší než u klasické startovací.
Startovací s tekutým elektrolytem je v tomhle případě nejhorší volba. Technologie AGM by byla lepší, ale stojí balík. Za mě je nejlepší ten hybridní i díky jeho ceně. Do osobních vozů se normálně nepoužívají. Tak ho to asi ani nenapadlo tuhle možnost ti poradit.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

ramon2 píše: ale svet sa mení, trakčné budú štarovať a štartovacie budú v karavanoch a elektroautíčkach...
tak by ste nám to mohli vysvetliť - napr. aj ten počet vybití-nabití... koľko to tak vydrží štartov....taká trakčná...

http://sdeleni.idnes.cz/co-jsou-trakcni ... deleni_ahr

vďaka za info...
Trakční nebudou startovat. Ty neumí odevzdat velký proud. Toto jsou hybridní typy mezi trakční a startovací. Zvládají obě činnosti.
Počet nabití a vybití zvládají větší díky silnějším mřížkám. Startovací používají co nejtenčí, aby odevzdaly co nejvyšší startovací proud.
Ten váš odkaz je na trakční typy to není případ modelu akumulátoru, který bych použil
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:... Tak ho to asi ani nenapadlo tuhle možnost ti poradit.
No a to mne rozladilo. :evil:
v.vilik

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od v.vilik »

Ten hybrid je pěkná krávovina, protože buď chci nastartovat, nebo mít týden puštěný rádio. Hybrid sice udrží to rádio v provozu, protože od toho se umí chovat jako trakční akumulátor a přežije bez úhony i hlubší vybití, ale to je asi tak všechno, protože potom nenastartuješ. A na druhou stranu mohou nastat problémy se startem, třeba v zimě, nebo po týdenní diskotéce rádiem, protože nebude schopen dát dostatečný proud do startéru. A pokud bych měl přemýšlet, jestli si ještě můžu, nebo nemůžu pustit rádio proto, abych později nastartoval, tak to vidím mnohem lepší startovací akumulátor. Prvořadým úkolem auta je jezdit a to je jaksi vyloučené, když ho nenastartuji. :?

Některá auta, třeba některé co mají nezávislé topení, mívají 2 akumulátory. Jeden startovací a druhý trakční. V tomhle vidím smysl, pokud chci využít výhody obou. Tyto výhody se snižují hybridem, který je sice módní, ale ani jedno neumí pořádně.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Nejde o to, že bych po delší okolnostmi vynucené odstávce nenastartoval, ale o to, že pokles napětí do dalšího startu vlivem odběru alarmu a plašiče hlodavců běžný startovací akumulátor poškozuje, resp. mu rychle snižuje kapacitu a životnost.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Já jsem pochopil, že to není o rádiu. Ale že má spotřebiče navíc a ty tam chce mít. A když je tam potřebuje a ten odběr tam má zvýšený a zároveň chce akumulátor i pro start, tak mně klasický startovací nepřijde jako dobrá volba, když vozidlo spíš stojí než jezdí.
To že nemá mít ve stojícím vozidle zbytečně zaplé spotřebiče jsem psal na začátku. Pokuď ale není jiná možnost a neobejde se bez nich, tak pak jedině vybrat vhodný akumulátor. A nebo zůstat u klasického startovacího s tím, že ho budu častěji měnit, protože na takový provoz není konstruovaný a extrémně ho ničí.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne sob črc 05, 2014 8:23, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Přesně tak!
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jo ještě pro v.vilik: Jestli chci mít týden puštěný rádio a pak nastartovat záleží na kapacitě akumulátoru. Tam mně nezáleží na tom jesti je startovací nebo trakční.
Rozdíl je v tom, že startovací mně za chvilku svoji kapacitu rychle ztratí při tomto provozu.
v.vilik

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od v.vilik »

Proboha tak si pod skupinou písmen RÁDIO představ hafo spotřebičů v autě. To je věda co? Tady je.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Ale on to rádio v provozu chce mít. To už jsme vyřešili na začátku, že to není optimální. Pokuď ho chce mít v provozu tak nemá cenu psát, že buď chci mít týden zaplý rádio nebo nastartovat. Prostě chce oboje zároveň.
A když píšeš, že nebude mít dostatek proudu, tak pak musí zvolit takovou kapacitu akumulátoru, aby ho dostatek měl. (to není otázka jestli startovací nebo hybrid, ale otázka kapacity jestli nastartuje za týden se spuštěným rádiem) a co jsem pochopil, tak otázku kapacity neřeší ta mu stačí co má. Řeší otázku krátké životnosti akumulátoru. Otázka hybrib nebo startovací je v délce jejich životnosti. Startovací akumulátor ti tímhle způsobem provozu rychle ztratí kapacitu a budeš ho muset vyměnit. Já jen, že ten tvůj příspěvek moc nechápu v návaznosti na to co bylo napsáno dříve.
Já jsem mu psal už na začátku ať to rádio vypne a on odpověděl že ho chce mít zaplý, tak jsem mu poradil ať zvolí jiný typ akumulátoru, když rádio musí běžet. A ty potom napíšeš ať ho vypne .)
Odpovědět