nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:Misojogi nic speciálního na tom není. Klidně vyráběj
A co jednoduše zatížit baterii startérem a změřit napětí při startování?
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

problém je len v tom,že takto sa nedá vymedzit zlý stav spuštača na napatie pri štarte,teda nedá sa zistit,či je K.O. batéria alebo spuštač. 50A je hovno,to zodpovedá spuštaču 600 W-taký maju len malé spalovacie motory,dnešné autá maju od 1,2 kW až 2,5 kW,V2 moto s 1000 ccm motorom 2 kW. Ani ten 125 A nie je postačujuci pre dieseli,pre zážihové ešte ano,pokial sa nejedná o 4 l a viac.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

A navíc to také mnoho neřekne o skutečné kapacitě akumulátoru.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Podle mě je na provozní měření nejlepší bezzátěžový tester. Změříš s ním vnitřní odpor(startovací proud akumulátoru) + pokles napětí při startu + dobíjecí napětí
Máš to z pár sekund a můžeš měřit stále. Zátěžové se zahřívají.
Žádnou kapacitu měřit nepotřebuju.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Bezzátěžovým testerem změříš i tu kapacitu, která tě samozřejmě zajímat musí, pokud máš na aku pověšenou nějakou zátěž (alarm, odpuzovač hlodavců...) a autem nejezdíš každý den či dokonce ani každý týden. :idea:
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Když je dobrý vnitřní odpor, je dobrá i kapacita .)
Startovací akumulátory nejsou určeny k napájení elektrospotřebičů. Jsou v první řadě určeny pro start. K napájení jsou určeny trakční akumulátory.
Pokuď s vozidlem jezdím málo a nemám možnost si připojit externí dobíjení, tak nebudu přidávat elektrospotřebiče co mně budou odebírat proud.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Hezká teorie - bez ohledu na praktické potřeby! :mrgreen:
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Potřebuješ napájet a vozidlo je odstavené + nemáš možnost externě dobíjet, tak jsou lepší tyhle akumulátory.
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... 12v--lfd60
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

tester batérií dokáže vypovedat o schopnosti dodat dostatok prudu pre štart ale ako som už napísal,ten 50A nie je dobrý takmer na nič. Ani ten 125A nie je extra trieda a hodí sa len pre relatívne menšie akumulátory,respektíve len na zistenie,či nie je akumulátor K.O. Inak minimálne 350A.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:Potřebuješ napájet a vozidlo je odstavené + nemáš možnost externě dobíjet, tak jsou lepší tyhle akumulátory.
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... 12v--lfd60
Bezva, díky, našel jsem i vhodný typ na můj vůz. Nevíš náhodou, jak dlouho jsou tyhle akumulátory na trhu?
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Nevím jak dlouho jsou na trhu. Je to důležitý?
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Já jen že jsem si někdy před rokem pořizoval nový akumulátor právě v onom e-shopu (vyzvedával jsem si ho ale osobně v jejich kamenné prodejně v Nuslích) a tohoto typu aku jsem si nevšiml. Pokud už tehdy na trhu byl, tak mne mrzí, že jsem si pořídil klasiku a ne tenhle typ, kterým bych možná vyřešil můj problém se specifickým charakterem provozu, kdy mi klasika vydrží stěží tři roky.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

To určitě byly na trhu. Akoráť sis nevšiml. Dneska je všeho tolik, že když se o to vyloženě nezajímáš, tak nemáš šanci se v nabídce vyznat. Vždycky je lepší se poradit s někým kdo má přehled.
Ruku na srdce kolik běžných motoristů vůbec ví, že existují trakční akumulátory nebo tyhle duální verze jak pro start tak pro napájení. To znají většinou jen lidi co mají karavan (obytný vůz) nebo lodě.
Tak sis alespoň rozšířil obzory .) a příště třeba můžeš zkusit místo klasického startovacího tento typ akumulátoru.
(vypadá stejně jako startovací, tak když jsi ho vyloženě nehledal ani sis to nemusel uvědomit, že je jiný i když jsi ho třeba viděl)
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jen tak pro zajímavost

http://www.battery-import.cz/ring-spick ... -12v-2-12a

Tato nabíječka za zajímavou cenu nabízí nabíjecí proud až 12A a možnost nastavení v krocích 2A, 4A, 8A nebo 12A.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět