nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

ale nabíjačky k akumulátoru odporúčaš tie najdrahšie - no nepasovala by k tej API CF nějaká 9A Absaar,
FF Nabíječky k akumulátorům doporučuju ty nejdražší? CTEK MXS 5.0 stojí kolem 1650kč. Psal jsem, že to je pro běžnýho uživatele uplně dostatečný a kvalitní výrobek. Pak jsou ještě levnější nabíječky. Ale kategorie do 2000kč považuju všechno za levný nabíječky.

Doporučuju CTEK, TeccMate, Deca, GysFrance, Eprona
Pro běžnýho uživatele ty nejnižší řady do 2000kč
CTEK a TecccMate mají výhodu možnosti dokoupit různý příslušenství.

Nevim co je na nich nejdražší. Nebo levná nabíječka je jenom Lidl za 499kč a všechno nad 500kč jsou drahý luxusní stroje? Nejdražší jsou trošku jiná cenová kategorie.
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

...a nad 2000,- Kč sú voľné elektróny nejaké iné?
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Nejsou jiný elektrony. Ale mají větší výkon. Možnost nabíjet různá napětí, víc programů nabíjení. Některé mají víc charakteristik nabíjení a teplotní kompenzaci. Jsou schopny sloužit jako zdroje proudu při diagnostice vozidla nebo při výměně akumulátoru.
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Autoxxxrady píše:...mají větší výkon...
Nepozerával si nejak moc Kutila Tima?

Väčí výkon si pri nabíjaní moc neužiješ, nakoľko ak chceš občas pomôcť chladnému (a taký to potrebuje najviac) akumulátoru, tak ho väčším prúdom nenabiješ, nakoľko v ňom prudko stúpne vnútorný odpor a nabíjanie je raz-dva ukončené - kvôli tomu som si musel kúpiť slabšiu nabíjačku s "menším výkonom" 0,8A@14,4V, pretože tá moja druhá (v skutočnosti prvá) mala "väčší výkon" 6A@14,4V.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jasný. Prochladlý akumulátor je stav který pro nabíjení není optimální. Akumulátory se nenabíjí jenom prochladlý. Při normálních teplotách nad bodem mrazu ten výkon využiješ. Na domácí použití ti stačí bohatě klidně proud 1A. Větší akumulátory budeš nabíjet déle, ale taky je nabiješ.
Ty dražší nabíječky se nepoužívají doma.
Když budeš pracovat v autosalonu nebo v servisu nemáš čas nabíjet proudem 1A. Občas se stane, že někdo nechá něco puštěný a akumulátor nechtěně vybije. Potřebuješ to pak rychle nabít nebo to používáš jako zdroj energie při diagnostice a podobně.
Používáš na dílně např. akumulátor jako zdroj pro starty přes kabely. Tak si ho taky potřebuješ rychle nabít, když se ti vybije. Proto píšu, že ti na doma stačí malá do 2000kč. K práci potřebuješ nabíječky co umí alespoň +- 20A.

Takový ty nejvyšší řady dělá Fronius, CTEK, Gys France, Midtronics určitě i někdo další, ale všechny neznám .)
Např. CTEK MXTS 70, Fronius ACCTIVA Professional 35A, GYS INVERTER 70-24HF, Midtronics ChargeXpress PRO 25

http://www.youtube.com/watch?v=ZP7DPRHH8zg
http://www.youtube.com/watch?v=m4F-P3SghtI
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... ro-25.html
http://www.autobaterie-pktechnik.cz/nab ... 29286.html
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

PePe píše:... vyrobce nedaval vzdy to co melo kde byt dle vybavy,neb vedel ze okno a 2 svetla navic,to fakt extra nezdrti,nepocital s neustalym zapnutim...
Do bilance se započítává vše, co lze zapnout současně, včetně "spotřeby" cívek v relátkách. A konstruktér to musí "vyvážit" tak, aby na dobíjení aku vždy ještě něco zbylo.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Quido píše:Průběh dobíjecí křivky se mění podle okamžitého stavu akumulátoru (např. velikosti sulfatace, vyrovnanosti článků atd.) a právě proto nám nic neřekne o konečném stavu akumulátoru.

Nabiječky nepracují s křivkami, ale s konečným (okamžitým) stavem. Například do 13,xx V dobíjí proudem x A, pak se přepne na proud y A. Je jí úplně jedno, jak a za jak dlouho se k té hodnotě dostane, viz stará známá nabiječka z Lidlu. Při 14,4 V se vypne (přepne do udržovacího) a hotovo.
Tady se ovšem už delší dobu neprobírají "křivky nabíječek", ale "křivky akumulátoru", a to za situace, kdy do něj pouštím několik desítek ampér a jediné, co omezuji, je maximální napětí na vstupu, resp. napájení. :idea:
Pokud někdo nemá takovou nabíječku, pak stačí přímo v autě logovat nabíjecí proud, který si polovybitý akumulátor bere z jinými spotřebiči nezatíženého alternátoru. "Konečný stav akumulátoru" se pochopitelně odvíjí od jeho parametrů a aktuální kondice, což je z průběhu proudové křivky dostatečně zřetelně patrné. Tak např. zasulfátovaný akumulátor není schopen rychle pojmout velký náboj, proto i jeho nabíjení trvá citelně déle, a zároveň je naprosto jasné, že startovací proud již zdaleka nedosahuje hodnot aku v dobré kondici.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:Nemyslím - ak budú dosky čiastočne skratované, tak tá tvoja nabíjacia mágia vyhodnotí akumulátor pri nabíjaní ako skvelý, lebo bude pojímať značný prúd, kdežto pri vybíjaní sa čiastočne skratované dosky ukážu v plnej kráse! Pri napr. iba čiastočnom zasulfátovaní sa toto prejaviť nemusí, ale pri čiastočnom skrate určite áno!
Nevyhodnotí ho jako skvělý, ale právě jako zkratovaný, neboť je velký rozdíl mezi standardním průběhem proudové křivky, jenž je ovlivněn vnitřním odporem aku a jeho změnami pod vlivem "nastartování" a "rozjetí" chemické reakce na deskách, a průběhem "zkratové" proudové křivky. :idea:
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

...a sú k tomuto niekde dostupné nejaké podklady?
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

A jaké podklady máš na mysli? Snad ne nějaký odkaz na internetu? Nebo jsi snad z té generace, která se domnívá, že všechno je na internetu? Tedy volně přístupné...

P.S.: Částečně zkratovaný akumulátor dokáže vyhodnotit prakticky každá lepší "chytrá" nabíječka.
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

...prečo nie... ...si snáď z tej generácie, ktorá...

...veď ak také merania a záznamy niekto robil, alebo je o tom nejaká teória, tak prečo by to nebolo na Internete? Ak máš niečo sám, tak to niekde upni - pozriem sa na to.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:...prečo by to nebolo na Internete?
Protože ... bagr. :mrgreen:

Např. zrovna tuhle jsem potřeboval jedné řidičce vysvětlit, jak vypadá správná stopa průjezdu zatáčkou a sérií zatáček (podotýkám, že v běžném provozu). Neměl jsem papír, abych jí to nakreslil, zato ona měla tablet s mobilním připojením k internetu: a nic použitelného jsem nenašel! Přitom tyto obrázky bývaly např. v učebnici pro autoškoly z poloviny 60. let min. st. Jenže kdo ji dnes má? :(
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

K tomuhle moc podkladů neseženete. Nabíjecí a vybíjecí křivky jsou pro každý akumulátor charakteristické a mění se podle velikosti proudu. Stav akumulátoru se tak dá zjišťovat, protože znáte jak mají vypadat. Můžete pak podle jejich odchylek vyhodnotit stav.
Nabíjecí charakteristiky nabíječů to je něco jiného. To jsou jiné křivky.
Ale na vyhodnocení stavu vám stačí klidové napětí, vnitřní odpor a úbytek napětí pod zátěží. Jednoduché metody, které plně postačují. Pak se ještě používá kapacitní zkouška. Nabíjecí a vybíjecí křivky se běžně nevyhodnocují, proto k tomu těžko něco seženete.
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od skodovkar »

Návštěvník píše: Přitom tyto obrázky bývaly např. v učebnici pro autoškoly z poloviny 60. let min. st. Jenže kdo ji dnes má? :(
:mrgreen:
Odpovědět