Muž, ktorý nás zbavil olova
Moderátor: Colommbo
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Vypadá to, že nás ten ctihodný muž zbavit olova a s ním spojených vedlejších účinků, úplně nedokázal.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
To se to kecá a uráží, když je někdo schovaný za závoj anonymity.
Ale aby přijeli Kolem-jdoucí Návštěvník-ové na sraz a řekli to tam veřejně, to ne. To se bojí.
Chudáci, kterých je mi líto....
Ale aby přijeli Kolem-jdoucí Návštěvník-ové na sraz a řekli to tam veřejně, to ne. To se bojí.
Chudáci, kterých je mi líto....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Mně jich není líto, lítost jim nepomůže. Jim pomůže jediná věc - nechodit sem.Pitris píše: Chudáci, kterých je mi líto....
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Mně je jen trošku líto, pane Kolem-jdoucí a pane Návštěvníku, že nejste registrovaní, rád bych si přečetl i jiné vaše příspěvky... A admin má možná pravdu, chlapi, vážně - přijeďte pobejt, pokecáme a uvidíme, kdo je (nej)větší chytrolín...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Ano.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Citace z onoho článku:
"Alkohol má obrovské výhody a minimálne nevýhody. Je dostupný, nezanecháva žiadne splodiny, zvyšuje kompresiu a výkon. O dva mesiace našiel ďalšiu látku s podobnými vlastnosťami: tetraetylolovo. Rozdiel medzi nimi bol ten, že alkohol sa nedal patentovať, pretože ho doma vyrábal každý farmár pri pálení whisky. Tetraetylolovo, naopak, sľubovalo výlučné zisky vlastníkovi patentu."
Jednak bych se rád dozvěděl, jakým že to zázračným způsobem alkohol "nezanecháva žiadne splodiny, zvyšuje kompresiu a výkon", a dále jako pamětník připomínám dnešní generaci, že tetraetylovo se nepřidávalo do benzínu jen jako antidetonační přísada, ale zejména kvůli ochraně ventilových sedel. Ostatně "zrušení" olovnatého benzínu umožnila až vkládaná ventilová sedla z tvrdokovu/ze spékaných karbidů. Jinými slovy, celý článek je myšlenkově postaven na nedostatečné znalosti problematiky a/nebo je záměrně zavádějící.
"Alkohol má obrovské výhody a minimálne nevýhody. Je dostupný, nezanecháva žiadne splodiny, zvyšuje kompresiu a výkon. O dva mesiace našiel ďalšiu látku s podobnými vlastnosťami: tetraetylolovo. Rozdiel medzi nimi bol ten, že alkohol sa nedal patentovať, pretože ho doma vyrábal každý farmár pri pálení whisky. Tetraetylolovo, naopak, sľubovalo výlučné zisky vlastníkovi patentu."
Jednak bych se rád dozvěděl, jakým že to zázračným způsobem alkohol "nezanecháva žiadne splodiny, zvyšuje kompresiu a výkon", a dále jako pamětník připomínám dnešní generaci, že tetraetylovo se nepřidávalo do benzínu jen jako antidetonační přísada, ale zejména kvůli ochraně ventilových sedel. Ostatně "zrušení" olovnatého benzínu umožnila až vkládaná ventilová sedla z tvrdokovu/ze spékaných karbidů. Jinými slovy, celý článek je myšlenkově postaven na nedostatečné znalosti problematiky a/nebo je záměrně zavádějící.
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
a aké splodiny by mal alkohol zanechávať? Obsahuje len C - uhlík, H - vodík a O- kyslík... takže pri horení vznikne CO2 a H20 ....
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Zajímavá úvaha! Akorát že benzín (bez aditiv) v zásadě neobsahuje rovněž nic jiného "len C - uhlík, H - vodík a O- kyslík", tedy "pri horení vznikne CO2 a H20".miki píše:a aké splodiny by mal alkohol zanechávať? Obsahuje len C - uhlík, H - vodík a O- kyslík... takže pri horení vznikne CO2 a H20 ....
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
... a ten CO2 a H2O to je to isté čo vydyCHUJEME do atmosféry aj my...
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
... júúj aký geniálny pohľad na vec... tak navrhnite celému priemyslu nech tie aditíva nedávajú a netreba ani katalyzátory a môžeme z výfukov pekne inhalovať....Návštěvník píše:Zajímavá úvaha! Akorát že benzín (bez aditiv) v zásadě neobsahuje rovněž nic jiného "len C - uhlík, H - vodík a O- kyslík", tedy "pri horení vznikne CO2 a H20".miki píše:a aké splodiny by mal alkohol zanechávať? Obsahuje len C - uhlík, H - vodík a O- kyslík... takže pri horení vznikne CO2 a H20 ....
Asi vám uniklo že to "OLOVO" asi nebolo neškodné ako je ten etanol...
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
No a vám nejspíše uniklo, že do procesu spalování vstupuje takový faktor, jakým je vzduch. A ten obsahuje z větší části N - dusík, a odtud mj. velmi škodící NOx, o HC (hydrokarbonech) a jedovatých sloučeninách uhlíku s kyslíkem (teď nenarážím zrovna na CO2) ani nemluvě. Tedy se ptám, kde že je ta čistota a neškodnost alkoholu (aniž bych to srovnával s olovem)?miki píše:... Asi vám uniklo že to "OLOVO" asi nebolo neškodné ako je ten etanol...
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Doporučil bych zjistit si, kolik činí dle současně platné normy max. přípustný obsah síry s automobilovém benzínu.miki píše:a vaša ropa-benzín je bez síry?
Re: Muž, ktorý nás zbavil olova
Nó, mám-li být upřímný, docela jsem se pobavil a než jsem se “propracoval na druhou stranu, očekával jsem přesně to, co nastalo. Takže, když se nepodepsal onen “návštěvník - autor” (a já se mu třeba tolik ani nedivím), tak se podepíši alespoň já. Budete moci adresně zesměšňovat, urážet apod., jak je to tady ostatně zvykem. A ano, to je možná dostatečný důvod pro někoho, aby se nepodepsal, alias chudáka, kterého je Ti Pitrisi líto.Návštěvník píše: Proboha co jsi to napsal Někteří tzv. "OLEJÁŘI" jsou tu něco na způsob posvátné indické krávy (interní pracovní zkratka PIK). Zadrž dech a zlehka našlapuj, protože pomni, oni jsou prostě nedotknutelní.
Pitris píše:To se to kecá a uráží, když je někdo schovaný za závoj anonymity. Chudáci, kterých je mi líto....
Nebo také kdo je největší hlupák. Ono to v životě prostě není jenom o tom, kdo co napíše na nějakém zaolejovaném fóru, že ano.Colommbo píše:Mně je jen trošku líto, pane Kolem-jdoucí a pane Návštěvníku, že nejste registrovaní, rád bych si přečetl i jiné vaše příspěvky... …uvidíme, kdo je (nej)větší chytrolín...
No Jezevčíku, Ty by jsi se měl jmenovat jinak, třeba brazilská fila, bandog apod., prostě “pes silák” . Jestli pak víš, že jezevčíci jsou ti nejzákeřnější v psím světě? Ale to jen tak na okraj. S Tebou naprosto souhlasím. Nechodit sem. Je to prostě nefér, když jste si to tak hezky zprivatizovali. A tak sem prostě již delší dobu nechodím. Dnes jsem po hóóódně dlouhé době udělal vyjímku a vůbec toho nelituji. Dobře jsem se pobavil. Ano, začínám se opakovat, a to je znamení skočit. Odpovídat mi nemusíte, stejně to číst nebudu. Takže snad něco pro obecenstvo. Jó, a moc se omlouvám, že se chovám podobně - zesměšňuji a jsem asi protivný. Ono to sem tak nějak patří. Hezký den.Jezevcik píše:Mně jich není líto, lítost jim nepomůže. Jim pomůže jediná věc - nechodit sem.Pitris píše: Chudáci, kterých je mi líto....