Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

donorr

Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od donorr »

neustéle čtu mudrlantství nad kvalitou některých levných olejů a hlášky typu ...taklové sračky tam nelej ...je to břečka ...jestli chceš zničit motor ....atp. Mám dosluhující , staré Scorpio DOHC (poslední slušný motor od Forda ) , které nyní slaví 300 tis. km . Musím přiznat , že tam od začátku leju sračky typu Star LIne, Cinol atp. Nikdy jsem ho nešetřil , i výměny oleje jsem šidil (prostě trochu prase) ....nicméně motor se mi vždy odvděčil tak , že na emisích ...naprosto vždy v zelených polích komprese stále v normě , .....pravda, bere nyní 1 l oleje ,ale je to způsobeno jako u všech fordích motorů vadnými gufery na ventilech. Nyní se ptám: Kdo a jak posoudí kvalitu používaného oleje, když se každý svého vozu zbavuje po najetí max 100 tis. km? k čemu je , zda motor na kvalitní olej udělá 500 tis. km a na horší olej 350...když dříve, než se začne projevovat opotřebení motoru vlivem "nekvalitního oleje" , auto shnije ...nebo se prostě sešrotuje ....jestliže olej splňuje specifikaci , proč o něm mluvit jako o "sračce" či "břečce"? Kdo z mudrlantů má vůz tak dlouho, aby mohl hodnotit vliv kvality oleje na motor?
e1H

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od e1H »

Skús liať sračkové oleje po 300 tisíc km do nejakého moderného motora s turbom, ideálne s DPF, ktorý už ako nový žerie olej, a k tomu ešte dodržuj výmenný interval 30-50 tisíc km! Potom pokecáme. :roll:
Naposledy upravil(a) e1H dne čtv bře 20, 2014 12:18, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9928
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Colommbo »

jj, to je téma na dizertační práci, tož jen pár subjektivních přípodoteků... :)
1. Máš ještě starej poctivej kovářskej motor, takové se dnes už moc nedělají...
2. Myslím, že dnes už nejsou vyloženě špatné oleje, řekl bych, že dnes jsou oleje, dobré oleje a velmi dobré oleje...
3. Taky se tu tvrdí(vá), že je lépe olej a měnit, než superextra značka a šidit výměny...
4. Ani z nejobyčejnějších olejů a šizených výměn se pořádný motor (typu dle bodu 1) nepo...
5. Existuje velmi vysoké procento majitelů aut, kterým je zcela jedno, co do auta lijí, a na pravidelné výměny taky kašlou, ale takoví na tohle fórum spíš nechodí...
6. Malé skupině mudrlantů a chytráků na jejich autech aspoň trochu záleží, proto jsou možná tady...
7. A jestli ti to tady moc nevoní, tož je jednoduchá rada... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Itall »

Cinol používám běžně a nemyslím si, že jde o špatný olej. Je pouze levnější, než většina ostatních. Nikdy nedávám do stroje něco, o čem bych si myslel, že je špatné. Jestliže někdo prokáže, že Cinol je špatný olej, třeba mě zviklá. I když - vlasní zkušenost by možná i tak převážila. Používám ale motory bez turb a jiných náchylností.
donorr

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od donorr »

Omlouvám se, nemyslel jsem to zle a zde mi to voní ...jen mi vadí hlášky typu ...Takový sračky tam nelej .., hnus, Hnuj ..bez rozumné analýzy problému ...a myšlenka nebyla adresována tématu nových motorů ....spíš jsem se zamýšlel nad tím , zda během životnosti vozu se nějak výrazně projeví kvalita oleje stejné specifikace ...zvláště v dnešní době ....
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od jerome »

Colommbo :wink:
donorr prosim ber toto olejforum ako nieco kvalitnejsie co sa tyka rad tj preto mozno sa tu objavi ten postoj ze ten olej je lepsi ako ten druhy aj po skusenostiach uzivatelov. Ak prides po radu na Fordforum a tam tvrdia ze vsetky oleje su rovnako kvalitne co aj tvojou skusenostou tvrdis ty tak celkovo to moze byt pravda ale tu sa ich snazime trochu detailnejsie filtrovat :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e-panolin.cz

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od e-panolin.cz »

donorr píše: Kdo z mudrlantů má vůz tak dlouho, aby mohl hodnotit vliv kvality oleje na motor?
I kdyby měl vůz dlouho a hodnotil vliv kvality oleje na motor opět to nebude mít průkaznou vypovídací schopnost. Opět to bude jen 1 konkrétní případ na 1 konkrétním motoru s 1 konkrétním olejem za konkrétních provozních a servisních podmínek. Čili nic co se dá objektivně s něčím jiným porovnat. Postav vedle sebe x motorů za stejných podmínek s různými oleji a pak můžeš porovnávat - jak stav oleje, tak stav motoru. A potom dojdeš k závěrům o kvalitě oleje, ale to už může být jedno, protože původní olej třeba změnil recepturu nebo se přestal vyrábět.
Na čem se shodneme napříč fórem - je pravidelná a poctivá údržba!
Návštěvník

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Návštěvník »

e-panolin.cz píše:...Na čem se shodneme napříč fórem - je pravidelná a poctivá údržba!
Aby to bylo řečeno úplně přesně: ona zdejší shoda znamená konsensus mínus jeden - Itall! :twisted:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Hombre »

donor : jen dotaz , jaký olej do něho liješ, určitě ne poslední výzkumný typ oleje, co po tvém typu převezlo žezlo Mondeo.Tvůj motor byl zde uváděn jako etalon toho, že bez problému naběhal půl mega a nynější s odřenýma ušima přelezou 200 tis. km s problémy.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Mick 1 »

Takové sr*čky tam nelej.... To řekne ten,kdo prodává rádoby značkový olej a má na něm vývar. Funguje stavová rovnice -co je drahý a "značkový" musí být betelný a sakramensky dobrý. A k tomu dotyčné dodá že tenhle XY olej je plná syntetika a tu tam můžeš nechat i dvacet tisíc ..ta to umaže jak sviňa.. a na závěr - já to dávám všude.. :lol: Minerál tam nedávé .. to se ti kosne a vylágruje na klice kvůli karbonu.
Tady se v diskuzích řeší špičky ledovců - a opravdový špeky. A taky se zde často doporučuje - že je "výhodnější" nejen ekonomicky používat právě levnější oleje a častěji měnit.. 8)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Pitris »

to donorr: jestli jsem to pochopil dobře, tak si to špatně nemyslel - jen si se snažil poukázat na to, že mezi oleji není žádný velký rozdíl. A já se Tě zeptám - myslíš si že kdyby se u Tvého Scorpia od začátku dával olej renomovaného výrobce a měnil se správně, že by teď měl tu Tebou uváděnou spotřebu oleje :?: Já bych řekl že ne :!: A kromě toho, ty gufera na ventilech na (ale ne úplně) všech fordích motorech jsou "v háji" možná jenom proto, že většina lidí tam dává olej se sníženou HTHS viskozitou.... Ono je rozdíl, když motor jenom jede a nebo jede dobře. A zde se snažíme doporučit to, s čím motor pojede dobře, ale taky že nejdražší se v olejích ne vždy rovná nejlepší, ale taky že nejlevnější "no name" olej nemusí být (dlouhodobě) vždycky výhra a to nejlevnější řešení ale že běžný olej měněný dřív je pro motor vhodnější než přejížděný suprolej a že doporučení výrobce ohledně výměny olejů a filtrů je v mnoha případech "hodně přitažené za vlasy" (v těchto případech natažené).... :? Nehledě na to, že dnešní a 20-30 let staré motory jsou nebe a dudy - ty moderní zpravidla nevydrží zdaleka tolik, co ty minulé a právě proto je dnes víc než kdy dřív důležitý správný výběr a interval výměny oleje. Zvýšil se totiž litrový výkon, zvedly se délky výměn, ale snížilo se množství oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Brembo »

len taká uvaha. Kolko by asi pri takomto zaobchádzaní a udržbe vydržalo benzínové turbo 2,0l s výkonom190 kW ?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše:....já se Tě zeptám - myslíš si že kdyby se u Tvého Scorpia od začátku dával olej renomovaného výrobce a měnil se správně, že by teď měl tu Tebou uváděnou spotřebu oleje :?: Já bych řekl že ne :!:
To mi připomíná takové to oblíbené rčení: "Můj děda pil, kouřil, cpal se uzeným a dožil se devadesáti".
Na to mám vždy lehkou odpověď: "Kdyby to nedělal, tak by se třeba dožil sto deseti".
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne čtv bře 20, 2014 21:54, celkem upraveno 2 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9928
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Colommbo »

A možná i stodvaceti... Chlapci, tohle už jsou ale jen a pouze spekulace... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mudrlanti a chytráci, hodnotící kvalitu oleje

Příspěvek od Jezevcik »

Spekulace to jsou, ale na pravidelné údržbě se tu asi shodneme všichni - i plus jeden Itall. Můj soused olej nemění, pouze dolévá a myslí si, jak nad tím vyzrál. Je to hodný kluk, ale auto bych po něm opravdu nechtěl.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Odpovědět